Piroska Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 zijn de ganze eieren bevrucht? kunnen ze in de BM? http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Nee, de ganzeneieren zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet bevrucht. We hebben nog geen serieuze actie gezien, en bij ganzen merk je dat echt wel Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Piroska Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 haha ja dat merk je wel... jammer het leek mij wel leuk 2 gansjes uitbroeden, andere keer dan maar.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Stuk of 4 (... Gaat om het uitproberen... als ik in de buurt zou wonen kwam ik wel vaker eitjes bij je halen... ) eieren lijken mij voldoende voor de ganze-eieren met roedjaksaus...
HuubvG Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 @ Jorieke, Ik gun ze natuurlijk Erny, die ganzeneieren, maar lijkt me erg leuk om ook eens te proberen, dus als er nog een of twee extra gelegd worden? Graag! En ik zou ook graag wat van de kruiden proberen die je gaat scheuren: Bergmunt, akkermunt, echte heemst, bijvoet
Jorieke123 Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Ik noteer het! Ze leggen er nog wel wat denk ik, ik zie wel wat er te verdelen valt! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nepomuk1983 Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Haha ik dacht wel dat jij zou reageren Erny. Top! Ik heb er dus 3, mocht er nog iemand willen dan kan dat. Anders zijn ze alle 3 voor Erny. Hoeveel eieren wil je? Ze gaan niet echt per dozijn, we hebben maar 2 dames die nu weer even aardig goed leggen. Maar ik raap dus maar 1 of 2 eieren per dag. De komende week zijn dat er denk ik 10 of 12. Gewone kippen-eieren kan ik ook leveren, en mocht iemand wat bevruchtte eitjes willen dan kan dat ook. (alles kan ) Ik kan alleen geen garantie geven op wat voor een ras er uit komt, alles loopt door elkaar. Het zijn in ieder geval sterke buitenkippen. Ik heb wel interesse in enkele bevruchte eitjes, wil ze dan onder een van mijn hennen gaan leggen. Moet ze natuurlijk wel broeds worden, kan ik ze tot die tijd bewaren?
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 Ik geef je wat eitjes mee die net daarvoor zijn gelegd. Ik bewaar ze meestal een week of 2 zodat ik er genoeg heb voor 1 broedmachine. Wel elke dag keren en koel en donker bewaren.Hoeveel wil je er? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nepomuk1983 Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Mijn collega heeft een broedmachine dus als mijn dames niet broeds worden kunnen ze ook wel daar in. Als je er 4 voor me hebt ben ik heel blij. Laat maar weten wat je er voor terug wilt.
thea Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Je heb kans dat er meer hanen dan hennen eruit komen? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Nepomuk1983 Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 ja dat weet je nooit natuurlijk, blijft een verrassing
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 Ik geef je er iig wel 6 mee, mocht er een eitje bij zitten wat niet bevrucht is. Maar ik heb er nog meer hoor Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nepomuk1983 Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 6 is meer dan genoeg hoor, als de helft uit komt ben ik al blij. Wat voor mix aan kipjes heb je lopen? Dan weet ik ongeveer wat er in zit
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 De haan is half Marans en half Bresse. De hennen zijn ook half Marans/Bresse, maar er lopen ook bruine legkippen, Noord Hollandse blauwe, Orpington, en leghorns. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Marieke Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Heb je heel heel toevallig nog een kipje hen te ruil Jorieke? Wij hebben nog maar 1 kleine eenzame Bresse en die zou wel graag gezelschap willen denk ik.Alleen als je toch wat kwijt wil hoor ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Jorieke123 Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Geplaatst: 18 maart 2013 Tuurlijk Marieke, ook een Bresse? Of Orpington? Marans/Bresse? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Marieke Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Super jorieke!Een Bresse of marans/Bresse, dat maakt niet uit.Misschien beetje van dezelfde leeftijd als die we hebben? Heb je nog iets speciaals waar je haar tegen wilt ruilen? ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Jorieke123 Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Geplaatst: 18 maart 2013 Komt goed Marieke, we hebben nog wat dames lopen die uit dezelfde lichting komen als die je al hebt. Ik weet zo onderhand niet meer wat ik er voor terug wil haha. Verras me maar! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Sovreze Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Hoi Jorieke, wij (lees: mijn vleesmonster-wederhelft) wil ook graag een stukje vlees van je proeven. Natuurlijk komen we zondag even bij je rondneuzen, varkentjes kijken. We zijn in Mariënvelde, dus in de buurt. Wij hebben een bedrijfspas voor de toko groothandel hier, heb je daar nog wat nodig? Ik zag ketjap langskomen, kipkruiden... Misschien gepotte gember, kokosmelk, kardemom, dat soort dingen? Dan kan ik het voor je meenemen in ruil voor een stukje vlees. Excuseer me dat ik niet het hele topic heb doorgelezen, zoveel info
Jorieke123 Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Geplaatst: 18 maart 2013 Haha ja het zijn al heel wat pagina's. Wat voor een stukje(s) vlees zou je willen? We snijden de vrij standaard dingen zoals karbonades, schnitzels, fricandeau, hamlappen, ribbetjes, en vast nog wel wat waar ik nu even niet op kom. Kipkruiden kan ik inderdaad goed gebruiken! Ik vroeg om die van Silvo, maar dat is vooral omdat ik wel eens een potje van AH eigen merk had, en die was echt niet lekker. Gewoon droog zeg maar. Kan het niet uitleggen. Maar ik ga er van uit dat die van een toko wel goed is Daar kan ik wel lekker wat van gebruiken. Gember en de meeste specerijen heb ik al, die ruil ik met Dennis(lp). Kokosmelk is ook wel lekker. Niet van de toko, maar komt wel van pas: Lucifers, aanmaakblokjes, of gas-busje om een gasaansteker na te vullen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Sovreze Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Ik ga even overleggen met hem wat hij het lekkerst vindt.De ruil is dan geregeld, ik zal voor je langs de super voor de vurige spullen en kipkruiden
Helly Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Jorieke, heb je misschien stevia staan? Die is hier helaas overleden. De katten zijn hier nog steeds blij met de valeriaan, ik denk dat ie met mooi weer opnieuw gaat uitgroeien. Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 19 maart 2013 Auteur Geplaatst: 19 maart 2013 Ik zal even kijken wat ik kan missen Helly, ik had Thessa ook al wat beloofd en mijn plantje is nog erg klein nu (na de winter). Ik graaf het polletje morgen even op. Kijken wat ik er nog van af kan halen. Slager belde net dat het slachten niet door kan gaan, of ik het varken maandag kan brengen. Ja... hallo!! Ik heb het zondag nodig! Tja... nu zijn we aan het kijken hoe nu verder Maar gaat goed komen hoor! Hoop ik Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Conny Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Ojee heb je dadelijk al die carnivoren op/in je nek.Dat moeten we niet hebben hè. Succes Jorieke. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Aanbevolen berichten