Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Erny je bedoel de kweekkasje van 2,99 bij action? ze hadden gisteren 3, 1 heb ik gekocht .was goed geen breuk.

Toen was ik uit de winkel entoen viel de deksel de hoeken zijn gescheurt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Hier zitten meerdere actions in de buurt die dingen hebben ze altijd staan.

Nadat de carnaval spullen weg zijn tot ongeveer eind september.

Ik heb nog nooit gezien in ieder geval dat ze er niet zijn.

Geplaatst:

* het woord 'scoren' gebruik je als iets moeilijk te verkrijgen is...

Laatst had ik wel heel voortvarend van alles voorgezaaid in kweekbakjes, en het kasje in m'n achtertuin is ook al klaar, maar laat ik nou even vergeten zijn dat tussen vensterbank en kas nog een tussenfase zit: het verspenen, uitplanten in potjes... Potjes, ik heb ze helemaal niet meer in huis. Niet op tijd bij stilgestaan om er een aantal te bestellen via Marktplaats, en had al helemaal niet gedacht dat ze nóg bij Van der Wal, nóg bij Welkoop alhier te koop zijn.

Nu moeten er zo snel mogelijk een paar stekjes opgepot worden, dus besloot ik maar een kwekerij te bellen hier in de buurt. De eerste de beste had er wel enkele tientallen over, en zou ze klaarleggen, ik kwam ze dan zo ophalen. Vervolgens keek ik naar het adres van de kweker, oh, 8 km buiten het dorp... de auto pakken was het meest voor de hand liggend, maar wilde toch die paar euro's besparen, de hobby is al duur genoeg en een gebruikt potje zou dan onevenredig prijzig worden.

Dus goed ingepakt en met -3°C op de fiets in de zon naar de kweker. De wind maakte het onaangenaam, maar de zon maakte dat weer goed. Nou ja, de potjes, 32 stuks, mocht ik gratis meenemen. We spraken af dat ze tzt een lekkere komkommer van me krijgen. Anderhalf uur later thuisgekomen met koude voeten en handen had ik toch een voldaan gevoel, ik kan terstond gaan beginnen met oppotten.

Klacht: wat zijn die potjes moeilijk te krijgen, ik begrijp dat je ze alleen op MP kan kopen? Maar goed, ik zal een bestelling gaan doen, ik bestel dan maar gelijk een partijtje waar ik mee vooruit kan, ook wat P14 etc.

Geplaatst:

moeilijk te verkrijgen? hoe veel wil je hebben....heb stapels liggen !

bij de tuincentra liggen er ook stapels zo voor het mee nemen ( even naar vragen)

als je naar de moestuindag komt kan ik een zoot voor je mee nemen als je wilt, in alle maten

Geplaatst:

Een tuincentrum hebben we hier in Hoogezand niet!

En ik ga naar de noordelijke moestuindag!

Geplaatst:

Hoeveel wil je???????????????????

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

O wat goed, graag van alles wat! Hoeft heus niet zoveel, maar ik heb nu nix en da's erg weinig!

Geplaatst:
moeilijk te verkrijgen? hoe veel wil je hebben....heb stapels liggen !

bij de tuincentra liggen er ook stapels zo voor het mee nemen ( even naar vragen)

als je naar de moestuindag komt kan ik een zoot voor je mee nemen als je wilt, in alle maten

Hoi Thessa,

Als ik zo vrij mag zijn zou ik wat van die potjes kunnen krijgen ???

Ik ga ook naar de MoesTuinForumDag.

Zeg maar wat je ervoor terug wil hebben.

Groetjes Conny.

P.S.

Die komkommer die je vraagt op je eigen lijst wil je daar zaden van ???

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

ik zal potjes voor je mee nemen, kun je zelf uitzoeken en de rest maak ik vast iemand anders blij mee.

ik zoek nog een goeie zaaier voor de komkommer, al jaren lukt dat niet bij mij, en als klap op de vuurpijl waren de gezaaide komkommers van afgelopenjaar.......sierkallebassen

ik dacht al...hhuu gaat het zomaar eens lukken? niet dus...dus als je tijd en ruimte hebt?? misschien kan jij het beter als ik....

Geplaatst:

Ik zal morgen de komkommerzaden eens opzoeken.

Heb je aan 2 genoeg ???

Ik heb Komkommer Apple Lemon en Komkommer Marketmore.

Dat zijn niet degene die ik zelf heb gezaaid vorig jaar.

Daar ben ik het zakje van kwijt.

Geplaatst:

Wordt je eerst 4 weken gek gemaakt met: Een extra opdracht! En je kan maximaal 2 punten halen die boven op je tentamen cijfer komen!

Vervolgens..

"Beste studenten,

Deze week is in overleg met collega's besloten de puntentoekenning voor de extra opdracht voor Consumentengedrag deze te verlagen met 1 punt hetgeen betekent dat je nu 0, 0,5 of 1 punt kunt scoren. Dit omdat er toch studenten zijn die hoger scoren dan een 8 voor het tentamen.

Groet,"

Zucht... Hoe kansloos is het nu nog om die opdracht te maken. Al die uren tijd zijn nu zinvoller te gebruiken als tijd om te leren.. Pff. Leraren, soms... arrghhhh.

Geplaatst:

Heb ik een week vrij genomen om de moestuin op orde te brengen lig ik in bed met de griep

Geplaatst:

Geen leuke berichten Dennis en zonnetje.

Hier moet ik soms met een omweg op t internet en naar mijn documenten/afbeeldingen. Windows heeft het bijltje er grotendeels bij neergelegd lijkt het wel

Good things come in small packages

Geplaatst:

even klagen over die vrééééselijke zon hier!

Geplaatst:

Boete binnen gehad voor te hard rijden 6 km

Geplaatst:

Mag ik even klagen dat ik meeldauw soms echt zo gigantisch zat raak? Raak er nog net niet hopeloos van.

Grotere potten, beter water geven, betere hygiëne (bij tomaten bijv: voordat ik aan de volgende plant begon wasde ik eerst mn handen ), etc.. Maar wat blijft het een ramp op, vooral, de kruiden! Afgelopen jaar bijna alles weg gegooid en nieuw gekocht, probleem is er gewoon weer op vooral de tijm bijv.. !! Waarschijnlijk dit jaar weer alle potten legen en weg gooien. Kan wel blijven met gif spuiten en weer weken niks kunnen eten...

En dan hopelijk met nieuwe plantjes in de vollegrond beginnen.. Ookal trek ik daar ookalweer sterkte twijfels bij.. Plantjes uit tuincentrums zijn er vaak zat al mee besmet.. Zat laatst denk ruim 10 rozemarijn planten die ik zelf allang weg gegooid zou hebben .

Arrghh! Ben ik nou zo alert of overdreven 'bang' voor die meeldauw.. Of.. Blehh! Vermoeiend tenminste.

Geplaatst:

naar bericht

heb je waterstofperoxide al eens geprobeerd? (vlak voor gebruik de 3% oplossing verdunnen tot 0,3 %) s'morgens spuiten dan droogt het nog een beetje op voor de avond

spuitzwavel helpt ook wel maar dat wil je vast niet op je kruiden

Geplaatst:

ja hoor, ik wel. Het vormt OH radicalen die de narigheid killen en breekt in 0,3% snel af naar water en zuurstof

21a769bd8cfd0f743a8637b39e9ced16.png

Zwavel blijft stinken als de

Geplaatst:

Heb al een hele week griep en wil zo graag in de tuin beginnen.

Geplaatst:

Beterschap ik had deze week vakantie genomen voor de tuin op orde te brengen en heb ook al heel de week griep dus geen tuin gezien .

Geplaatst:

Hé Zonnetje,

Heb je je vakantiedagen al omgezet in ziektedagen ???

Want anders ben je straks die vrije dagen gewoon kwijt hè.

Beterschap de komende tijd.

Groetjes Conny.

@ Sansareli,

Jij ook natuurlijk beterschap gewenst.

Ik hoop dat jullie volgende week een beetje kunnen genieten van het weer.

Groetjes Conny.

Geplaatst:

Conny natuurlijk heb ik die omgezet naar ziektedagen ,maar is nu de vraag waneer ik die week dan kan opnemen alles voor die jaar ligt al vast .Vakantie is hier altijd een probleem bij de post iedereen wil dezelfde weken in de zomer en gezien ik de tijd die ik over had van vorig jaar voor een bepaalde tijd moet opnemen heb ik volgende week een gesprek waneer het dan wel kan .

Geplaatst:

hartstikke mooi weer moet ik dadelijk terug naar kantoor

Geplaatst:

Probleem met Windows (tijdelijk) opgelost. Wat die griepgolf betreft, hier al 2x langs gekomen. Dáár wordt je ook een beetje zat van. Vandaag nog niet helemaal geweldig, maar toch iets in de tuin gedaan. En nu even uitrusten.

Good things come in small packages

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.