prettig gestoord Geplaatst: 31 oktober 2012 Geplaatst: 31 oktober 2012 Hoi allemaal, Hier nog een leuk recept voor halloween appels! 12 appels12 stukjes snoeihout als houder 1.5 kilo suiker400ml water50ml suikerstrooprode kleurstof Alles behalve de kleurstof in een flinke pan doen en doorroeren. Verwarm vervolgens tot 120c en voeg de rode kleurstof toe. Verwarm tot 135c en zet dan het gas uit. Laat 3 minuten staan Was, boen en droog de appels goed schoon en steek de stukjes snoeihout er tot in het klokhuis in. Haal de appels een voor een door het hete suiker mengsel en laat drogen op een stukje bakpapier. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
ilse Geplaatst: 31 oktober 2012 Geplaatst: 31 oktober 2012 dit zijn de appels die wij altijd bij het circus kregen in Brazilië Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
prettig gestoord Geplaatst: 31 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2012 @Ilse wij maakten ze altijd in de VS in de herfst, gevalletje sentiment vandaag vandaar dat ik ze maakte vandaag. Mijn kids zijn er iig erg blij mee hehehe Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
ilse Geplaatst: 31 oktober 2012 Geplaatst: 31 oktober 2012 ja precies dat heb ik dus ook met die appels.. De leuke herinnering eraan. Ik heb een keer een variant ervan gemaakt met chocola als tractatie op school (met snoepjes dip). Die is ook leuk Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
RvO Geplaatst: 7 november 2012 Geplaatst: 7 november 2012 Leuk recept, ik ga het zeker eens proberen, misschien wel voor St Maarten. Ai, dan moet ik wel opschieten Maar één onderdeel snap ik niet goed. Je gebruikt zowel suiker+water als suikerstroop. Waarom? Suiker+water wordt toch ook suikerstroop? Quote
RvO Geplaatst: 12 november 2012 Geplaatst: 12 november 2012 Gelukt Lekker! Ik heb peertjes gebruikt, omdat ik toevallig geen appeltjes in huis had. En ik heb er een klodder chocola over gegoten. Verder kun je volgens mij gemakkelijk met de helft van de suiker toe. En toen kwam Sint Maarten en er liep niemand langs de deuren. Helemaal niemand belde aan . Nu eet ik ze zelf maar op. Ook geen straf. Quote
bolleke Geplaatst: 15 november 2012 Geplaatst: 15 november 2012 Wat een leuk recept. Jammer dat de halloween alweer voorbij is. Wat ik zelf wel eens heb gedaan is een kleine pompoen uitsnijden en dan de pompoen gebruiken om te koken en dan de uitgehollen pompoen die je overhoudt schoonmaken en gebruiken als 'bakje' op het bord. Saus in de pompoen, rijst of iets anders eromheen, ziet er heel erg leuk uit Quote
prettig gestoord Geplaatst: 30 november 2012 Auteur Geplaatst: 30 november 2012 Leuk recept, ik ga het zeker eens proberen, misschien wel voor St Maarten. Ai, dan moet ik wel opschieten Maar één onderdeel snap ik niet goed. Je gebruikt zowel suiker+water als suikerstroop. Waarom? Suiker+water wordt toch ook suikerstroop?Ik bedoel daarmee echt stroop als in van gilse stroop voor op pannenkoeken bv! In de VS gebruiken ze molasses en golden syrup en daar dat hier watlastig verkrijgbaar is op deze manier de vervanging Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RvO Geplaatst: 30 november 2012 Geplaatst: 30 november 2012 Ik bedoel daarmee echt stroop als in van gilse stroop voor op pannenkoeken bv! ... Ik snap het . Maar dat heb ik eigenlijk nooit in huis. Misschien eens proberen met appelstroop? Quote
prettig gestoord Geplaatst: 30 november 2012 Auteur Geplaatst: 30 november 2012 Je kan het proberen maar vermoed dat het door de zuren van de appels niet zal werken helaas.. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.