RobO Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 mijn vrouw krijgt ook gelijk, zelfs al heeft ze 't...
Bit Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Ik heb gisteren en vandaag mn toekomstige prei-landje voorbewerkt. Weinig op de tuin geweest de laatste weken. Véél dagen met de hoveniers mee. Véél gekropen door andermans tuin steeds. Heb er een kromme rug van inmiddels. Ik word oud.
Jizkaha Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 1,5 uur kweekwortels uit de grond gepeuterd. Toen had ik 1 m2 gedaan Zelluf doen
appelsientje 60 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Bedankt voor de info... Had mijn vrouw toch gelijk Heb ik wat gezegd of????? De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Bubbels Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Bossen peterselie en knoflookbieslook afgeknipt en ingevroren. Mijn keuken ruikt heel erg "groenig". Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
DocK Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Zonet binnen na het ruimen van bladeren... terwijl ik (nog) geen enkele boom in mijn tuin heb staan. Heb er dan maar ineens nuttig gebruik van gemaakt Ik heb er mijn m²-bakken mee bedekt (dan blijven deze toch nog een tijdje onkruidvrij - or so we hope )... En toen werd het donker... dus kon niets meer doen... Gelukkig heeft mijn vrouw nog was klaargelegd om op te plooien oh well... dan scoor ik nog eens goeie punten Ciao, "Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."
RobO Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 2 aardappelveldjes voor 2014 klaargemaakt, mest eronder ,zand ertussen, kali erop2 zakken blad geveegd voor de bcb3 BB tjes klaargemaakt (Bijzondere Bedjes van 2 m x 0,3 m) voor kolen, courgette, knolselderknolselder geoogst 3 mooiepastinaak idem 6 mooiesnijbiet geplukt voor de avondhap, niet zo mooi meerwat boerenkool geplukt voor de vriezer, 500g schoon in het vergietyacon gewassen en de dahlia's en alles in de schuur gelegd voor tegen de regen(ff op de bank voor een middagtuk, moest nog wat stucwerk doen n de slaapkamer)
Piroska Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Bah ik wil ook in de tuin werken maar zit al dagen in Amsterdam op 3-hoog achter op een onverwarmd zolderkamertje jullie maken mij jaloers! RobO wat is bcb? http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 bladcompostbak (hebben we ook nog een pcb en een dcb paardenmestcompostbak en droogcompostbak ) (OT: eigenlijk is het stom om afkortingen te gebruiken op een laptop, hoe meer letters hoe meer zwart, des te minder stroom een scherm gebruikt des te beter voor de wereld......)
appelsientje 60 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 De laatste prei geoogst plus een flinke bos peterselie, nu zijn de bakken leeg. De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
appelvrouw Geplaatst: 19 november 2013 Auteur Geplaatst: 19 november 2013 (aangepast) Blad geharkt en daarna de kippen geprobeerd te redden, zie: voorbereiding-kippen-houden-t7209-240.htmlhelaas de haan en een loopeend zijn dood 20 november 2013 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
DocK Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Peperplantje uitgeplant (om binnen te overwinteren)... benieuwd hoe die het gaat doen "Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."
geedee Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Blad geharkt en daarna de kippen geprobeerd te redden, zie: voorbereiding-kippen-houden-t7209-220.helaas de haan en een loopeend zijn dood link=error
RobO Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 beter? jeezzz, zonde zeg, hopelijk vind je goede opvolgers (wil je zelf geen hond om je tuin te bewaken?)
dennislp Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Blad geharkt zodat het gras niet verstikt. Allemaal op een hoop gegooid.. Gaat denk als het straks echt kouder word gewoon overal op de border, zodat de kleine plantjes/bodembedekkertjes net wat meer bescherming hebben. Daarnaast nog geraniums en spaanse margrieten gestekt.. Staan lekker warm, droog en licht onder tl-lampen nu En vééél klimmende winde zaden 'geoogst'. Wel fris buiten.. Maar had geen zin in 'n jas! Dus.. 3 hemden, 1 t-shirt, 1 dikke trui en 1 vest > Planten kopen? Doe het bewust!
helen Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Kattenpoep geruimd uit de voortuin, de katten van de buurman denken dat het een toilet is en mijn katten zitten er naar te kijken Een laatste paprika geoogst en rasters verwijderd voor de winter. Onkruid weg geplukt en diverse groente planten in de kliko gedumpt. Alles even aangeharkt en de koude bak weer terug geplaatst. Groetjes uit de Betuwe
RobO Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 bladcompost aangevuldkalk gegeven aan de koolveldjes in wording en aan de weeuwenbloemkoololijfkomkommer geoogst en resten geruimdzuur veen bij de blauwe bessen gedaancompostbak 3 getempd, 35 graden slechts....zat er toch teveel stro in de paardenmest...dat wordt wieden volgend jaar... gezien dat ons appelboompje van 2 jaar pas een mega-appelkanker heeft, 3/4 van zijn bastje is weg...ik ben bang dat die naar de appelbomenhemel moet...snik
Piroska Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Even gekeken hoe het er bij stond na een weekje Nederland, een beetje geschoffeld en toen begon het onophoudelijk te regenen .. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Indy Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 De knolcapucien er uit gehaald,en ruim 30 knollen naar binnen gebracht.Morgen ff cocopeat halen,en ze daar in doen.
appelvrouw Geplaatst: 20 november 2013 Auteur Geplaatst: 20 november 2013 Drie kruiwagens blad geharkt op omhoog naar de compost gereden en 138 molshopen platgeharkt...ik hoef niet naar de sportschool We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eveline68 Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 Bij thuis komst van kantoor, even de potten na gelopen, die nog vol stonden met water leeg gegooid ook de emmers en deze gelijk onderste boven gezet, vanmiddag alles op ruimen.Vandaag ook de stokken even uit de grond halen, schoonmaken en opruimen ook nog niet gedaan.
Mariekeenfrance Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 Naar buiten gekeken hoe de sneeuw het landschap heeft veranderd. En hoe onze J-Russels zich een weg baanden om te p et p. Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
schoutuh Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 hehe @ marieke hier nog voorlopig geen sneeuw voorspelt aan de kust. Vandaag naar het land geweest om palen en groene windbreekscherm net te zetten.ziet er gelijk weer een stuk beter uit. gr
appelvrouw Geplaatst: 21 november 2013 Auteur Geplaatst: 21 november 2013 Vast wel regen daar in Katwijk..of wind Ik ben naar buiten gegaan toen de sneeuw begon te smelten. Ik dacht wat blad te harken, maar ik ben er snel mee opgehouden...KOUD! brrrrrrr We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 Op het laatste moment tenminste nog één van al mijn tuinplannen uitgevoerd: yakon geoogst. Twee mooie planten waren het en er kwamen ook mooie knollen onder vandaan. De rest, het brengen van compost uit het vat naar de voortuin en knoflook poten, stel ik maar weer een dagje uit. Alweer donker, maar ook koud.
Aanbevolen berichten