Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb er nog maar een rondje achteraan gedaan, de laatste plekjes vensterbank in beslag nemen en een bak met basilicum, majoraan en peterselie buiten op het balkon speciaal voor mijn keukenprins:)

courgette, chinese kool (veel te vroeg volgens het zakje), rode kool, knolselderij, krulsla.

Ik doe maar wat

Geplaatst:

Vandaag 14x ijsbergsla, 39x rode bietjes, 14x koolrabi, 3x spagetti pompoen en 3x courgette gezaaid.

En morgen een bedje klaar maken voor de plant uitjes. Ik heb 2 kilo poot uitjes liggen...(misschien toch iets teveel ).

Geplaatst:

Vandaag bosaardbei gezaaid. Diverse soorten tomaten. Rode paprika. En pepers. Heb al aardig wat voorgezaait de vensterbank staat bomvol!

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Vier vleestomaat en vier moneymakers verspeend.

De rest van de zaden zijn de doos weer in gegaan, over een paar weken maar weer eens kijken hoe het ervoor staat.

Geplaatst:

De courgette's en komkommers heb ik idd ook gelaten vd week, als het weer nog even zo blijft zal het boeltje toch pas later de tuin in kunnen, dus even afwachten is beter dan verpieteren op de vensterbank.

Geplaatst:

Hier wel even op de tuin geweest. Maar eigenlijk onverrichter zaken omgekeerd. Snijdende kou. Gewoon écht niet lekker. Het zonnetje voelde ik nauwelijks.

Kasje open en dicht gedaan. Was lekker warm in de kas. Vannacht -4.1 geweest. Zaailingen staan nog.

Ben ik blij dat ik eigenlijk nog maar heel weinig gezaaid heb. Ik wacht af. Wou dit weekend dan echt losgaan met zaaien. Zal wel een week later worden. Woensdag nog eens kijken of ik met de sla begin.

Geplaatst:

Ik heb vandaag wat spinazie gezaaid en wat lente uitjes. Staan mooi binnen in de vensterbank. Verder nog de komkommer in een grotere pot gezet. Blad ging wat hangen maar inmiddels staan ze weer recht op.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Ik heb de sluimer en suikererwten weer naar binnen gehaald. Ze staan qua groei stil en wil ze toch met een beetje voorsprong (of iig geen achterstand) de grond in stoppen wanneer de lente eindelijk aanbreekt.

Geplaatst:

Vandaag nog wat andijvie en lollo rosso sla erbij gezaaid,rode paprika en prei, waar maar een een paar sprietjes van uit waren gekomen. Alemaal uit frustratie dat het buiten nog steeds winter is

Dan de tuin maar naar binnen gehaald:)

Geplaatst:

Ik heb vandaag alles ( komkommer, paprika, tomaten, sla, andijvie, wortels ) verspeent in wat grotere potten. Komkommers komen gelukkig weer bij, van het verspenen. ( deze hingen vanmiddag gelijk slap ) maar gaan nu weer fier rechtop staan

Hopelijk wordt het snel mooi weer ..

Follow your dreams, they know the way!

Geplaatst:

ik heb eergisteren een paar zaadjes van de Liddl 3-kleuren slamix in een plastic doosje-met-deksel gezaaid en was vanmorgen verrast dat ze al worteltjes begonen te krijgen. Het geheel staat binnen op de eettafel in een oud aquarium met een perspex plaat erop tegen inmenging van het kattenvolk. Mogelijk toch te warm, als ik een en ander lees in deze reeks verhalen?

Ik heb vorig jaar een paar olie-opvangbakken gekocht en wilde die gaan gebruiken voor sla buiten, met een glasplaat erover bij wijze van koude kas. (Is dat nodig trouwens? een glasplaat) De plaat is ook bedoeld om een overvloed aan regen buiten te houden, omdat de bakken geen gaten hebben. Dat wilde ik nog even niet doen, omdat ze mogelijk in de zomer kunnen dubbelen als waterbakken voor kikkers en om potplanten te dompelen.

In hetzelfde aquarium staan ook vijf potjes met in elk een voorgeweekt peulenzaadje.

Ik heb vol belangstelling over de kieming in koffiefilterzakjes gelezen (ben even de naam van de methode kwijt) en vraag me af of die ook voor rozenzaad zou werken? Dat ga ik toch uitproberen!! Want mijn opkomst van rozenzaad is tot nog toe bedroevend laag geweest en uitgerekend dit jaar heb ik een paar zeer interessante zaden om op te kweken!

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

tomaat Rose de bern gezaaid (met dank aan Jet)

tomaat Marmande verspeend

berlotti in de week gezet, of speel ik nu vals mag dat nog niet voor de wedstrijd?

pompoen Fictor gezaaid

Ronde courgette gezaaid

gewone courgette gezaaid (F1 Ambassador, geen idee waar ik die vandaan heb, heb nooit F1 in huis)

Geplaatst:

Tomaat Rose de Bern gezaaid ( ook met dank aan Jet en de MTFD )

Tomaat 'Ananas' ( Vlaams Zaadhuis )

Tomaat Bloody Butcher ( vond ik vorig jaar erg lekker )

Tomaat Black Russian.

Nog steeds niet begonnen met de sla enzo. Misschien morgen ....

Geplaatst:

Treurwilgstekken vrolijk gepoot, aardperen geplant (die nog over waren na de maaltijd), crosne opgepot, zaailingen verplaatst van zonnige vensterbank naar minder zonnige plek, denk dat ze het te warm kregen.

Geplaatst:

Roma en Rose de Berne tomaatjes gezaaid, met dank aan Bit en Henk en daarnaast nog 4 soorten sla, peultjes, tah tsai, andijvie, doperwten en rode kool

Verder de ontkiemde rode bietjes naar de badkamer gebracht, zodat ze niet te ielig worden voor ze volgende week de tuin ingaan

Geplaatst:

Ik heb de binnengekomen daslook bolletjes even in een potje met potgrond gezet. Zodra het kan gaan ze op hun definitieve plekje.

Geplaatst:
Roma en Rose de Berne tomaatjes gezaaid, met dank aan Bit en Henk en daarnaast nog 4 soorten sla, peultjes, tah tsai, andijvie, doperwten en rode kool

Verder de ontkiemde rode bietjes naar de badkamer gebracht, zodat ze niet te ielig worden voor ze volgende week de tuin ingaan

Moet ik je echt corrigeren hoor. Die tomaat 'Rose de Bern' komen van Jet ( MTFD ), die zo gul was veel te veel zaadjes van de Rose de Bern aan mij mee te geven, en mij overigens heeft uitgelegd hoe ze in de toekomst zelf te oogsten ( zaadvaste var. )

Geplaatst:

Ha dank Bit

Geweldig..het hele forum aan de Rose de Bern ( volgens een Franse culinaire hoge pief de smaakvolste tomaat van de wereld)

Ik vroeg me af of het wel gelukt was om het duidelijk uit te leggen, ik heb zo het idee dat ik mijn verhaal niet had afgemaakt.

Maar als het zover is weet je me wel te vinden..toch?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...