Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomatenplant gekregen


roodwunk

Aanbevolen berichten

Hallo forum,

 

vorige week kreeg ik van mijn schoondochter een tonatenplant van 50 cm hoog, nu een week verder is de plant 70 cm.

 

De plant staat in de vensterbank van mijn keuken, naast de peterselie en de basilicum.

 

Mijn vragen,

- hoe groot wordt een tomatenplant

- kan ik de plant op de vensterbank houden

- kunnen er ook vruchten aankomen

 

Nou ja, jullie zien neurd 1ste klas, maar ik vind het leuk.

 

Groet,

Rood

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tomatenplant op de vensterbank zal kleiner worden dan in de tuin en er hangt veel af van de hoeveelheid licht.

Regelmatig water geven en bijmsten is belangrijk. Hoe groter de pot is hoe beter en niet vergeten de kleine uitloper welke zich in de oksel van een blad groeit eruit te nemen (dieven).

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rubo,

 

dank voor het antwoord,

 

mest heeft de plant direct gehad.

De plant staat op de noordzijde van het huis, niet veel zon dus maar wel de hele dag licht.

 

Kan je nog iets doen om de plant niet te veel in de hoogte te laten groeien, en toch uiteindelijk vruchten te krijgen, dat lijkt me namelijk wel leuk.

 

Groet,

Rood

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Thx,

 

dan gaat de plant naar de zuidzijde van het huis, helaas niet de keuken maar dat is niet erg.

Ik wil toch proberen om er vruchten in te krijgen.

 

Heb je nog en tip om de plant niet te hoog te laten groeien maar meer in de breete en toch vruchten te krijgen???

Groet,

Rood

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Robo voor de tips.

 

De plant is verhuis naar de zuidkant en als de plant op de juiste hoogte is ga ik toppen.

 

Ben benieuwd hoe het gaat.

 

Is er een vaste periode dat de plant vrucht gaat dragen, ik nog een vraag van mij.

Misschien weet je daar ook antwoord op.

 

Groet,

Rood

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo vanaf juli ongeveer.

Een tomatenplant kweek je normaal vanaf het voorjaar, in de zomer en nazomer geeft hij vruchten, rond deze tijd sterven ze de laatste jaren af, omdat het zulk nat weer is in NL.

Voor een tomatenplant in de vensterbank valt het niet te voorspellen. Er is hier op het forum al een topic over het kweken van tomaten in huis, met de zoekbalk hierboven kan je daar heel wat over vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...