RobO Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 snijboon, krombekken, ratjes, winterrietjes(zal dit maar niet laten lezen aan een niet-moestuinder )
zaaizee Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 diversen sla, gekookte worteltjes, rammenas, tomaatje, rijstboontjes, sugar snaps, OIKers, lage spekboontjes
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Die bonte o.i.kers is prachtig op de salade! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 20 november 2014 Geplaatst: 20 november 2014 rodekool met gemberkoek en appel, aardappel, balletje (dzz: we hadden alleen nog maar gemberkoek voor in de kool en warempel, heul lekker, serendipity!)
appelvrouw Geplaatst: 20 november 2014 Geplaatst: 20 november 2014 Robo ik mis hier het (dat gaat zo:...)Schrijf even op..hoeveel koek en appel en kool? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 21 november 2014 Geplaatst: 21 november 2014 komtie...dzz:1 rode kooltje . schoon 700g1 salotje met 4 kruidnagels erin geprikt2 plakken gemberkoek, lekker dik, in kleine blokjes2 goudreinetten in blokjessnufje rietsuikerslokje wijnazijnsnufje kaneelsnippertje nootmuskaatP&Z1 volle theelepel maizena kool gesneden in de pan met 5cm water en sjalot met kn onderin10 min zachtjes kokenstukjes appel en stukjes koek erbij, sjalot met kn eruit halen10 min zachtjes kokenkruiden naar smaak erbijals bijna gaar, wat scheppen sap/water eruit nemen en kloppen met maizena, dan weer door de kool roerenkort nagaren
appelvrouw Geplaatst: 21 november 2014 Geplaatst: 21 november 2014 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 22 november 2014 Geplaatst: 22 november 2014 Vandaag 10 Fransen te eten.Vaak als ik met ze in de jardinadetuin aan t werk was vertelde ik over stamppot..en inderdaad..dat leek ze maar niks. En mij leek het niks dat voor ze te koken.Nu at ik vorige week in Nederland bij een vriendin een stamppottenbuffet..met 4 soorten stamppot, waaronder boerenkool met worst en hutsepot met klapstuk. Maar ook bietenstamp met appel en spekjes en zuurkool met kip en tomaat. Erg lekker allemaal. Dat durf ik wel aan dacht ik. Sinds gisteren sta ik dus in de keuken..straks gaan deze 4 gerechten de oven in. Om het Hollands te houden serveer ik bij het aperitief toostjes met vis ( forel/zalm/ansjovis) en heb ik griesmeelbitterkoekjespudding toe gemaakt. Deze heb ik in cupcakevormpjes gedaan en serveer ik met een plakje marsepein in pompoenvorm en warme kersensaus..daarbij een glaasje rumtopf..wat in mijn geval eau de vie topf is. Het heerlijk avondje is gekomen..nu maar hopen dat de Franse buren/boeren die gewend zijn aan veel liflafjes en 5 gangen diners zelfs onder vrienden het ook lekker vinden. We kunnen altijd nog gaan sjoelbakken..daar zijn ze gek op! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 23 november 2014 Geplaatst: 23 november 2014 ben ook benieuwd wat ze er van vinden...(wij hadden ooit engelsen te eten met een lunch met erwtensoep, broodmaaltijd met nederlands beleg, koffie met slagroomsoes en' s'avonds stamppotje met rookworst, ze vonden het maar niks....)
appelvrouw Geplaatst: 23 november 2014 Geplaatst: 23 november 2014 Wel het viel mee. . De stampen werden best gewaardeerd. . Grappig dat ze best verschillende stamppotten lekker vonden. Vooral de zuurkool met kip vonden ze verrassend omdat ze hier de zuurkool uren koken met vlees worst spek. En de boerenkool met kuiltje jus en worst.de hutspot vond men over het algemeen het minst. Men is hier niet zo van de ui. Misschien eens hachee proberen . De bieten stamp vond men het mooist en ikzelf het lekkerst. . We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Roelie Geplaatst: 23 november 2014 Geplaatst: 23 november 2014 Gisteren piepers met rode kool, vandaag stamppot boerenkool.... mmmm...
RobO Geplaatst: 23 november 2014 Geplaatst: 23 november 2014 nou vooruit...straks stamppotje andijvie met kaasblokjes
thea Geplaatst: 23 november 2014 Geplaatst: 23 november 2014 3 in een pan-creme soep-appelmoes.Appelbrood en appel sap. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
simke Geplaatst: 23 november 2014 Geplaatst: 23 november 2014 Pompoen hartige taart is aan het garen in de oven.
Erny Geplaatst: 23 november 2014 Geplaatst: 23 november 2014 Leuk idee Jet, dat stamppotbuffet. En die bietenstamp klinkt wel goed (en heb bietjes genoeg liggen).Heb je daar een recept van of is het alleen een kwestie van gekookte bietjes door de aardappels stampen?
appelvrouw Geplaatst: 23 november 2014 Geplaatst: 23 november 2014 Ik heb een recept..zet het wel ff in de receptenhoek.. OT: vandaag het restje zuurkoolstamp gegeten en de overgebleven griesmeelpudding..eh daar zat eigenlijk niks uit eigen tuin in We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nynkef Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 vanavond andijvie, ik ga um zo slachten
Piroska Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Gisteren stamppot met de eerste boerenkool uit de tuin, spekjes erdoor en de laatste Hollandse rookworst. Vandaag het restant stamppot met de eerste boerenkool uit de tuin, spekjes erdoor en geen rookworst. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jenneke Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Hier ook al een stamppotje, had nog een pluk raapstelen, een pluk winterpostelein en een paar plukjes veldsla, alles samen plus een fijngesneden preitje en uitje precies genoeg voor een tweepersoons stamppotje lekker met reepjes ham en een zacht gekookt eitje.
appelvrouw Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Hier ook restanten stamppot. De laatste overgeblevene van het buffet van zaterdag. Vandaag de bietenstamp..dat was twee dagen later nog erg lekker en de hutspot. idem. Sju ook op. Morgen maar eens rijst We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 zuurkool uit pot 1, aardappelpuree, gebakken appeltje en vlaamsch bierstoofjepeertjes toe
RobO Geplaatst: 27 november 2014 Geplaatst: 27 november 2014 vissoepje vooraf, pastinaak uit de oven, kip in een jasje, sla(dzz:Pastinaak uit de oven 500 g pastinaak – 350 g aardappels – 2 uien – 2 grote tenen knoflook – boter – zout en peper – kaassaus van Goudse en parmezaanse kaas – peterselie Verwarm de oven op 200 graden. Schil de pastinaken en de aardappels en snij ze in zeer dunne schijven. Hussel ze door elkaar. Snij de uien en fruit ze met de geperste knoflook tot ze glazig zijn. Meng de uien door de pastinaak. Vet een ovenschotel goed in en leg de groente er zo plat mogelijk in. Verdeel wat klontjes boter over de groente, bestrooi met peper en zout en dek de schaal af. Plaats de schaal 60 minuten in de oven. Maak ondertussen een kaassaus. Schep de groente op bord en verdeel de kaassaus er over garneren met peterselie )
appelvrouw Geplaatst: 27 november 2014 Geplaatst: 27 november 2014 MMMRob! Hier quiche snijbiet met roquefort en St. Antoinsla uit de tuin met een uitje en gehakte kervel..alles groeit nog..of tenminste is nog niet bevroren. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten