Piroska Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 ohhhh Jorieke Haha ik kan er ook wel weer (een beetje) om lachen. De buurvrouw kwam net met een pond everzwijnbiefstukjes en betaald 50 euro voor de haan en de eend. grote Brahma's meerzomig patrijs, topkippen! Afgesproken, dat wil ik wel! Ze zien er geweldig uit! Misschien een beter idee om eieren mee te nemen? Als je een broedmachine hebt ja perfect! Moeten we ff kort van te voren communiceren, dan kan ik broedeieren wegleggen voor je.. Ok de buurvrouw is natuurlijk zich ook rot geschrokken, moeten we niet onderschatten denk ik.. lief wel dat ze daarmee aankwam. edit: kan ook onder een broedse kip natuurlijk.. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 20 november 2013 Auteur Geplaatst: 20 november 2013 Dank allen voor jullie meelevende woorden!! Het is maar leeg in de tuin zonder het gekukel..en Oh-No loopt er ook maar zielig bij zonder zijn Joko...De kippen zijn er volgens mij alweer overheen, die liepen al weer als vanouds te pikken... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jasmin Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 Ik keek net eens op de laatste twee berichten... las dat de buuf 50 euro voor een kip en een eend betaalde... vroeg me echt af waarom fransen zoveel geld neertelden voor vlees... dus daar wou ik meer van weten, en het bleek een emotioneel drama te zijn... ik zag het hele gebeuren voor mijn ogen plaatsvinden, inclusief de fladderende veren, de kruiwagen, gillen, roepen, chaos Ik wist niet dat jachthonden zonder commando van de baas aanvielen. Of misschien had de nog niet getrainde hond gedacht dat het roepen de aanmoediging bedoelde te zijn. Daar schrik je van. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
appelvrouw Geplaatst: 21 november 2013 Auteur Geplaatst: 21 november 2013 Het was een jonge hond Jasmin, en voorlopig heel slecht opgevoed..daar kunnen ze niet mee gaan jagen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 De hond van onze buren is ook al eens achter onze haan aan gevlogen....dat is een poedel...dus ook andere honden doen dat Quote
jasmin Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 OK, maar hoe zit het dan met goed opgevoede jachthonden? Gaan die ook gewoon 'los' bij het zien van potentiele buit, of pas bij opdracht/toestemming van de baas? Ik dacht altijd dit laatste, maar ik heb geen verstand van honden. Wel van katten, maar die zijn moeilijk te trainen. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Loraine Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 GOED opgevoedde honden staan onder apèlDat houd in dat ze alleen "los" mogen gaan op commando van de baas en dat je als baas zijnde je handen in het vuur durft te steken voor het luisteren van je hond Staat je hond niet onder apèl hoort die in mijn ogen ten alle tijde aan de lijn Of in een afgesloten omgeving Dat zo'n jachthond dieren dood bijt is al erg genoegMaar wat als die een kindje grijpt en uit elkaar trekt.... Dan kom je met 50 euro niet ver Voor zulke fouten zijn altijd de baasjes schuldig en niet het dier Het is immers door de opvoeding van de mens hoe de hond zich gedraagt Erg slecht trouwens van de buren dat ze geen maatregelen treffen als het al een aantal x vaker is gebeurd (Sorry voor mijn felle reactie dit soort dingen zitten mij vrij hoog) Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
SuusP Geplaatst: 23 november 2013 Geplaatst: 23 november 2013 Poeh wat een verhaal Dit is nu precies de reden dat ik constant met mijn jachthondpuppy (Duitse staander) aan het trainen ben op zelfbeheersing: pas jagen (of achter balletjes / takjes / speeltjes aan) als ik dat zeg, niet eerder. Dat lukt al best aardig, maar je moet er continue aan werken. Helaas doen veel mensen dat onvoldoende... Juist de mensen met niet-jachthonden of jachthonden waarmee niet gejaagd wordt, is mijn ervaring. Mijn ouders' jack russell (klein opgefokt keffertje) is hiervan het levende bewijs. Daar zou ik absoluut geen gevogelte bij in de verre omtrek toelaten. Maar zij houden het beest dan ook ten alle tijden aan de riem. Het zou niet gek zijn van je buren als zij dat ook zouden doen met hun (jonge) hond! Sterkte ermee! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
zoniet Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 ohhhh Jorieke Haha ik kan er ook wel weer (een beetje) om lachen. De buurvrouw kwam net met een pond everzwijnbiefstukjes en betaald 50 euro voor de haan en de eend. grote Brahma's meerzomig patrijs, topkippen! Afgesproken, dat wil ik wel! Ze zien er geweldig uit! Misschien een beter idee om eieren mee te nemen? Als je een broedmachine hebt ja perfect! Moeten we ff kort van te voren communiceren, dan kan ik broedeieren wegleggen voor je.. Ok de buurvrouw is natuurlijk zich ook rot geschrokken, moeten we niet onderschatten denk ik.. lief wel dat ze daarmee aankwam. edit: kan ook onder een broedse kip natuurlijk..ik wil niks verpesten hoor maar ik vind brahma's zowel voor de leg als voor het vlees niet veel aan, wel zijn het hele rustige kippen.voor een leuke dubbeldoel hobbykip zou ik voor maransen kiezen Quote
Piroska Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Ieder ras heeft zijn voor en nadeel natuurlijk en iedereen vindt iets anders mooi. Ik vind bijvoorbeeld de grote Brahma de mooiste kip die er is. Ook kan een Brahma erg goed tegen kou en het kan koud zijn in Noord-Frankrijk en Hongarije, ze hebben vrijwel geen kopversierselen die kunnen bevriezen namelijk. Bij mij leggen ze nu nog, eind november, sneeuw en vorst inmiddels, dat is best fijn al zijn de eitjes niet heel groot, dan bak ik er gewoon 3 ipv 2.. Ikzelf heb mijn kippen niet speciaal voor een doel, als er een ei uitkomt en er zit wat vlees aan is het al goed Ze komen daarentegen weer wel van een TT-fokker omdat ik graag naar een mooie kip kijk... Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Geplaatst: 25 november 2013 Ik heb gewoon meerdere kippensoorten door elkaar, dat vind ik leuk en mooi..en een paar hulken erbij kan goed uitkomen Mijn Orpington legt ook hele kleine eitjes, maar wij genieten zo van haar gewaggel door de tuin heen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Sedert vorige week staken er zeven hanen in de vriezer, nu maar zes meer.Bresse hanen, de witte. Die heb ik tot ze 15 weken oud waren laten buiten lopen op een wei, ruim plaats genoeg. Daarna twee weken kort gehouden en hun melkpoeder bij hun eten gegeven.Het geslachte gewicht was tussen de 2 en de 2,5 kilo.Ze hadden allemaal een mooi laagje geel vet juist onder de huid en de eerste welke we gedegusteerd hebben was echt superlekker.Nu heb ik nog vier kippen en een haan lopen, die mogen kweken en verder nog tien kleintjes van 8 weken, half januari gaan die ook 'kort'.Van de ganzen hebben we er drie geslacht en ook al eentje opgepeuzeld, was lekker gebraden moet ik zeggen. Nu zijn er nog acht ganzen over.Van de drie kalkoenen komen er twee uit mijn hand eten, ttz, uit het graanschepje want die kerels pikken véél te hard. Mogen ook blijvenn lopen omdat ze de netels zo lekker vinden en lekker grote eieren leggen.Twee hennen en een haan, geen familiebanden. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 14 december 2013 Auteur Geplaatst: 14 december 2013 Zojuist overeenkomst bereikt met iemand die zijn haan wil weggeven..deze haan gaat mee naar Frankrijk..die zullen de Fransen mooi vinden http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/pluimvee/m753575038-gratis-mooie-kuifhoender-haan.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 al een naam bedacht appelvrouw? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Bubbels Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Och, ik had ook een mooi haantje voor je gehad. Appenzeller, ook met zo'n mooie kuif. Maar dit is ook een prachtig exemplaar moet ik zeggen hoor! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Piroska Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Wow wat een mooie haan! Maarruh… mijn kippen " hulken" noemen vinnik weer wat minder Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Gwen Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 TinTin (Kuifje in het Frans en Vlaamsch!!) Quote
Eveline68 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ooh een kuifhoentje, heb een hennetje gehad, helaas vroeg overleden omdat zij een kruisbekje had, maar zo lief volgde je overral naar toe ging altijd op je schouder zitten.Zo lief Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Geplaatst: 15 december 2013 Deze haan schijnt ook heel lief te zijn. Dank Bubbels, maar dit is ook iets praktieser. Ok Piroska..geen hulk, stoere kippen dan?Gwen, wij dachten ook aan tintin..maar we noemen onze buurman ook Kuifje vanwege zijn opstaande haar..dan wordt het een beetje verwarrend Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Noem hem Herman! Hij heeft wat weg van Herman Brood Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 19 december 2013 Auteur Geplaatst: 19 december 2013 Hij is veel kleiner dan we dachten...de kippen lagen in een deuk toen ze hem zagen..moet dat daar ons dekken? Voorlopig mag hij op de onderste stok in zijn eentje..ik ben benieuwd of dit wat gaat worden.Vanwege zijn lengte en gedrag heeft hij een toepasselijke naam: Sarko..( van Sarkozy ) Ik heb ook drie nw loopeenden..beauty`s!!Foto`s volgen morgen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 27 maart 2014 Auteur Geplaatst: 27 maart 2014 Nou er gebeurd heel wat bij de kippen. Ten eerste Sarko: die gaat eruit. Hij valt mij de hele tijd aan en heeft al een paar gaten in mijn been geprikt. Verder is hij heel erg agressief tegen de enige overgebleven eend. Dat is de druppel. Ik heb hem op de Franse marktplaats gezet (au bon coin) en van t weekend mag hij verhuizen..voor een bossie tulpen of een cake. Vanmorgen stond een kip wat suffig in de ren..ze was nogal bebloed op haar kop. Bij nadere inspectie bleek ze ook een nagel te missen..dat bloedde nogal flink. Ik kon haar zo pakken, heb de wond schoongemaakt en met betadine behandeld. Flink wat pleisters eromheen, en kippie even apart in de caviakooi...ze mag in het schuurtje slapenZe had trouwens behoorlijk gebloed, de caravan was vol met bloedvlekken, ook de beide stokken. Daarom was ze misschien wat suf. Sarko hadden we ook maar meteen te pakken genomen en die zit nu in afwachting van verhuizing in de kattenkooi in de kas. Iedere avond laten we de eend in de ren bij de kippen vanwege de vos. Meestal gaat dat erg goed, maar vanavond wilden we het te snel doen en waren de kippen nog een beetje haaig, denk ik van het vangen van de haan. Twee trienen ontsnapten en namen een run..een naar de moestuin in de boomgaard en een naar de voormoestuin daar hebben we net wortels ingezaaid.Met enig geduld en gedoe kregen we ze er weer in gelukkig..morgen mag eendje op blijven totdat de kippen op stok zijn... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2014 Geplaatst: 28 maart 2014 Wat een avonturen daar zeg Hoe lijkt het nu met het kipje? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 28 maart 2014 Auteur Geplaatst: 28 maart 2014 Ik vind haar nog suf. Het is de laatste leghorn..Het verbandje zat in ieder geval nog heel goed om de poot..vanwege het bloeden zit er nogal wat pleister en tapewerk op..nu maar hopen dat ik dat er weer redelijk af krijgVanmiddag zet ik haar met het gaasdeksenl van de caviakooi op t gras denk ik..kijken of ze even wat wil pikken... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.