Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi ik ben Paul en ik woon in wijchen bij Nijmegen samen met me vriendin we hebben een te kleine tuin dus we hebben een tuin gehuurd op een moestuin complex 10x15 meter dit was het 2 de jaar we hebben een hoop verbouwt maar ik heb vorige jaar een tuin erbij genomen om daar me bijen neerzet zetten voor de bestuiving ik dacht aan 1volk dus vorige jaar 1 volkje gekocht maar ik kreeg te horen dat worden altijd meer dat klopt nu heb ik er 3 het is een fasinerende hobby en super leuk en daar bij voor me 1 ste jaars imker 56 kg honing is dat leuk mee genomen

Maar goed volgend jaar wil ik zo gaan planten en zaaien dat ik niks hoef weg te geven maar zelf kan gebruiken dat moet ik nog gaan uit vissen of hebben iemand een idee

Paul

Geplaatst:

Welkom Paul

Leuk...zo'n eigen bijenvolk en de lekkere honing die je daar van krijgt is mooi meegenomen.

~I believe in God, only I spell it Nature~

Geplaatst:

Welkom

Geplaatst:

Welkom Paul!!

Wat goed dat je je inzet als imker!! En met de honing is idd niets mis Jammie!!!

Groetjes uit de Betuwe

Geplaatst:

Welkom Paul!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Welkom!

Geplaatst:

Leuk! Bijen... dat wil je dus toch meer.

(Ik bedoel, men zegt toch altijd over een moestuin en eigen groente: "Nou, wat wil je nog meer?!" - "Bijen...?" )

Geen groente is lekkerder als uit eigen tuin...

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt allemaal ik heb nu 3 volken en ik wil nog meer volken hebben 6 à 10 want ik vind het super leuk imker zijn

en voor de moestuin complex een voordeel met de bestuiving van de planten

Ze zeggen dat er al meer vruchten waren dit jaar

Paul

Geplaatst:

Hoi Paul, welkom hier. Leuk om een iemand met bijen erbij te hebben foto? Hoeveel tijd spendeer je ongeveer per week aan je bijen als je 3 kasten of minder hebt?

Geplaatst:
  • Auteur

Hoi bijen jaar loopt van maart tot sept omdat ik de honing heb af gepakt van de bijen hebben ze geen wintervoer dus als imker ga je ze inwinteren dat betekend voor 1 okt suiker siroop geven dat is ongeveer 14 kg daar kunnen ze de hele winter mee doen als voetsporen

Na 1 okt tot maart hoef je niks meer te in de bijenkasten want het is winter rust

Als ze in maart wakker worden en het weer is goed dan vliegen ze dan halen honing en stuifmeel van die Tijd tot okt dan kijk je om de week keer door de kast heen maar je kan ook zwerm hebben en zo als ik doe ik aan koninginnen teelt dan ben je meer uurtjes bezig maar 2 uurtjes per week ben je wel bezig met je kasten want kan van alles gebeuren koningin weg of kast puilt uit aan bijen dus dan moet je ze splitsen of ruimte geven honingkamera plaatsen honing oosten enz.

Maar Super leuke hobby en nuttig en ik ben gek van dingen kweken dus koninginnenteelt is heel erg leuk

Ik weet niet hoe je foto's plaats dus ik geef me Facebook door daar staan foto's

http://www.facebook.com/paul.zwartepoorte?ref=tn_tnmn

Paul

Geplaatst:

Welkom.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic