ilse Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Wie kan mij helpen?Toen ik gister in mijn vensterbank keek bij de peperplant zag ik allemaal mega mini vliegjes. Zeg fruitvliegjesHoe kan ik die weg krijgen? Of zou ik dan gewoon de plant in nieuwe aarde moeten gaan zetten? Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Hoe je ze dood krijgt weet ik niet. Ik weet wel dat ze waarschijnlijk uit de potgrond komen. Ik heb er ook wel last van. Ik denk dat je hetzelfde krijgt bij nieuwe grond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted December 6, 2012 Author Share Posted December 6, 2012 ik vind ze zo smerig ze.Heel me vensterbank zit er gewoon onder Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Nou... luizen in je peperplanten in de vensterbank is een nog veel viezere zooi... Kleef kleef plak plak op het raam, overal. Deze planten hebben het dus niet overleefd. Â Fruitvliegjes een betere broedplek aanbieden en dan regelmatig weghalen (rottende ui hebben ze graag) of afvangen door te lokken met een bodempje wijn of iets anders gistends. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Fruitvliegjes.. Ik had ooit iets gelezen van bakje azijn neerzetten met 1 druppel normale zeep er in. Zouden ze door weg gaan...Soms is een stofzuiger ook leuk.. Maar bij te veel moet je dan denk wel direct je stofzuig-zak weg doen  Nou... luizen in je peperplanten in de vensterbank is een nog veel viezere zooi... Kleef kleef plak plak op het raam, overal. Deze planten hebben het dus niet overleefd.  Hou op.. Al mn planten, zowel schuur, zolder als mn bureau... Luis, Luis en Luis. Margriet, peper, stevia, gezaaide 2 jarige bloemen, alles onder.. blehh! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Ach, wat jammer voor je Dennis, al die moeite!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Ja vooral hoe vies al die luizen zijn Maar moeite.. Aangezien er nog lang niks van geoogst hoeft te worden of delen die nu bestaan toch nog worden terug gesnoeid.. Of omdat het bloemen zijn: Laatst hebben veel plantjes buiten even wat anti-luis-bende over zich gehad... Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Zet een paar zonnedauw plantjes in je vensterbank. Dan ben er er zo vanaf! (in een hoog glas of vaasje met nauwe hals, dan blijft de luchtvochtigheid goed voor het plantje) Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts