Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw op het moestuinforum

Boerinnetje40

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen en veel gezondheid en groen voor 2013!

Na een tijdje jullie informatie gelezen te hebben, besloot ik me te registreren. Het lijkt me nuttig om hier vragen te stellen want ik ben een beginner. Wie weet kan ik ooit aan anderen antwoorden geven.

Ik woon in een rijtjeshuis met een kleine achtertuin (voor containers en compostbak)

bramen20401357151759.jpgartisjok44061357151832.jpgimag079265471357151900.jpg

en een grote voortuin (hierin staan o.a. bramen), en heb een stukje verderop een volkstuin gehuurd sinds september.

Momenteel ben ik druk met de composthopen, de ene bij huis is een zwarte van kunststof. De boel heb ik vorige week met de riek omgehusseld en het ruikt heerlijk naar verse bosgrond!

Op de grote tuin heb ik wat materiaal en o.a. een aardbeienbed en fruitbomen overgenomen van de vorige eigenaar. Ook staan er 3 compostbakken van pallets gemaakt. Ik ben bezig hier warmtebakken van te maken want er blijkt onkruid in te zitten. Het is ontzettend leuk om te doen!

Wat ik van plan ben te gaan kweken: spinazie, tomaat, uien, aardappels en veel kruiden en bloemen om ook de bijen aan te trekken. Mijn plan is eigenlijk een kringloop/biotoop te maken. Omwille van de natuur, zodat de tuin insecten aantrekt maar ook om zelf van te kunnen leven. Zo lijkt het me leuk om naast groente en fruit om mee te kokkerellen, te leren om medicinale kruiden te telen en bv kamille om later in shampoo te verwerken.

Ik ga eens kijken of ik een foto kan uploaden.

groeten, Nathalie