Geplaatst: 27 oktober27 Okt Helaas helaas: meestal hebben de roofvogels het hier voorzien op de kippen. En er werd ook wel weer een kip gepakt vorige week. De eenden zijn dan meestal gewoon nog veilig. Of ze gewoon veel beter opletten, de roofvogel liever geen eend eet, of een andere reden... dat weten we niet. Maar nu is er wel een eend gepakt. Op de rand van de vijver nog wel. Ze was dus net te laat met vluchten Ze liep hier al een jaar of 8, dat is toch nog iets extra jammer dan. En van de grotere jongelui-club is er nu ook 1 kwijt. Ik ga nog even rondkijken of ik ergens resten zie. Als bewijs zeg maar. De kippen sluiten we wat makkelijker even tijdelijk op in een ren met een net er overheen. Maar voor de eenden vind ik dat zo vervelend omdat die veel meer ruimte gewend zijn. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 oktober27 Okt @Jorieke123 Is het geen idee om een Mastin hond aan te schaffen die over je eenden en kippen waakt? Dit werk doen ze al vanaf kleins af aan. Je kunt de hond eventueel 's nachts buiten laten, zodat ook 's nachts er bewaking is.
Geplaatst: 27 oktober27 Okt Auteur Verdorie! 😭Het beest heeft vooral jouw gevogelte dus op het oog. Duidelijk roofvogel ? Ja voor de eenden is het niet fijn maar ik zou het opsluiten als je de mogelijkheid hebt toch aanraden voor een tijdje. Het restaurant moet even dicht. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.