Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren ratatouille met veel courgettes er in en vandaag....boerenkool! Eergisteren geoogst, ik had aan 1 struik met nog een paar bladeren van een andere genoeg voor 4 personen. Schoongemaakt en rauw in de vriezer gedaan voordat we 'm vanavond gaan verorberen. Sjonge wat heb ik een trek in boerenkoolstamppot, en dat al om half 9 's ochtends

Geplaatst:

Voor bij de zuurkool....niet uit eigen tuin...lekker een flinke schaal appelcompot gemaakt

~I believe in God, only I spell it Nature~

Geplaatst:

plakjes voorgegaarde wortel, pastinaak, courgette en kip, dat alles in een jasje van ei+zelfreizend bakmeel (overal in de keuken op de grond.... )+fijngemalen parmezaan + salie

met pasta en coutgetteblokjes en eigentomatensaus ( tomaatjes, gebraden ui, knoflook salie zachtjes opkoken in een licht bouillonnetje en dan de blender erdoor ivm te lui om de tomaatjes te schillen)

Geplaatst:

Ik had gasten en heb een pompoenmaaltijd gemaakt. Vooraf pompoenbrood met pompoenpesto, dan pompoenpaté, hoofdgerecht rosbief met pompoenpuree, en toe een pompoen appelcake met vanilleijs...Alles superlekker!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De rest van de pompoenpaté van zondag opgebakken in boter...nog lekkerder!

Verder andijviesalade met knoflook en komkommer, nog uit de kas.

geroosterde wortelgroenten erbij..ook al met veel knoflook..het is een knoflookdag ( ik heb 9 soorten geplant vandaag.)

Geplaatst:
...de luchtverkeersleiding waarschuwt voor een grote groep vertrekkende vampiers rond huize Jet...

ff OT: wel heel toevallig, ik vond een dode vleermuis

Geplaatst:

Geweldig hoe dat knoflook werkt Jet

Ontopic: de eerste wortels uit de grond getrokken. De langste was maar liefst 25 cm. lang!

Heerlijk in dikke schijfjes gesneden (voorgekookt) en gebakken met champignons, uien en worst in schijfjes. En gekookte aardappeltjes erbij.

Good things come in small packages

Geplaatst:

poolse zuurkool

125g spekjes uitbakken

25 g roomboter

250 g varkensvlees in stukjes erbij

10 min garen

beetje meel erdoor

1 flesje witbier erbij

500 g zuurkool erbij

2 appels in kleine blokjes

600 g aardappels in je raadt 't al, kleine blokjes

125 g salami met knoflook in .....

slokje witte wijn erbij

uurtje stoven op klein vlammetje

ondertussen lekker biertje drinken

serveren

Geplaatst:

Die Poolse zuurkool ga ik over een poosje als mijn zelfgemaakte zuurkool goed is ook eens proberen denk ik.

Gisteren kliekjes gegeten: nog wat witte bonen in tomatensaus, restje goulash en een restje chili con carne.

Vanavond witte koolstamppot met gebakken shoarma erdoor.

Geplaatst:

gisteren nog eens sla met tomaten uit de hof gegeten.

Vandaag ga ik mij wagen aan een rodebiet-appelsalade met gerookte forel en gebakken aardappels.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...