Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)


Erny

Aanbevolen berichten

Heleboel peperplantjes verpoot. Zo'n 145 individuen (14 soorten) die meest per 3 in een potje kwamen.

Uhum... sommigen hadden onverwacht een beetje erg hoog opkomingspercentage...

En ook erg bijzonder: er is er maar één gesneuveld tijdens deze precaire bezigheid.

 

img219640311362849471.JPG

 

Met z'n allen in het warme en lichte stellingkastje:

 

img219967691362849511.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt vast een hete zomer met al die peper, pfff!

Ga je ook nog wat anders verbouwen?

Handig kastje!

 

Vandaag heb ik alleen wat ananaskers verspeend. Ze stonden al vrij lang in het zaaibakje, sommige knikten al dubbel door hun eigen gewicht.

binnen739921362854849.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de palmkool,spinazie,tomaatjes,aardbeispinazie en nieuwzeelandse spinazie gezaaid.Nog wat witte aardbeien gezaaid,dochterlief wil ook wat.

En echinacea purpera,delphinium,en arnica gezaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mét harkje!! Mijn moeder kon er maar met moeite afstand van doen... Erg handig bij het verspenen.

 

Buiten sneeuw... binnen bloemen zaaien (waaronder aantal van de Lidl):

Cosmos bippinatus - Livingstone Daisy - Dwerg Asters - China Asters - Cosmes suphureus Recolte - Dianthus barbatus - Collinsie - Lobelia Queen Victoria - Amaranthus Dreadlocks - Lupinus Nanus en de schattige Boerenorchidee (Schizanthus) Angel Wings. Oja, en Bonte Salie gezaaid.

Daar werd het dan toch nog weer wat zonniger van...

 

Waar het straks allemaal in de tuin moet gaan staan? Geen idee.... en met dit weer schiet het klaar maken van die tuin natuurlijk ook niet op... Ik voorspel problemen voor straks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zaaibakje dat nu op de vensterbank staat in de badkamer, lekker warm.

 

Rode kool, 12 st;

Broccoli, 12 st;

Knolselder, 30 st;

Meikoningin, veel te veel:

Peterselie, 50 tal;

Basilicum, 30 tal;

Ergens vorige week al de zaadjes van de afrikaantjes in een bakje gezaaid met plastiekje over, er staan er een paar honderd uit nu, in het tuinhuis. Goed om tussen de wortelen en de pastinaak te planten.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang genoeg gewacht... ben de tomaten gaan zaaien (12 dagen later als vorig jaar).

 

"Vroege" tomatensoorten:

Dansk Export

Pineapple Fog

Pokusa

Yellow Taxi

Blueberry

MoneyMaker

Andrina

Sprite

Ida Gold

Thumbler Red

 

Rest:

Rosé de Bern

Tiger Paw

Verna Orange

Black Zebra

OSU Blue

Black Cherry

Ananastomaat

Orange Banana

Marmande

Black Pear

Melua

Tomaten mix (oranje/rood/geel)

 

Heb me zowáár (met erg veel moeite ) kunnen bedwingen en van elk soort maar 4 (en soms 6, de moeilijke en de mini's) zaadjes gezaaid.

 

Dit alles onder het genot van de prachtige serie:

David Attenboroughs Kingdom of Plants (Deel 1 t/m3)

(download via torrents)

Konden de zaadjes gelijk al die inspiratie opzuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moeten jullie wel een ontzettend grote familie, tuin, eetlust, vriezer hebben om dit alles te kunnen verhapstukken...

 

Vandaag heb ik spitskool, moneymaker, vleestomaat, rucola en veldsla gezaaid in- en buiten de kas, in kweekbakjes, pinda's opgepot, zaai- en potgrond voorverwarmd (letten jullie daar ook op?), héél veel klaargelegd om morgen te gaan zaaien (doe ik al wekenlang haha) en kom door dit alles al weer bijna te laat in de slaapkamer terecht. Het is toch maar een hobby?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren allerlei kruiden gezaaid

 

kamille voor bij de uien

koriander

borage voor bij de aardbei

salie voor bij de kool

kervel voor bij alles

 

lente-ui uit de zaden envelop

bloemkool snowball

sla validor

spruitkool long island

spruitbroccoli purple sprout

andijvie nr 5 tweede ronde

 

en dal alles in mooie kleine perspotjes want alles moet nog ff binnen blijven _freddo.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het weekend, nog net voor de vorst, heb ik knolvenkel gezaaid buiten in een warmtebak. In de volle grond heb ik gezaaid: spinazie, radijs en knolraap.

Binnen in de vensterbank een bak met Afrikaantjes gezaaid om straks tussen de planten buiten te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las op dit forum een topic over knoflook en besefte dat ik nog wat oude knoflook had liggen, aangezien ik het zelden gebruik. Het was al aan het uitlopen, dus maar gezaaid, weert mooi de vliegjes in huis.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...