Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kreeg van iemand een mega grote bol knoflook uit het zuiden..met tenen zo groot dat had ik nog nooit gezien . Ik heb de buitenste tenen nog mooi even naast de andere teentjes gezet..totaal knoflook nu 113 tenen in 8 soorten...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

bollen, krijgertjes en kopertjes, nog meer saffraancrocus op een wat warmer/droger plekje

yinyang van eigen kweek kiemtestje

(vorige poging was aan het rotten door teveel water in potgrond van buitenstaande zak, nu eerst een bakje in de oven gezet op 90 graden tot droog en ontsmet en daarna beetje water erbij gedaan, ben benieuwd)

mungboontjes in kiemfles

herfstframboos

aardbei opgepot voor in de kas = aardbeien lekker vroeg lekker

Geplaatst:

De laatste knoflook gepoot.

Alles staat er nu in ( Solo uit de super, Lautrec, Vallelado, Siberian, Purple Glazer, Chesnok red en Oosterdel )

Alles bij elkaar denk zo`n 300 tenen de grond in geduwd.. ( en ja, we houden van knoflook )

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

weer alle droogboontjes gelegd in schone grond (rest was toch weer bedorven stink.gif )

citroen-

yinyang-

prelude-

grauwe erwt-

soldaten-

heilige-

borlotto-

keeping my fingers crossed images?q=tbn:ANd9GcRuAyYqrdIcnbxKCTjjzXR4UXznHQ--YSBrBLkcFzkTLOvWchokvg

Geplaatst:
weer alle droogboontjes gelegd in schone grond (rest was toch weer bedorven stink.gif )

hu? heb je nu geplant?

ja, 5 boontjes per soort om te kijken of ze nog willen kiemen, de oude citroenboontjes doen niet veel, de rest gaat wel goed komen

Geplaatst:

Vandaag ( heerlijk weer ) van alles gedaan. Voor het laatst gemaaid op het complex. Ook in mn eigen tuin. Gewied, gesnoeid. Vooral de stormgevoelige kuipplanten ingesnoeid en in groepen bij elkaar achter een heg tegen het komende slechte weer. Een paar de koude kas in alvast. Koude kas verder winterklaar gemaakt. Emmers geboend en opgeruimd, stokken op maat in bossen en in de schuur.

Lekker lang dagje tuin.

Geplaatst:

Nog wat extra knoflook geplant.

De gewone knoflook die ik vorige week in de grond heb gezet staat al boven, de olifantenknoflook nog niet.

Euh Bit, heb je ook nog iets geplant?

Geplaatst:

Dacht dat ik in het topic : "wat heb je vandaag in de tuin gedaan" zat

Geplaatst:

172 knoflooktenen gepoot, diverse soorten, grootste deel Vallelado. Ook de 4 Olifantenknoflooktulpen teruggeplant.

Geplaatst:

hu? heb je nu geplant?

ja, 5 boontjes per soort om te kijken of ze nog willen kiemen, de oude citroenboontjes doen niet veel, de rest gaat wel goed komen

na een paar dagen op de waakvlamkachel in schone potgrond in een klein kweekkasje...

nou daar komtie, Haarlem the points please...

PA28097959101382964086.JPG

welk rijtje deed het niet zo heel goed? (kennelijk moet je die toch wel vers leggen)

Naamloos-163701382982809.jpg

Geplaatst:

perenboom en pruimenboom geplant en een kruisbes en zwarte bes.

De laatste aardperen en zonnewortel opgegraven .

Veel planten in de siertuin verzet .

Verder veel wieden en planten er uit gehaald.

Geplaatst:

neu, denk dat het niet helpt, water komt ook van opzij/uit de grond, tenzij je grondwaterstand goed laag blijft

we zetten ze hier altijd op een klein ruggetje, zeg 15 cm en wateren de geultjes ernaast af

Geplaatst:

Ik hàd ze op ruggetjes, tot een of andere lolbroek ( mens of dier ) er overheen is geweest met weet ik veel wat..

Nu dus alles vrij plat. Wel goede losse grond.

Maar durf nu niet meer alsnog alles op te graven en weer ruggetjes te gaan maken omdat alles er toch al 2 tot 3 weken in zit..

maar op hoop van zegen dus?

bedden liggen wel centimeters hoger dan tegelpad en gras..

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:
Ik heb ook knoflook gepoot maar maak me wel zorgen om al die nattigheid nu..

tunneltje erover met door-waai mogelijkheden?

Ik had mijn knoflook vlak voor de vorige regenweek gepoot, niet eens op ruggetjes, en die staan nu al 10 cm hoog, dus zal wel los lopen met de jouwe dan denk ik?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb ook knoflook geplant! De soort 'Messidrome', gekocht bij Vreeken's Zaden in Dordt.

In onze square foot garden waar, in tegenstelling tot de rest van de tuin, de grond niet te nat is. 9 tenen maar, de bak is niet zo groot en er staat nog veel rucola en salie in

Als het goed is kunnen we ze in juni oogsten, ik ben heel benieuwd!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...