Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoi !!!

Nynkef

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Nynke en woon in Rotterdam met man, 2 honden en 4 kippetjes. De honden zijn Cavaliers en de kippetjes Ukkelse baardkrieltjes. Manlief is Rotterdammer

Wij hadden 3 jaar geleden het plan opgevat om samen met 2 vrienden een moestuin te gaan starten en hebben dat ook gedaan, maar helaas zijn wij afgehaakt om 2 redenen; tijdsgebrek en een te grote afstand van huis naar tuin. We moesten met de auto en daarna nog 800 meter lopen. Dat was teveel moeite

Nu hebben we, sinds een week of 7, een stukje van onze achtertuin omgebouwd tot moestuin, ongeveer 3.30*1.40 meter. Dat is natuurlijk maar klein, maar we hopen er toch lekker van te kunnen eten. We hadden, toen er nog sierplanten in stonden, veel last van zevenblad, dus we hebben ongeveer 25 cm grond afgegraven en verwijderd en daarna nieuwe grond erin gedaan. Er staat nu andijvie en sla in en op het achterste stukje heb ik een ruggetje gemaakt over de volle breedte en daar 24 tenen knoflook in gepoot. Lekker

We gaan nog een koude bak maken, op poten, zodat we daarin alvast wat zaden kunnen laten ontkiemen aan het eind van de winter.

We krijgen ook nog een compostvat, maar ik denk dat die in de winter niet zoveel doet?

Hoi Nynke,

Welkom! Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet. Heb je een foto? Is het voor jou niet handig om te werken via het makkelijke moestuin principe? Dan verhoog je het en maak je daar planken omhoog (circa 24 cm hoog). Dit verdeel je in vakken van 30 bij 30. Op deze manier haal je nog meer uit je moestuin. Veel meer groente op een klein oppervlak en ook kun je op deze manier kun je ook veel meer verschillende groente telen. Als je het niks vind ook dat goed hoor haha. In ieder geval veel plezier!

@Nickvandolen:

Ik krijg binnenkort 1 zo'n bak, maar omdat het meteen achter onze keuken is, aan het terras, vinden we een verhoogd oppervlakte daar niet zo mooi, dat verhindert het uitzicht wat, snap je? Dus de bak die ik krijg komt w.s. wat verder achter in de tuin te staan

Oke! Begrijp ik. Leuk dat je toch ook zo een bak aanschaft. Ik moet het ook ivm met ruimte en een moestuin heb ik geprobeerd, maar daar bleek ik toch te weinig tijd voor te hebben. Ik probeer dus nu zoveel mogelijk kwijt te kunnen in de kleine tuin en zonder ruzie te krijgen met mijn vrouw