Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gisteren en vandaag mn toekomstige prei-landje voorbewerkt.

Weinig op de tuin geweest de laatste weken. Véél dagen met de hoveniers mee. Véél gekropen door andermans tuin steeds. Heb er een kromme rug van inmiddels. Ik word oud.

Geplaatst:

Bossen peterselie en knoflookbieslook afgeknipt en ingevroren. Mijn keuken ruikt heel erg "groenig".

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Zonet binnen na het ruimen van bladeren... terwijl ik (nog) geen enkele boom in mijn tuin heb staan.

Heb er dan maar ineens nuttig gebruik van gemaakt

Ik heb er mijn m²-bakken mee bedekt (dan blijven deze toch nog een tijdje onkruidvrij - or so we hope )...

En toen werd het donker... dus kon niets meer doen...

Gelukkig heeft mijn vrouw nog was klaargelegd om op te plooien

oh well... dan scoor ik nog eens goeie punten

Ciao,

"Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."

Geplaatst:

2 aardappelveldjes voor 2014 klaargemaakt, mest eronder ,zand ertussen, kali erop

2 zakken blad geveegd voor de bcb

3 BB tjes klaargemaakt (Bijzondere Bedjes van 2 m x 0,3 m) voor kolen, courgette, knolselder

knolselder geoogst 3 mooie

pastinaak idem 6 mooie

snijbiet geplukt voor de avondhap, niet zo mooi meer

wat boerenkool geplukt voor de vriezer, 500g schoon in het vergiet

yacon gewassen en de dahlia's en alles in de schuur gelegd voor tegen de regen

(ff op de bank voor een middagtuk, moest nog wat stucwerk doen n de slaapkamer)

Geplaatst:

bladcompostbak

(hebben we ook nog een pcb en een dcb paardenmestcompostbak en droogcompostbak )

(OT: eigenlijk is het stom om afkortingen te gebruiken op een laptop, hoe meer letters hoe meer zwart, des te minder stroom een scherm gebruikt des te beter voor de wereld......)

Geplaatst:

Peperplantje uitgeplant (om binnen te overwinteren)... benieuwd hoe die het gaat doen

"Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."

Geplaatst:

Blad geharkt zodat het gras niet verstikt. Allemaal op een hoop gegooid.. Gaat denk als het straks echt kouder word gewoon overal op de border, zodat de kleine plantjes/bodembedekkertjes net wat meer bescherming hebben. Daarnaast nog geraniums en spaanse margrieten gestekt.. Staan lekker warm, droog en licht onder tl-lampen nu En vééél klimmende winde zaden 'geoogst'.

Wel fris buiten.. Maar had geen zin in 'n jas! Dus.. 3 hemden, 1 t-shirt, 1 dikke trui en 1 vest

Geplaatst:

Kattenpoep geruimd uit de voortuin, de katten van de buurman denken dat het een toilet is en mijn katten zitten er naar te kijken

Een laatste paprika geoogst en rasters verwijderd voor de winter. Onkruid weg geplukt en diverse groente planten in de kliko gedumpt. Alles even aangeharkt en de koude bak weer terug geplaatst.

Groetjes uit de Betuwe

Geplaatst:

bladcompost aangevuld

kalk gegeven aan de koolveldjes in wording en aan de weeuwenbloemkool

olijfkomkommer geoogst en resten geruimd

zuur veen bij de blauwe bessen gedaan

compostbak 3 getempd, 35 graden slechts....zat er toch teveel stro in de paardenmest...dat wordt wieden volgend jaar...

gezien dat ons appelboompje van 2 jaar pas een mega-appelkanker heeft, 3/4 van zijn bastje is weg...ik ben bang dat die naar de appelbomenhemel moet...snik

Geplaatst:

De knolcapucien er uit gehaald,en ruim 30 knollen naar binnen gebracht.Morgen ff cocopeat halen,en ze daar in doen.

Geplaatst:

Drie kruiwagens blad geharkt op omhoog naar de compost gereden en 138 molshopen platgeharkt...ik hoef niet naar de sportschool

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bij thuis komst van kantoor, even de potten na gelopen, die nog vol stonden met water leeg gegooid ook de emmers en deze gelijk onderste boven gezet, vanmiddag alles op ruimen.

Vandaag ook de stokken even uit de grond halen, schoonmaken en opruimen ook nog niet gedaan.

Geplaatst:

hehe @ marieke hier nog voorlopig geen sneeuw voorspelt aan de kust.

Vandaag naar het land geweest om palen en groene windbreekscherm net te zetten.

ziet er gelijk weer een stuk beter uit.

gr

Geplaatst:

Vast wel regen daar in Katwijk..of wind

Ik ben naar buiten gegaan toen de sneeuw begon te smelten. Ik dacht wat blad te harken, maar ik ben er snel mee opgehouden...KOUD! brrrrrrr

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Op het laatste moment tenminste nog één van al mijn tuinplannen uitgevoerd: yakon geoogst. Twee mooie planten waren het en er kwamen ook mooie knollen onder vandaan. De rest, het brengen van compost uit het vat naar de voortuin en knoflook poten, stel ik maar weer een dagje uit. Alweer donker, maar ook koud.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...