Erwin1964 Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 Gisteren ratatouille met veel courgettes er in en vandaag....boerenkool! Eergisteren geoogst, ik had aan 1 struik met nog een paar bladeren van een andere genoeg voor 4 personen. Schoongemaakt en rauw in de vriezer gedaan voordat we 'm vanavond gaan verorberen. Sjonge wat heb ik een trek in boerenkoolstamppot, en dat al om half 9 's ochtends
Gem Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 Voor bij de zuurkool....niet uit eigen tuin...lekker een flinke schaal appelcompot gemaakt ~I believe in God, only I spell it Nature~
RobO Geplaatst: 29 september 2012 Geplaatst: 29 september 2012 broodje haring, met uitje uit eigen tuin, ivm alleen thuis
RobO Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 plakjes voorgegaarde wortel, pastinaak, courgette en kip, dat alles in een jasje van ei+zelfreizend bakmeel (overal in de keuken op de grond.... )+fijngemalen parmezaan + salie met pasta en coutgetteblokjes en eigentomatensaus ( tomaatjes, gebraden ui, knoflook salie zachtjes opkoken in een licht bouillonnetje en dan de blender erdoor ivm te lui om de tomaatjes te schillen)
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Ik had gasten en heb een pompoenmaaltijd gemaakt. Vooraf pompoenbrood met pompoenpesto, dan pompoenpaté, hoofdgerecht rosbief met pompoenpuree, en toe een pompoen appelcake met vanilleijs...Alles superlekker! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Worden de gasten dan niet ineens pompoenziek? Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Echt niet, hooguit een beetje oranje We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sansareli Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Ovenschotel van bleekselder, ham en kaassaus met aardappelen.
Helly Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Paksoi door het wokvlees en rijst. Good things come in small packages
Erwin1964 Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 Gisteren hachee met rode en gele uien en vanavond nog maar een keertje boerenkool.
sansareli Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 Vandaag worden het gevulde courgettes met gebakken rijst en een overschotje van de bleekselderschotel.
appelvrouw Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 De rest van de pompoenpaté van zondag opgebakken in boter...nog lekkerder!Verder andijviesalade met knoflook en komkommer, nog uit de kas.geroosterde wortelgroenten erbij..ook al met veel knoflook..het is een knoflookdag ( ik heb 9 soorten geplant vandaag.) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 ...de luchtverkeersleiding waarschuwt voor een grote groep vertrekkende vampiers rond huize Jet...
Erwin1964 Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 Vanavond bieten, rauw uitje erover, piepers en een stukje gebakken vis.
appelvrouw Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 ...de luchtverkeersleiding waarschuwt voor een grote groep vertrekkende vampiers rond huize Jet... ff OT: wel heel toevallig, ik vond een dode vleermuis We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gem Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 Heeft die knoflook toch zijn werk gedaan.... ~I believe in God, only I spell it Nature~
Helly Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 Geweldig hoe dat knoflook werkt Jet Ontopic: de eerste wortels uit de grond getrokken. De langste was maar liefst 25 cm. lang! Heerlijk in dikke schijfjes gesneden (voorgekookt) en gebakken met champignons, uien en worst in schijfjes. En gekookte aardappeltjes erbij. Good things come in small packages
sansareli Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 snijbonen, boterbonen en sperziebonen (was telkens een kleine portie) met kippeworst en gebakken aardappelen.tomaten-courgettesoep
jeanne-heijmans Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 prei er vast uitgehaald voor de erwtensoep in het weekend.
appelvrouw Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 Quiche snijbiet met veel knoflook en met verse witte bonen, geitenkaas en spekjes. De laatste andijviesla. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 poolse zuurkool 125g spekjes uitbakken25 g roomboter250 g varkensvlees in stukjes erbij10 min garenbeetje meel erdoor1 flesje witbier erbij500 g zuurkool erbij2 appels in kleine blokjes600 g aardappels in je raadt 't al, kleine blokjes125 g salami met knoflook in .....slokje witte wijn erbijuurtje stoven op klein vlammetje ondertussen lekker biertje drinken serveren
Erwin1964 Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Die Poolse zuurkool ga ik over een poosje als mijn zelfgemaakte zuurkool goed is ook eens proberen denk ik.Gisteren kliekjes gegeten: nog wat witte bonen in tomatensaus, restje goulash en een restje chili con carne.Vanavond witte koolstamppot met gebakken shoarma erdoor.
sansareli Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 gisteren nog eens sla met tomaten uit de hof gegeten.Vandaag ga ik mij wagen aan een rodebiet-appelsalade met gerookte forel en gebakken aardappels.
Erwin1964 Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Lijkt me nu niet echt een probleem om me daaraan te wagen
Aanbevolen berichten