appelvrouw Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Geplaatst: 26 februari 2013 ik begin met 9 kippen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
harmony Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 Leuk! Maar je weet wel dat je met 9 kippen op 40m geen gras of ander groen overhoudt? Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Geplaatst: 26 februari 2013 ik weet het. Ze mogen ook de tui in als we er zijn en goede omheining hebben voor de moestuin. Lie gaat een kippentraktor maken voor op het gras en de paden... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
harmony Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 Oh, dan is het goed Wij hebben een paar jaar geleden bewust gekozen voor een ruime ren, wij willen onze kippen niet de hele dag door de hele tuin hebben lopen. Gezellig, dat wel, maar dan ligt overal kippestront en daar hadden we niet zo'n zin in Inmiddels zijn onze kippen, net als ik, uit de winterslaap en krijgen we weer eitjes! Quote
Erny Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 kippentraktor ?? Wat is dat nou weer... Daar bedoel je waarschijnlijk denk ik eventueel misschien wel een soort van verrijdbaar kippenhokren-achtig iets mee?En niet een door kipjes aangedreven trekker... toch?Eens even kijken of google het woord kent...En wie schetst mijn verbazing: het ding bestaat! Geweldig. Quote
HuubvG Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 Zonder te googelen gok ik dat een kippentractor een verrijdbare ren zal zijn. Ben benieuwd of het klopt! In ieder geval kent de spellingcontrole het woord niet... Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Geplaatst: 26 februari 2013 goed geraden...http://en.wikipedia.org/wiki/Chicken_tractor Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 Nou klinkt spannend allemaal, heb je al een kippenras op het oog? Of een mix van Jorieke? Het is afhankelijk van de grootte hoeveel je er kan nemen op 40m natuurlijk. Wij krijgen over 6 weken ook onze kippen (ze worden dit weekend geboren!! ) Het betreft grote Brahmas, 10 stuks en daar heb ik toch wel 100m voor uitgetrokken. Als we thuis zijn en als ze gegroeid zijn mogen ze los op het stukje omheinde tuin om ons huis (1000m) Ze alleen laten voor meerdere dagen lijkt mij zelf een beetje eng, zo meteen gebeurd er wat.. kop kip vast in trapbak ofzo... iekk moet er niet aan denken, maar als je het durft dan moet je het natuurlijk wel doen. Neem je kuikens of grotere kips? Caravan is ook een leuk idee, lekker strooisel op de vloer, legnestjes erin (keukenkastjes openmaken onder het aanrecht, paar wandjes ertussen, klaar?) en een zitstok, super! En wij maar zwoegen op een kippenhok afgelopen winter, arghhhhh... Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Geplaatst: 26 februari 2013 Ik maak wel foto`s als ie klaar is ( de caravan)..en de ren. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 leuk! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Ik had even op google gekeken of er kippen caravan's zijn (mensen met het zelfde idee) nu blijkt kip een merk te zijn van caravan's Dus ik kreeg iets anders te zien als wat ik eigenlijk zocht. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Even voor Appelvrouw, die zich verveelt en foto's wil zien van haar toekomstige kippen: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 4 maart 2013 Auteur Geplaatst: 4 maart 2013 O, wat een bolletjes!! De tweeling vind ik geweldig!Wat een verschil in grootte, of valt dat wel mee? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Die pluizenbolletjes groeien de komende weken zo hard, en die grotere kuikens krijgen nu voornamelijk wat meer veren. Die groeien even wat minder hard. Dus hopelijk zijn ze straks bijna even groot. Dat grotere kuiken is ook wel de grootste van haar lichting hoor. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 4 maart 2013 Auteur Geplaatst: 4 maart 2013 Helemaal geweldig, mijn dag is goed Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Wat een dotjes zeg! Als mijn zijdehoentjes weer broeds worden haal ik ook een paar broedeitjes ,het lijkt me geweldig zukje donsballetjes. Quote
Piroska Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 ow wat een skeetjes! Die zijn vroeg geboren zeg dit jaar! Hier de mijne, dit weekend geboren: trots trots.. edit: uh geboren? heet zeker niet zo bij kuikens? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Sandra Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Leuk leuk leuk, is de tractor al klaar? Moeten ze hier in NL ook meer verkopen zijn super dingen. Ik krijg als het mee zit cochins er bij dit jaar. Die zijn ook zo leuk, gezellige theemutsen. Quote groetjes Sandra
appelvrouw Geplaatst: 7 maart 2013 Auteur Geplaatst: 7 maart 2013 Nee, we moeten nog aan t hok en ren beginnen, dat zit in de planning voor a.s. week. De traktor komt later wel, eerst zorgen dat we klaar zijn voor de kipjes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 De afgelopen dagen heeft Lie hard gewerkt aan het kippenhok. Er zijn heel wat bomen ( boompjes, voornamelijk wilde pruim en hazelaar) voor gekapt. De oude caravan is na 15 jaar van zijn stutjes gehaald en achter in de nieuwe ren geplaatst( en is gelukkig niet in elkaar gestort door het verrijden).Sommige bomen zijn blijven staan om het hek aan te zetten, de andere palen zijn omgezaagde hazelaars.Daarna heeft Lie een geul van 30/40 cm diep gegraven om daar gaas in te doen. In die geul heeft hij nog ongeveer 15 palen bijgeplaatst.Hij heeft fijn gaas in de geul gedaan en iets groffer gaas van 1.80 cm gaat nu rondom rond de palen. Deze twee gaassoorten worden met ijzerdraad aan elkaar gemaakt.Er komt nog een zelfgemaakte poort. Een forumlid heeft ons een elektriciteitomvormer aangeboden, en we hopen dat die doorgaat want dan kunnen we schrikdraad aanleggen tegen de vos.Als morgen de zon schijnt zal ik foto`s maken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Geplaatst: 18 maart 2013 Jorieke hou oud zijn de kipjes zondag? Kan ik ze allemaal meenemen in een groot caviahok.(Zo`n plastic hok met een gaaskooi erboven) Zal ik daar een doek overheen moeten doen? Hoelang moeten ze nog binnen blijven? Hier foto`s van het de a.s. ren na het omkappen van het bosje. Ervoor heb ik eigenlijk geen foto genomen..een beetje dom... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Gave foto's! De oudste kipjes zijn 1,5 maand oud, de wat jongere kipjes zijn zo'n 3 weken oud. Ik doe ze van de week al bij elkaar, zodat ze aan elkaar wennen. Een doek is wel handig, dan blijven ze rustig. Zodra het weer wat zachter is, mogen de oudste kipjes al naar buiten. Die hebben al mooie veren. De jongere kipjes mogen pas als ze ook wat meer veren hebben. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Piroska Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 ziet er mooi uit! ook leuk die stammen die je als palen gebruikt, ze krijgen een mooi plekkie daar. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Geplaatst: 18 maart 2013 OK prima de luxe. Ja ze moeten geen ruzie krijgen onderweg..het is 5 uur rijden bij jou vandaan. Is het gelukt met het voer trouwens?Je mag wel een factuur maken voor mij Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Geplaatst: 18 maart 2013 ziet er mooi uit! ook leuk die stammen die je als palen gebruikt, ze krijgen een mooi plekkie daar. We hebben ook nog twee wilde pruimen laten staan..kunnen ze lekker pruimpjes eten. Op de laatste foto zie je hoe ver het van het huis af is...volgens mij heeft de haan zo`n stemversterker nodig wil ie ons wakker kukelen.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.