HansK Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Ik heb gisteravond courgettes in het zoet/zuur gemaakt. Maar ze vervolgens de hele nacht op de kop laten staan. Nu zijn de dekseltjes niet geplopt. Denk jullie dat dit een probleem is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Kan nog komen hoor, en doen ze dat ook niet wanneer je zelf op de plopplek drukt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Ja, dat is een probleem. Ik heb daar altijd gedoe mee met die methode (niet met jam enzo, wel met zaken die ik in zoet/zuur wil maken). Het gaat er op de een of andere manier nooit heet genoeg in. Heb je de courgettes even meegekookt? Of alles in de oven of een waterbad gehad? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 Ja ik heb het meegekookt voor een minuut of 4-5. Daarna in de potjes gestopt. Ik hoop dat het geen gevolgen heeft, want ik ben toch ook niet van plan alles binnen 2 weken op te eten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Na een tijdje gaan ze toch echt staan gisten enzo. Tenminste... bij mij Kan je ze alsnog weg doen.In de koelkast blijven ze nog wel langer goed, maar ik weet niet om hoeveel potjes het ging? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Had gisteren fruit geplopt, dat was uit de ketel om 15.00 uur. Vanochtend om 7.00 uur waren er 3 nog niet geplopt, 2 daarvan kreeg ik handmatig zover en de laatste nu net ook. Zit echt veel tijdverschil in de potten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted September 2, 2012 Author Share Posted September 2, 2012 Die van mij zijn inmiddels ook allemaal "geplopt". Ben erg benieuwd hoe de ingemaakte courgette smaakt... Heb het simpel gehouden. Slechts azijn/suiker en wat dille. Volgend jaar ga ik ook mosterdzaad kweken op de tuin, want dat is toch wel echt een inmaak kruid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts