Geplaatst: 23 februari 201313 j Heb weer volle vertrouwen in me voortuintje. Nu het weer nog.. Graag een paar graden warmer please?Wat fijn hè Ilse, dat er nog zulke lieve mensen bestaan.Ik hoop dat jou omgeving ziet hoeveel plezier je er aan beleefd.En jou voortuintje gewoon met rust laten. En wat betreft die Paar Graden Warmer.Ik hoop dat het vanaf nu rustig elke week een beetje warmer word.En dat het tussen acht uur 's avonds en vijf uur 's morgen regent.En dat het de andere tijd gewoon lekker tuinweer zal zijn. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 23 februari 201313 j Conny dat hoop ik nou ook.Wie weet steek ik nog wel wat mensen in de straat ermee aan. Dat zou nog eens leuk zijn! Ik weet niet maar ik ervaar het moestuinen een beetje als een andere wereld..Kan gewoon niet omschrijven hoeveel plezier ik eraan beleef, zo maf! Alleen dat weer zit me nog niet zo lekker...Vandaag weer zo bagger koud, het ijs lag ook weer op de sloot.Als het nou straks in maart (volgende week dus!) nog steeds zulk weer is,kunnen we dan wel al in de tuin gaan zaaien en plantjes zetten ofzo?
Geplaatst: 23 februari 201313 j Vandaag naar het tweedehands winkeltje geweest hier in het dorp weer een hoop leuke dingen gezien.Zonde wat mensen toch allemaal wegdoen.Ik heb een knalrode soepterine gekocht ding is nieuw en ziet er zo gezelig uit Ook nog 2 wandrekjes met bloemen en blaadjes motief van ijzerwerk aan de onderkant.En een rek voor in de keuken om potten op te zetten.Maar de verleiding was wel groot om nog wat meer mee te nemen.
Geplaatst: 2 maart 201313 j http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/21347165/__Jongetje_steelt_de_show__.html > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 5 maart 201313 j wahooo!!Mijn voortuin is de laatste 2 dagen erg opgeschoten.Een hek komt er niet meer, hebben nu borders die iets hoger zijn. Want ach met hek komen ze ook wel in je tuin als ze echt willen.
Geplaatst: 5 maart 201313 j Ik ga morgen een paar dagen naar Birmingham, naar Crufts. Dat is de grootste hondententoonstelling ter wereld, in hallen die zo enorm groot zijn !! Ik heb nu al zere voeten Er zijn geloof ik iets van 22.000 honden ingeschreven Hopen dat het hier af en toe wat regent, zodat manlief niet naar de zaailingen hoeft te kijken buiten
Geplaatst: 21 maart 201312 j Vandaag naar een adresje hier in de buurt geweest voor verteerbare zaaibakjes ze waren daar vorige keer erg goedkoop.Kom ik aan de kassa kosten ze 0,50 cent per set, ik heb er toen nog een boel bij gepakt.Ook meteen gevraagd wat de zaadjes koste allemaal 0,50 cent en er lagen er ook nog enkele over de datum van 2012 die mocht ik gratis enkele meenemen.Ik heb nu gekocht:Cucuzi (italian snake) pompoenMusquee de provence pompoenLarge blue hubbard pompoenPatisson mix pompoenenNachtschone mirabilisMexicaanse dropplantAvond violierZomer violierEr lag ook nog een boel kiemzaad en tomaten enz en ook nog andere soorten bloemen. Gratis:BonenkruidKrulandijvieAndijvie nr 5 Prei herfstreuzenChinese koolkoolrabiOok al komt een gedeelte van de gratis zakjes niet op is het toch niet erg.
Geplaatst: 22 maart 201312 j Mooi! Als je nog ruimte te kort komt voor al die zaajes.. Wie weet inspiratie op doen? http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/3407924/2013/03/12/Bij-ontmanteling-blijkt-pas-hoe-groot-wiethol-Zeist-was.dhtml > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 maart 201312 j Ze hebben van de week al wiet afval gedumpt bij de vereniging op het terein misschien dachten ze dat het niet op zou vallen
Geplaatst: 22 maart 201312 j Zat er niet nog een topje wiet in Angela. Lekker laten drogen en oproken Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Geplaatst: 22 maart 201312 j Ach zij hebben ook liefde voor plantjes of het geld dat het opbrengt, ze pakken het steeds creatiever aan
Geplaatst: 22 maart 201312 j Zat er niet nog een topje wiet in Angela. Lekker laten drogen en oproken Ik rook niet
Geplaatst: 27 maart 201312 j Als 20 jaar te laat geboren hippie kan ik zeggen dat, zeker voor mensen die zelden gebruik maken van dit 'kruid', een groot aantal lekkere toepassingen mogelijk zijn zonder het te moeten roken. Voor de hand liggend is natuurlijk pijp en water, maar ook boter en thee is erg lekker om in lage dosering te nuttigen. Met de lage dosering bereik je een rustgevend effect, niet het stoned effect dat je eventueel zou beperken in je functioneren. Hetzelfde geldt voor het mooie goedje (wel iets meer voorzichtigheid geboden): de passiebloem. Denk aan een regenachtige zomeravond na het avondeten, met een rustig muziekje erbij kijken naar de zonsondergang met een wietthee-tje. Je kunt het goed combineren met je favoriete kruid, salie bijvoorbeeld. Weinig is ontspannender dan dat Enfin, ik heb vandaag een mooie website gevonden om informatie te vinden over wild plukken. Die ga ik eens goed doorspitten..http://oogstenzonderzaaien.nl/wiki/Hoofdpaginahttp://wildplukwijzer.nl/
Geplaatst: 1 april 201312 j https://www.google.nl/intl/nl/landing/nose/ > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 25 april 201312 j Poeh, zo uitgebreid en geïnteresseerd als ik soms op de grond kijk naar al die kleine miniatuur beestjes zoals mijten en tripsen etc werd ik vanochtend in mijn warm water aquarium met Pauwoog chicliden verrast met een nieuw beestje.... Eerst een kleine paniek, want de ondersoort planaria is parasitair en wil binnen korte tijd alles opvreten wat hij tegenkomt, dus ook de vissen. Deze soort heb ik na lang zoeken en vergelijken op internet, gelukkig niet. Wat dan wel? Goede vraag, maar ik ben gelukkig niet de eerste aquariaan die dit gevalletje ziet rondkruipen over het glas. Een 'Rhabdocoela'. Ik laat deze dingen dus voorlopig even hun gang gaan, en stop de komende week met levend/dierlijk (eiwitrijk e.d.) voer geven aan mijn vissen. Als de voedselvoorraad voor deze platwormen - zoals ze ze noemen - niet meer bestaat, trekken ze zich terug of sterven ze. In de tussentijd zit ik inmiddels al een uur met mijn neus op het glas gedrukt te kijken naar hoe deze witte doorzichtige wormpjes dansen over het glas. Appart, en toch een beetje zorgwekkend (onterecht waarschijnlijk, niet alles is slecht)
Geplaatst: 25 april 201312 j Die dingen heb ik ook wel eens in mijn aquarium gehad, ze doen geen kwaad maar je raakt ze bijna niet kwijt, ook al voer je een tijdje niet.
Geplaatst: 3 mei 201312 j alweer 5 dagen terug in Nederland. Kan er nog niet helemaal aan wennen maar vandaag voor het eerst minder last het tijdverschil.Maar ik heb speciaal voor sommigen die het misschien wel leuk vinden foto gemaakt van een bananenboom, kokosnoot boom (palmboom) en een papajaboom En als je goed kijkt zie je rechts onder bij de 2e foto nog een klein plantje staan. Dat is een peper plantje die ze uit de amazones hebben meegenomen die normaal niet in dit gebied (Minas Gerais) groeit.
Geplaatst: 3 mei 201312 j Ik heb een doos met zaden gekregen van mijn opa. Hij heeft jarenlang een moestuin gehad, maar woont nu op 3-hoog en heeft het moestuinieren vaarwel gezegd. Ik heb zijn resterende zaden gekregen, en daar zit een zakje snijbiet-zaad bij. Het komt uit Australië, en de zaden moeten toch echt wel vóór 1988 de grond in Het zakje is nog niet open gemaakt.... Ik zal hem eens vragen hoe dat nou toch zit. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 mei 201312 j Onmiddellijk uitproberen! Geweldig, die opa van jou, nog van de generatie van: weggooien kan áltijd nog We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 mei 201312 j Gisteren een bezoekje aan MergenMetz gebracht oa om de nieuwe tuin te bekijken en voor het eerst jonge silene geproefd: dat was echt lekker! (1 juni is er trouwens open dag)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.