Geplaatst: 11 oktober 201411 j Ja dat is het nu juist ik wil nog veel doen zodat ik in het vroege voorjaar kan beginnen. Moet nog wat gedaan worden aan me net nieuwe tuintje.
Geplaatst: 11 oktober 201411 j Jeej, wij hebben net snoeiles gehad in de tuin! Vet leuk Het blijkt allemaal helemaal niet zo moeilijk als je de principes eenmaal begrijpt, maar het is gewoon iets wat je een keer gedaan of gezien moet hebben, en dan moet je het gewoon doen. Tof! En jessica, zonder handen kun je niet tuinieren dus beetje voorzichtig aan met die dingen!
Geplaatst: 11 oktober 201411 j Ja MijkeDe tuin kan ik wel vergeten tot de voorjaar. Moest om half 4 bij de huisartsenpost zijn. eerst 4 dagen watten met verband. en dan over 4 dagen foto, en dan vermoedelijk nog 5 a6 weken gips.Ze denken dat er een stukje bot los zit aan de zijkant van me pols links buiten. Niet meer timmeren dus. maar rusten en hoog houden.Eerst de zwelling weg voor dat het in het gips kan. dom van me, volgende week nog 19 graden en dan kan ik niks. ik kijk wel als ik minder pijn heb en er zit gips erom kan ik vast wel wat.
Geplaatst: 11 oktober 201411 j Jessica, nu moet ge niet gaan denken dat ik geen kompassie (medelijden)heb hoor maar dat brengt niets op hé. Zoiets word rap gezegd maar wat koopt ge ervoor??? Niets nada rien de knots.Toen ik klein kind was zaten we in WWII en medelijden telde toen niet, iedereen had veel pijn of verdriet. De jongste broer van mijn moeder was naar Duitsland gevoerd om er te gaan werken, is nooit terug gekomen, vergiftigd op een boerderij tegen Ludwigshafen. Ge ziet dat we toen genoeg miserie hadden hoop ik.En dat sommigen zeggen dat wat ge in uw kinderjaren meemaakt niets doet aan uw verdere leven moeten zich eens laten nazien, er kunnen enkele bouten los zitten of mankeren.Dat herseninfarct is vele keren erger dan uw pols denk ik, die laatste geneest wel met wat rust.De groetjes vanb dienen ongelikten beer. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 11 oktober 201411 j Aalterse WillyKlopt wel baal ik enorm wou graag nog 2 weken ploeteren en zweten om me tuin echt al tiptop te hebben.geen medelijden. Maar flink balen wel. Kan moeilijk stil zitten en niks doen. Maar rust moet ik maar leren en ben blij met me mannetje die nog een stukje gaat spitten.Heb wel ergere dingen meegemaakt, Maar wel erg onhandig net nu we bezig waren met winter klaar maken.
Geplaatst: 11 oktober 201411 j Okee....je hebt het jezelf aangedaan, maar vind het evengoed verdraaid sneu voor je. Maar maak je er niet druk om, ga lekker een plan maken vast, met wat je waar wilt zaaien/ planten, enz. Uitzoeken wat je nog kopen moet aan zaad, of ruilen of vragen hier op het forum. Dat je toch een beetje met je tuin bezig bent. Had leuk geweest als je nog een weekje had kunnen knutselen, maar gaat nu dus echt niet lukken, dus van je af zetten maar! Het voorjaar is er ook zo weer! Sterkte met alles!
Geplaatst: 11 oktober 201411 j nou, sterkte allemaal...wij gaan 4 daagjes naar Limburg, Noorbeek, lekker uitwaaien en walnoten zoekennog verdere tips anyone?bezoekjes?
Geplaatst: 11 oktober 201411 j Jootjeik ga je advies zeker opvolgen en ik ben zo I zo veel op het forum. En de zadendoos zal ook niet echt lang meer op zich laten wachten.veel om naar uit te kijken..
Geplaatst: 11 oktober 201411 j @RoboAls je van wandelen houdt:Het krijtlandpad gaat bijvoorbeeld door het Geuldal.De tochten worden per dag beschreven, en je komt zo op érg mooie plekken
Geplaatst: 12 oktober 201411 j Het drielandenpunt is ook wel een bezoekje waard als je toch in de buurt bent. Bij helder weer mooi uitzicht. Dat laatste zal er helaas niet inzitten. Paraplu mee...
Geplaatst: 12 oktober 201411 j mooi weer gehad vandaag, mount Noorbeek beklommen op gewone fietsen 2 kg tamme kastanjes gescoord, vlak bij de kerk, als daar geen zegen op rust... geen walnoten gekocht, de locals vragen euro 3 per kg ongepeld natuurlijk; de Lidl in duitsland vraagt euro 1,50 per twee ons gepeld, dus...
Geplaatst: 17 oktober 201411 j maar wel 6 kg mogen plukken/rapen van de Gravin van Liedekerke te Eijsden en het 3landenpunt bezocht (eigenlijk 4); we konden niet op de toren omdat de belgische uitbater er om 11 uur nog geen zin in had...
Geplaatst: 18 oktober 201411 j Groen Dichterbij heeft een mooi filmpje gemaakt van onze buurttuin omdat we Icoonproject zijn! Ik zit er (gelukkig ) niet in maar die woest aantrekkelijke kerel met die tattoos is my boyfriend http://youtu.be/wB2ElSEwaaQ Moet zeggen dat het niet echt een heel erg realistische weergave is, dit overgeromantiseerde beeld ligt behoorlijk ver van de werkelijkheid
Geplaatst: 18 oktober 201411 j Leuk filmpje hoor ziet er gezellig uit daar een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Geplaatst: 18 oktober 201411 j MOOI en leuk om zoo met de beurt om te gaan.Je zou haast niet willen verhuizen?? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 18 oktober 201411 j Ja het is hartstikke leuk om via de tuintjes zo je buren te leren kennen en samen leuke plannen te maken en uit te voeren! Verhuizen willen we echter wel dolgraag. Wantja, we wonen gewoon in een slechte straat, en met zo veel flats op rijtjes heb je gewoon verschrikkelijk veel buren. Ongeveer 200 buren zegmaar. We kennen er via de tuintjes nu een stuk of 50, wat de straat gelijk een heel klap leuker en bewoonbaarder maakt, maar de pakweg 10 a 20 buren die de voornaamste overlast veroorzaken (ranzige balkons, plaagdieren, geluidsoverlast, feestjes, troep van het balkon gooien, op straat hangen etc.) zitten daar natuurlijk niet bij. Het is dus nogal dubbel; aan de ene kant heb ik nog nooit ergens gewoond waar ZO veel asociale mensen woonden en ZO veel lawaai,- en rotzooi overlast is, aan de andere kant heb ik nog nooit ergens gewoond waar ik ZO hartelijk ontvangen ben, waar ik ZO veel leuk contact met de buren heb en waar ik voor het eerst in mn hele leven een buurvrouw zo goed ken dat ik haar tijdens onze vakantie met de huissleutel en de zorg voor 2 katten toevertrouw. Eigenlijk zouden we gewoon de tuintjes en de leuke buren op willen pakken en verplaatsen naar een leuke woonwijk ofzo Maargoed, voorlopig wonen we hier en genieten we gewoon van de leuke dingen die de straat te bieden heeft! Speaking of which, we hebben net een tuinhuisje bij de tuin geplaatst en de zon schijnt dus ik ga ff met schrijfwaar en meetlat de tuin in om een mooi ontwerpje te maken voor de terrasoverkapping, beplanting en plaatsing van compostvatten die we gaan maken. Leuk!
Geplaatst: 18 oktober 201411 j ...Moet zeggen dat het niet echt een heel erg realistische weergave is, dit overgeromantiseerde beeld ligt behoorlijk ver van de werkelijkheid je bedoelt je woest aantrekkelijke kerel?
Geplaatst: 22 oktober 201411 j Hoi mijkeWat een super leuk filmpje. En wat is het leuk om te horen dat er zelfs een tuinhuisje staat dat maakt jullie project echt helemaal af.Ik vind het echt een heel goed initiatief contact met de omgeving en gezond bezig zijn. Groetjes jessica
Geplaatst: 22 oktober 201411 j Mijke, goed joh! Nog maar 15 km verderop is het een stuk moeilijker om zoiets op te zetten. Andere gemeente, hoewel onze gemeente ook groenstroken aanbiedt aan bewoners. Maar ook een heel andere mentaliteit in de buurt. Een tweede 'hoewel' gebiedt te zeggen dat er ook bewoners zijn die het wel zouden zien zitten. Ik denk er weleens aan maar moet ook oppassen voor teveel hooi op de vork. Heb net een tuintje bij een buur en ben mijn huis grondig aan het opknappen/renoveren. (off topic: wilde een foto maken van de groenstroken tussen mijn woning en de flats er tegenover, maar de lens van de camera zit vast, die is in het zand gevallen toen ik een foto van een wedstrijdprei wou nemen)
Geplaatst: 22 oktober 201411 j Ja Huub dat zijn stroken,dat groen tussen jouw huis en flat. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 22 oktober 201411 j Klopt Thea. Als ik eens een balletje opgooi bij alle bewoners in de straat en bij de gemeente. Drie flats op rij aan de overkant en aan deze kant een paar rijen laagbouwwoningen. Daar tussenin grasveld, dat wekelijks een paar keer gemaaid wordt. Gemeente zou niet meer hoeven maaien, zou compost/teeltgrond kunnen leveren. Ik hoef niet alles zelf te doen. Ik ken drie bewoners van de straat die een volkstuintje hebben of hebben gehad op het volkstuincomplex zoals ik. Zouden zo wel mee willen doen. Wie weet. Mm, even over nadenken.
Geplaatst: 24 oktober 201411 j Ziet er zeer tof uit, ook omdat het vlakbij is. Voor mijn huis in het straat is het triestig gesteld met de plantenzone, ziet er al twee jaar zo uit:De verste zone is nog iets met de buxushaag met enkele hortensia's in en een boom, alhoewel er voor die buxushaag ook niet veel staat.Misschien eens vragen of ik in de percelen er wat fruitstruiken (wel open in de wind) of bloemen mag inzaaien of misschien volgend jaar wat guerilla gardening in doen. Daarnaast nog iets ontdekt in mijn hof waarvan ik niet weet of ik nu blij of niet moet zijn.Deze zomer een dure,mooie regenton aangeschaft (kleine tuin dus je ziet ze altijd staan). Enige foto die ik er van heb, is van 01 oktober en staat ze maar een klein beetje op: Vorig weekend verder stenen van mijn oprijlaan aan het verwijderen om daar ook tuin van te maken, kom ik het volgende tegen:Een grondwaterput op mijn hof, de draad loopt naar mijn buren die het op hun hof oppompen voor hun tuin. Ik had altijd gedacht dat zij zelf een waterput hadden en ik geen. :/ Is meer dan 30 jaar oud maar had mij toch wel veel geld gescheeld, had ik gewoon maar een pomp erbij hoeven te koppelen. Met mijn regenton kom ik 2 weken toe als het warm is en niet regent, gaat dus niet vaak gebeuren dat mijn regenton zonder valt. Voorlopig denk ik dat ik mij dan ook niet aankoppel aan de grondwaterput. Begrijp ook nog niet echt de werking ervan, het water zal er langs onder in komen, maar die put zit totaal niet diep (2meter) en begint al 30cm onder mijn grondoppervlakte.
Geplaatst: 24 oktober 201411 j Als dat uw eigendom is, waar halen de buren dan het recht om op uw grond een waterput te hebben?Hebben ze erfpacht of zoiets? Of zijn zij de eigenaars?Raar in ieder geval dat gij daar niet van wist.Zelfs als ge dat huurt dan nog moet het vermeld zijn dacht ik. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 24 oktober 201411 j Ik ben zelf eigenaar. 50 jaar geleden was alles hier van 1 eigenaar, is daarna onder familie verdeelt geweest. Put ligt op 3m van de perceelgrens. Op zich stoort het me niet dat men die waterput gebruikt, is enkel spijtig dat ik er niet van wist en nu een dure regenton heb gekocht en dus niets met die waterput kan.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.