Ruitertje Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Jorieke had zo'n tunnel voor pompoenen, nu lijkt mij het wel grappig om te doen met snack-komkommer en gewone komkommer.Maar hoe heb je dat nou eigenlijk gedaan, op elke hoek en in het midden van dat gaas/tunnel een plant zetten?Als het zou lukken zet ik foto's op de website! Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Van de wat kleinere pompoensoorten, plant ik zo'n 5 stuks per betonmat. Per korte zijde dus. Ik heb eerder ook wel geprobeerd om er komkommer en augurk te telen, maar die hadden toen denk ik een slecht jaar. Want dat werd niets. In de kas deden die het stukken beter. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Ik wou hem dan bij m'n kas neer zetten goed in de zon.Maar waar heb jij die betonmaten gekocht? Misschien op marktplaats kijken ofzo Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Je zou zeker op marktplaats kunnen kijken. Wij hadden betonmatten nodig voor de bouw van ons huis, en er werden er teveel geleverd Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Ik wou hem dan bij m'n kas neer zetten goed in de zon.Maar waar heb jij die betonmaten gekocht? Misschien op marktplaats kijken ofzoJe kan ze beter uit een tuincentrum halen ongeveer 20.00euro betonmat bij een aannemer 50,00. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Hoe heb jij ze gebogen? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Er zit ook nog veel verschil in dikte Thea. Die van het tuincentrum zullen vrij dun zijn, omdat die altijd als schutting o.i.d. worden geplaatst. Als je er een tunnel van buigt, en er zware pompoenen op laat groeien, dan kunnen ze doorzakken. Ze buigen vanzelf, als je de ene kant in de grond steekt en er dan een tunnel van buigt. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Daar heb je gelijk in,maar de kosten zijn veel hoger.ik heb ze allee twee soorten vandaar mijn opmerking.ik ga voor de tuincentrum en af en toe een aanbieding van de rasters. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Zou ik die betonmatten niet bij een bouwbedrijf kunnen kopen? Hoeveel zou ik dan kwijt zijn? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 50,00 euro. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Bij een bouwbedrijf kost een onbehandelde bouwstaalmat (dus gewoon roestig) ongeveer €30.Beetje afhankelijk van de maat die je wilt hebben natuurlijk.Google er maar eens op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Maakt mij niet uit ook al is ie iets roestig! Is niet zo erg, lukt mij! Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 heb er zelf 50,00 eurootjes voor betaald,je moet niet vergeten dat de staal dikte minste 0,5 mm dik zijn.en metaal enstaal hebben een prijs kaartje.succes. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Ik heb nu anders soort bouwmatten, de kennelhekken van m'n broer mocht ik hebben!Die ga ik nu gebruiken, is bijna hetzelfde als die bouwmatten.Alleen weet ik niet of het in elkaar zakt als er iets zwaars op komt. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Ik hoorde van iemand dat ik weilandgaas moest gebruiken, dat was nog sterker als betonmatten/kennelhekken.Is dit zo? Mij lijkt het dat als er iets zwaars op valt dat dat zo in elkaar zakt. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Weilandgaas? Dat ken ik niet Wel schapengaas, wat vaak om een weiland zit? Zoals bijv. hier: http://www.giga-gaas.nl/schapengaas/60cm-hoog/ Maar dat is zeker weten niet goed voor zo'n tunnel. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Ja dat bedoel ik , goed om te weten dat dat dus niet goed is. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Perfect als gaas om beesten achter te houden Maar je krijgt er nooit een tunnel van gevouwen. Of nou ja... dat misschien nog net wel. Maar verder... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Haha oke! Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Kan je niet een tunnel bouwen van wilgen?Dat is gekoper en sterk.en na een jaar kan je ze ook weer weg halen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Wilgen lijkt mij niet heel mooi, ga toch voor de ijzeren versie . Ga er vanmiddag mee beginnen. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Hij staat nog niet in de tuin ga misschien toch voor de Wilgen versie, weet alleen niet hoe ik die in elkaar moet zetten! Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Heeft iemand een bouwconstructie voor de wilgen versie?Ik heb zelf al iets zitten denken, maar kom er niet uit! Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Ik denk dat je bij appelvrouw moet wezen?Ik heb daar geloof ik foto's gezien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts