Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw lid

Tibs

Recommended Posts

Goeiemorgen allen,

Sinds gisteren ben ik lid van dit forum omdat ik hier al tonnen nuttige info heb gevonden.

Ik ben 27 jaar en woon in Ledegem, Belgie.

Sinds begin dit jaar een poging gedaan om een kleine moestuin te starten door het planten van wat aardappelen, sjalotten, pompoen, selder en prei.

Van de aardappelen en de sjalotten hebben we al goed gebruik kunnen maken, de pompoenen zijn mooi aan het afrijpen en de selder kan ik beginnen uitdelen op het werk omdat die het zo goed doet.

Met de prei heb ik wat minder geluk omdat er op 9 à 10 plantjes preimot zit. Ik heb er in totaal wel een stuk of 40-45 geplant.

Gelukkig kan ik ook altijd bij mijn buur terecht die mij voorziet van de nodige raad bij het planten van diverse groenten.

Doordat ik het zo graag doe ben ik ook van plan om de inrichting van mijn moestuin wat te verbeteren, normaal moet dat dit najaar gebeuren.

Als hij af is volgen de foto's! Want nu is het niet veel speciaals :P.

Tot zover mijn intro...

Dank u wel!

Gisteren dus eens op jacht gegaan naar de preivlieg.

En ja hoor, een klein wit rupsje in het hart van de prei.

Ik heb er een stuk of 5/6 kunnen uithalen en (jammergenoeg) doodgedaan.

Zal de prei zich nu herstellen?

Als ik nu iedere dag een rondje doe en alle rupsen eruit haal blijft de schade dan beperkt tot de rupsjes die ik er niet heb kunnen uithalen?

Volgend jaar probeer ik allesinds eens met stinkertjes ernaast!