mijke Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Ik ben wel benieuwd of dat wat is! Ik stuur je een PB! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Nynkef Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 ik heb mijn sperciebonenplanten uit de mm-bak gehaald, de laatste boontjes eraf gehaald en op die plek wat winter-andijvieplanten gezet. Verder is vandaag het knoflookpootgoed binnengekomen, ik heb meer pootgoed dan ik kwijt kan geloof ik
appelvrouw Geplaatst: 17 september 2013 Auteur Geplaatst: 17 september 2013 Buitentomaten zijn opgeruimd.Compost geschept en aardbeien uitgeplant.Planten voor zaterdag klaargezet.Slakken gezocht voor de eenden( ik krijg er nog te weinig straks )Alkmene getest op rijpheid.Me suf gelachen om de kippen die samen met mij aardbeien gingen planten..ze deden wedstrijdje wie er het eerste bij een worm was..zo om me heen zijn ze zo tam als wat. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Als je wilt kan ik best wel een emmertje slakken voor je meenemen hoor Jet...
appelvrouw Geplaatst: 17 september 2013 Auteur Geplaatst: 17 september 2013 Jammer voor je hoor Malouis..balen! gelukkig wordt het najaar, hopelijk ben je er tegen het vroege voorjaar weer helemaal bovenop? Of mag je nog heel lang niets? Erny, lief van je..kan je ze wel een beetje levend houden? Joko en O-no houden niet van dode slakken... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 bonen verder opgeruimdzonnebloemen deels ookchrysanten verticaal gezet na windje 6delphiniums bezwaveldwat mestkorrels gegeven aan dahlia's, roos, koolafval geknipt voor compostbakspruiten bewonderd, die hadden draaihart en na bespruzitten zijn ze ontploft met drie a vier takken uit het hart, weinig spruitjes dit jaar helaaspompoen, bramen, tomaatjes, olijfkomkommers, augurken, geoogst
appelsientje 60 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Gisteren snijbonen geruimd en er nog wat afgeplukt.Verder nog tussen de buien door wat bakken met sperziebonen leeggehaald, ik was omdat het weer ging regenen naar binnen gegaan,Stond naar buiten te kijken schoot er ineens een muis onder die bakken !Die heeft voor de rest van de middag dus in de tuin rondgewandeld en iedere keer dat ik met de deurklink rammelde schoot ie weg om vervolgens weer gezellig terug te komen...AAARRRGGGGGGGGG Heb dus verder niks meer in de tuin gedaan, maar ik ben gewapend met een bezem en een bakkie gifkorrels naar buiten gegaan en zowaar er is vannacht van gesnoept De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
malouis Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Appelvrouw, ik heb geen idee hoe lang het gaat duren. Ik ben nu officieel genezen, maar ik moet nog beter worden. Appelsientje 60, wat is er mis met een muis? Ziet er schattig uit toch?
Sovreze Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 En gelijk met gif strooien, jammer hoor
mijke Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Heb dus verder niks meer in de tuin gedaan, maar ik ben gewapend met een bezem en een bakkie gifkorrels naar buiten gegaan en zowaar er is vannacht van gesnoept Dan hoop ik verder dat er geen honden, katten, kinderen en andere dieren die je wilt behouden op je terrein komen, want muizengif is naar spul. Dodelijk. Ook op langere termijn, waardoor je de link niet meer legt als je huisdier dood gaat. schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
jootje Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Muizen in de moestuin, prima. Maar bij/in huis of schuur? Korrels of klemmetjes! Wacht maar tot ze binnen je zooi opvreten, dan neem je heel gauw maatregelen!
HuubvG Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Maar helpt dat dan wel? Als de muis dood is komt er toch gewoon een andere muis? Kun je je niet beter verdiepen in middelen die de muizen afschrikken zodat ze uit de buurt blijven? Zie hier bijvoorbeeld.
mijke Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Mijn broertje had ze op zijn zolder(studenten)kamer. Het duurt wel ff voor alle muizen dood zijn, en zodra je de korrels weghaalt verschijnen er weer nieuwe. Dus ik zou zeggen: nee, het helpt niet. schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
jootje Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Na een aantal muizen in de klem gehad te hebben geen muis meer gezien, maar misschien van de winter weer? Dat ik muizen had is overigens wel een eigen fout, had mijn vogelzaad / vetbollen daar opgeslagen. Nadat ik de muizen ontdekt had, de zooi in een afgesloten plastic bak gedaan. Vreten ze dwars doorheen. Dus ik denk dat het voor ons zaak is om nu te proberen te voorkomen dat ze het fijn vinden in onze schuur. Ik zet dus geen klemmen neer voor de lol, ik vind muisjes ook leuk en schattig. Maar ik zet ze echt wel als het nodig is. Ooit hebben een berg van die kleine monstertjes mijn zorgvuldig bij elkaar gespaarde uitzet half opgevreten.....geen hand of theedoek, rieten mandje, plastic bakje was nog te gebruiken! Als je een muis hebt, heb je er al gauw twee, en heb je er twee, dan heb je er heel gauw nog veel meer. Ieder voor zich gelukkig, maar hier komen dat echt de muizenvallen tevoorschijn!
mijke Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Oh ik ben ook totaal niet tegen muizenvallen, als je een muizenplaag hebt zoals wat jij beschrijft bijvoorbeeld, dan doe vooral je ding. Mijn probleem is vooral met gifkorrels, die gewoon door elk levend wezen gegeten kunnen worden, en voor die levende wezens ook giftig zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje, zelfs als je geen huisdieren hebt. Mijn hond was er bijna aan begonnen toen ik bij mn broertje op bezoek kwam, want hij had er even niet aan gedacht ze weg te halen (of dat ze voor honden uberhaupt giftig zijn). En in de vrije natuur is het al helemaal niet tof natuurlijk! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
HuubvG Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Wat krijgen die muizen een hoop aandacht in dit draadje zeg, dead or alive... Ik heb een appelboom bespoten vandaag, met een huismiddeltje, vrij onschuldig (voor muizen enzo). Verder ben ik begonnen met de stellage van bamboestokken van borlottobonen, siererwten en pronkwindes te ontdoen. Het seizoen zit er voor ze op, ze mogen plaats maken voor voederbollen, pindakaasbloempotjes voor mus en mees, die mij vast weer veel gezelligheid zullen gaan brengen.
jootje Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Ja, Huub, je hebt gelijk, teveel aandacht voor die monsters. Daar heb ik nou ook zin in, vogelvoederplankjes, pindasnoeren enz. En wind en kou, en vette vorst, en af en toe een dikke sneeuwbui!
appelsientje 60 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Toch nog even om de mensen gerust te stellen....bordje met gif staat in een kasje met een opening aan de onderkant van een halve centimeter. Kunnen geen katten en honden bij staat in mijn achtertuin en kinderen komen er ook niet! De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Eveline68 Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 De afgelopen dagen helemaal niets gedaan in de tuin ivm de regen maar het weekend geeft opklaringen dus ....... Wie weet wat we allemaal gaan en kunnen doen ik hoop een hoop heb lekker drie dagen vrij....
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2013 Auteur Geplaatst: 19 september 2013 Net 80 kilo appels geplukt..voordat ze door de najaarstormen eraf gejenst worden. Alkmene, Groninger Kroon, Sterappel en Notarisappel.Ze uitgezocht op wormstekigheid en de valappels ook apart. Deze appels blijven wachten totdat de renet klaar is, dan gaat de hele bubs op een enkel kratje voor de winter na naar de sapmakerij... Nog 1 emmertje pruimen geraapt We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Hier ook gevallen appels geraapt ( ik was al een aantal dagen niet op de tuin geweest ) Maar ze vallen hier heel zacht op óf een dikke mulchlaag, of in wat zachte onderbegroeiing van Oregano en Tijm. Alle valappels waren mooi ongeschonden.
HuubvG Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 ... ... En wind en kou, en vette vorst, en af en toe een dikke sneeuwbui! Haha, je hoort de kerstliederen zeker al? Mag het misschien nog even lekker nazomeren? Vandaag de open volière verder gereed gemaakt en de eerste mussen en mezen verwelkomd. Zelfs een goudvink (als ik het goed heb) kwam even kijken. Verder alle borlottopeulen van de stam geknipt om ze te drogen te leggen in de kas. Ze begonnen al te verschrompelen dus konden geoogst worden. Vergeten een foto te maken voor het borlottotopic. Morgen weer een dag. Dat was alles...
jootje Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Yep, ook de kerstliederen hoor ik al! Ben gek op kerst! Versier ook het halve huis, zoveel dat het nog net niet kitsch is!
Sovreze Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Een berg bloembollen in de voor- en achtertuin uitgeplant. Ik kan niet wachten tot aankomende lente, want nu staat alles propvol... er past echt niets meer bij... en dan heb ik nog bloemenzaad (Brandende liefde, Phlox, Bolderik, Nachtschone)
Aanbevolen berichten