Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Slimme manier inderdaad! Maar een beetje onhandig als je ze bijv. tussen lage bodembedekkers wilt planten

• 3 weken later...
Geplaatst:

Vandaag een heerlijk rustig dagje gehad. Het bevalt me goed dat part-time werken, geeft me meer rust en ik kan eindelijk weer wat ontspannen. Ben lekker bloemkool aan het koken, heerlijk! Kan niet wachten om volgend jaar wat uit eigen tuin te kunnen eten

Geplaatst:

...ik ook niet...

Geplaatst:

...trouwens...als iemand zich verveelt zo off season...dit lijkt me wel iets voor een tuin die vaak onder water staat...lekker om de worteltjes heen doen...http://www.youtube.com/watch?v=6wM692T2BXM

Geplaatst:

Hmmm, heel leuk... wordt dan een drijvende tuin... en nooit meer vieze handen...

Maarre.... ook in die buurt op Youtube zag ik deze.... Dáár wil ik wel een paar exemplaren van op mijn tuin! Goed tegen de slakken

Geplaatst:

mmm, ik ga voor de billetjes

Geplaatst:

wauw grijs/witte kikker

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Vanmiddag lekker met dochterlief naar het winkelcentrum geweest en bij de boekvoordeel twee leuke boekjes gekocht.

Basisgids composteren en Uw Tuinoogst bewaren en inmaken.

Verder heb ik weer een brood gebakken..ruikt zo lekker

Deze keer nog wel van een kant een klaar mix, maar ben al aan het uitzoeken waar ik hier verschillende soorten meel kan kopen.

~I believe in God, only I spell it Nature~

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ooooh We hadden weer eens een muis binnen. Op de slaapkamer, want daar ligt een berg maïskorrels te drogen. (bij wie niet? )

Dus elke nacht hoorden we 'TIK TIK TIK KNAAG KNAAG KNAAG SLEEP TIK TOK' (je zou zeggen dat zo'n klein beestje ook heel stil is. Maar niet dus).

Joep heeft 2 vallen gezet, bij de muis zijn favoriete hangplekken. Met lekkere pindakaas er op, die we kregen voor sinterklaas ( ). En ik was even alleen thuis, en hoorde een vreemd geluid boven. Ik dacht dat het sneeuw was, die van het dak gleed.

Ik moest nog even naar boven om de kruiken te pakken die we opwarmen op de kachel, en 1 van de muizenvallen was weg en in de andere zat de muis De val lag een stukje verderop, dus hij heeft em nog meegesleept? Dat zou het vreemde geluid verklaren? Neeeee toch? Zijn hoofd was nogal plat, dus hij moet dan toch gewoon zeer snel dood zijn?

De 2e val bleek achter een van de pompoenen te liggen, die ook op onze slaapkamer liggen (hebt u al een beeld? ) en daar was de pindakaas zo goed als op. Die val was ook dichtgeklapt, maar dus zonder muis. Gaat die sukkel daarna ook aan de 2e val zitten! Tjemig...

Geplaatst:

Inspector Robo vermoedt:

- niet iedereen droogt mais op zijn slaapkamer

- er waren minstens twee muizen volgens de formule: als je 1 muis ziet zijn er 20

- muis 1 (RIP) was minder slim/snel dan muis 2

Conclusie: Jorieke heeft zojuist geselecteerd op muiskwaliteit: de slimste en snelste muis is overgebleven en plant zich vrolijk voort....zo worden alle muizen steeds sneller en slimmer

Geplaatst:

haha2,

lekker ritme trouwens, muisje heeft hiphop talent?

Geplaatst:

...de slimste muisjes blijven over...

Probeer eens een sudoku in de val...drie sterren...met een heel klein potloodje....aan het beugeltje van de val....

Geplaatst:

Nou de 2e muis was ook nog steeds goed te vangen met pindakaas. Vanmorgen zat hij/zij in de val. Maar er ritselt nog meer... Toch geen idee waar de monsters vandaan komen, want ons huis is voor het eerst in heeeel veel jaar echt goed dicht. Geen scheuren, geen kapotte ruitjes, geen gierput-goten.

Geplaatst:

Dat vangen snap ik nooit. Je laat ze komen en dan vang je er een. Maar het aantal dat blijft komen wordt niet minder. Kun je niet beter iets verzinnen om ze uit de buurt te houden? Ja ik weet, makkelijk praten want ik heb geen muizen. : - )

Geplaatst:

Tja we hebben er nu eenmaal zaden en maïs te drogen liggen. Verder hebben we het voer voor de dieren en de kisten met tarwe goed verpakt tegen muizen en ratten. Dus daar zitten ze niet aan. En de muizen en de ratten in de schuur vangen we ook niet. Alleen de luidruchtige knagers die ons huis in komen. En dat is, zoals ik al zei, al een hele tijd niet meer aan de orde. Dus moeten ze ergens een gat hebben geknaagd in isolatie o.i.d. Daar zijn we nog naar op zoek.

Geplaatst:

Ik zou zeggen neem een kat,goede muizenvangers zeggen ze.

Alhoewel die luie rooie hier dacht, ik stond erbij en ik keek er naar.

Toch maar val gezet en dat is gelukt.

Ooit hoorde ik hier 's nachts op de slaapkamer boem en trippel trippel.

was er toch een muis via open slaapkamerraam naar binnen gekomen, dus dat is ook mogelijk Jorieke.

Er hoeft echt geen gaatje te zijn, want slim zijn ze wel die pokkebeesten.

Geplaatst:

Het hoort wel bij het buitenleven natuurlijk. In de tuin kun je nog ongedierte op afstand houden met bepaalde luchtjes, planten, kruiden etc., bijvoorbeeld keizerskroon zou mollen op een afstand houden. En brandlucht, rook, zou ratten en muizen verdrijven. Alles zo goed mogelijk afsluiten, telkens maar weer, lijkt de enige optie te zijn.

Geplaatst:

Toch voor de ratten gif zetten,anders heb je een grote plaag.

Ze kunnen 5x een nest maken per jaar en de jongen zijn zeer vlucht geslachtrijp.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Heb in de serre al maanden een box staan met superrattengif, er is zelfs nog niet aan geproefd.

Met een klem er wel al gevangen, muizen met rattenlijm, waar de ratten niet aan blijven plakken.

Geplaatst:
Geplaatst:

Geniaal!

In Zwitserland deden de LA Voices van Gordon mee, hebben verloren.. Maar wie is de winnaar? Het Leger des Heils

Dat het Eurovisie Songfestival elk jaar idioter wordt, staat buiten kijf. Van Israëlische travestieten via Finse metaltrollen naar zingende Russische omaatjes: normaal doen lijkt voor sommige landen onmogelijk. Zo ook Zwitserland, dat komend jaar een afvaardiging van het Leger Des Heils naar het Songfestival stuurt.

In de nationale finale kozen de Zwitsers voor het nummer You and Me van de groep Heilsarmee. Het lied is een mengeling van volksmuziek en gitaarrock. Heilsarmee versloeg acht concurrenten. De groep bestaat uit twee vrouwen en vier mannen in de leeftijd van 20 tot en met 94 jaar.

Het Leger des Heils werd in 1865 door William Booth in Londen opgericht. Het kerkgenootschap kenmerkt zich door het in praktijk brengen van het geloof door hulp aan onder meer daklozen en prostituees. Het is sinds 1887 in Nederland actief.

Nederland stuurt aankomend jaar zangeres Anouk naar de Malmö Arena in Zweden. Anouk moet wel nog even de voorrondes doorkomen, maar dat moet gezien voorgaande jaren geen problemen opleveren.

Benieuwd naar hun nummer?:

Beter dan ik verwacht had

Geplaatst:

he eindelijk weer eens goed nieuws van mij !!!

ik ben aangenomen bij Green Peace

top he, een eigen baan,ik ben er zo blij mee.

en de kost verdienen voor mij en de kids en iets doen voor een beter milieu

vrijdag de eerste training en dan hoor ik wanneer ik aan de bak ga.

voorlopig ga ik donateurs werven, dus wie nog een goed doel zoekt om te steunen, geef je op via mij !

( even een PM dan laat ik je weten hoe en wat)

echt de moeite waard

ze doen zo veel voor het milieu en dus uiteindelijk voor ons allemaal

iedereen wil toch een schone(re) wereld en een goed gevoel hebben bij wat ie bv gebruikt,eet en draagt?

Green peace overlegt bv met bedrijven over hoe om te gaan met hun giftige afval stoffen zodat het milieu minder belast wordt,

bv een aantal kleding merken verwerken hun afval nu milieu bewuster na overleg en contracten met Green Peace

zo hoef je je niet schuldig te voelen tegen over het milieu als je bv kleding van de H&M of Zara draagt

en nog vele vele andere dingen natuurlijk !!

wil je meer weten wat Green Peace doet kijk maar even op www.greenpeace.nl

( je leest het al, ik ben al aardig aan het inwerken )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.