Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

ok

je kunt het zo doen:

hierjouwtekst

dus

[url=http://www.buienradar.nl]den greetz buienradar[/url]

en dat ziet er zo uit:

den greetz buienradar

Geplaatst:

oké ff proberen dus:

stamppot

yes,yes,yes!!!!!!!!!

ff klappen voor mezelf!

kijk dat =teken moet je erbij invoegen

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

uhm....stamppot=aardappelziekte?

Geplaatst:

ben nog ff verder gaan klooien en zie hier........

zelf-te-zaaien73221389136438.jpg

echt geweldig dat excel!!!!inclusief koppelingen naar het web!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ziet er goed. .. Ik moet nog steeds beginnen met mijn schema

Geplaatst:

Ik heb vanmorgen pas een zaadcatalogus gehaald. Ik ga vanavond maar eens puzzelen ,

want er moeten wat struiken uit mijn tuin verwijderd worden of evt verplaatst.

Hoe het er dan uit gaat zien, daar heb ik me nog geen voorstelling van, maar ik

denk dat ik wel een oplossing heb:

Ik heb nl een oud plattegrond van mijn tuin met de huidige indeling er op.

Ik ga proberen of ik het kan inscannen, en dan met een paint programma of zo

kan veranderen en opnieuw indelen .

Dat wordt een avondje prutsen, als het lukt lat ik het horen .

Geplaatst:

Hoera! Om in het traject van de gemeente groningen te komen (voor het maken van een pva voor ons bedrijf) moesten we vanmorgen naar een psycholoog/arbeidsdeskundige (oid) die moest beoordelen of we geschikt zijn voor het ondernemerschap, en of hij ons plan levensvatbaar acht. Zo niet dan ging de hele rambam niet door, maar gelukkig ziet hij het wel zitten! Erg vriendelijke man, die ons ook gaat helpen met het maken van het plan van aanpak. Weer een klein stapje verder in het verwezenlijken van onze droom dus!

Geplaatst:

Hoe staat het eigenlijk met je tuin Mijke ? Jullie kregen toch een tuin per 1 jan ? Heb je al iets gedaan daar ?

Misschien leuk om ook een 'blog' te maken hier vanaf de start ?

Geplaatst:

1 januari? Neeee, daar moeten we nog even op wachten. Ergens in maart krijgen we ons tuintje toegewezen!

Geplaatst:

Mijke, dat is aftellen geblazen zeker? Nu ik tel ook af voor de echte lente hoor. Niets leuker dan de lente.

Geplaatst:

"Mijn- tuinoverzicht- op- de- computer "project lukt,

al is het nog lang niet klaar natuurlijk, maar het is wel een leuke

activiteit . Ik pruts nog mooie even een eindje door.

Het zal nog wel even duren voor het helemaal compleet is;

ik heb net een catalogus gehaald om zaad te bestellen...duzz.

Ik hou jullie wel op de hoogte als jullie het leuk vinden

Geplaatst:

Zeker leuk om ons op de hoogte te houden Heleen. Dé plek daarvoor ( hier kijken er niet veel hoor ) is natuurlijk je eigen moestuin-seizoens-update.

Ik zie dat jij er nog geen hebt. Je weet daar wél van ? De blogs dus, die velen van ons hier hebben aangemaakt ( zie de link onder onze avatars ) ?

Leuk voor anderen, en je kunt om advies vragen. Maar vooral ook leuk voor je zelf en handig ook. Kun je altijd terugkijken en nakijken.

Geplaatst:

Ga ik doen Bit, ik ken de afdeling moestuinseizoen wel, en ik houd wel een dagboekje bij in een dik schrift

voor mezelf. Bedankt voor het meedenken !!

Geplaatst:

Ik dacht ik moet hier nog eens komen ik ben al weer bijna een jaar niet op dit forum geweest. Ten eerste: late gelukkig nieuwjaar! Hoe gaat het hier met iedereen? Maar eigenlijk kwam ik nog eens kijken omdat ik doe nog weinig met het stuk grond waar ik vorig jaar? nog veel op deed tuinieren. Maar eigenlijk zou ik er iets op willen zetten dat niet veel tijd in beslag neemt. Ik dacht aan aardappelen maar dat eten we hier niet veel dus heeft weinig zin. En prij ofzo gaat ook moeilijk want geen grote diepvries. Maar als iemand ideëen heeft ik hoor ze graag(als ik niet vergeet nog eens te kijken op dit forum en in dit topic ). Alvast bedankt en ik mis de tijdjes toch wel hier op dit forum maar ik doe nu heel andere dingen in het dagelijkse leven .

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Hey Jim! Jij ook een gelukkig nieuw jaar!

Wat je vraag betreft: wat dacht je van pompoenen? Of mais, of een combinatie van die twee? Als je teveel pompoenen hebt kun je ze altijd nog verkopen of weggeven

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dankje jij was ook nog op de moestuindag van 2012? denk ik he ja pompoenen had ik ook aan gedacht ja maar wat moet je er mee je zou soep kunnen maken maar dan komt het ook je oren uit en sier bwah kweet niet. En wat kan je met maïs eig?

Geplaatst:

Ja we hebben elkaar daar ontmoet..

Als je maïs hebt kun je kippen houden

Wat pompoenen betreft:Ik maak inderdaad veel soep, maar ook heel veel andere gerechten. En ik maak er behoorlijk veelvrienden en familieleden blij mee.

Je kunt ook veel aardbeiplanten zetten..of heel veel bloemen zaaien( veldboeket bv) maar wat je ook zet je zult er iets mee moeten doen.

Geplaatst:

Ja ik zou inderdaad kippen kunnen houden maar heb ik geen plaats voor en stuk grond ligt te ver daarvoor. Aardbijplanten is dat mogelijk? zou je toch eigenlijk heuvels moeten maken en worteldoek enzo is toch redelijk duur denk ik? En ja dit is inderdaad wel. Maar als we nu aardappelen aten die kan je gewoon heel lang bewaren als ze maar droog zijn he.

Maar misschien die pompoenen ja en dan zien wat ermee doen

Geplaatst:

Hahah ik zie dat Jorieke nog steeds zeer actief is en ook nog steeds druk bezig is met dingen kweken en telen voor eigen gebruik,respect hiervoor nog eens!

Geplaatst:

Wat je ook gaat doen, het zou wel leuk zijn als je nog eens langs komt om het te vertellen! Slaap lekker straks

Geplaatst:

Doe ik zeker als ik het al ga doen(iets op het perceel zetten) maar tips voor gewassen zijn altijd welkom . En dankje voor jou ook

Ps. ben nog steeds trots dat dit topic deze naam draagt door mij ik heb babbeltuin verzonnen

Geplaatst:

Fruitbomen en of struiken?

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

bonen in de verkoop.Bruinen -capuceinen-erwten Snert

Dan heb je voor volgende jaar mooi grond

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Fruitbomen of struiken zou kunnen maar dan duurt het toch weer even eer je er van kan oogsten. Bonen zou ook nog wel een goed idee zijn. Misschien als ik dit nog combineer met ander makkelijk gewas,pompoenen? of krijg je dan te veel bladvorming bij de pompoenen.

Geplaatst:

OK ff dit, ik snap er niks van..

Afgelopen week heb ik een fikse bijholte-ontsteking opgelopen met daarbij een zeer vervelend hoestje, nouja hoestje, een flinke hoest dus.

Nu was ik van de week bij een Hongaarse vriend hier in het dorp en zijn hond hoestte ook, hij gaf hem arnica granules, iets homeopatisch. Hij zei: neem jij die ook maar misschien helpt het. Ik neem die korrels en verrek, mijn hoest is 3 uur lang weg, ik slaap lekker

Vandaag zijn we in de stad dus ik koop die stomme korrels ook en wat denkje? geen hoest meer.

Ik ben vervolgens op internet gaan zoeken wat arnica-korrels doen met hoest en ja nou... HELEMAAL NIKS! Nergens iets te vinden over arnica en hoest.. en toch... bij mij werkt het tegen hoest?!!! bizarrr

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.