Ga naar inhoud

Zonnenbloemenzaad om te kiemen: uit vogelvoer?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In het boek "Zonnebloemen" van Peter Bauwens staan lekkere zonnebloemrecepten. Er staat ook dat het zaadgoed uit de conventionele sierteelthanden (vanwege de gebruikte beschermings- en bestrijdingsmiddelen) niet geschikt is voor bijvoorbeeld gekiemde zonnepitten of zonnebloemensla (van jonge plantjes).

Bij (bijvoorbeeld) Hornbach zijn "losse" zonnepitten te koop voor, als ik het goed heb, nog geen 3 euro per kilo. Deze pitten zijn bedoeld als vogelvoer, en ik vraag me af of ik deze zaden wél kan gebruiken voor de sla of kiemen. Iemand die dit weet?

Geplaatst:

Vogelvoer reken ik evengoed tot consumptie artikel. Maar de vraag is wel hoe je het harde schaaltje er handig afhaalt. Voor eigen gebruik doe ik het net als een papegaai, maar daar trakteer je een ander natuurlijk niet op.

Geplaatst:

Dank voor jullie reacties

Ik wil dus de kiem en/of het zeer jonge plantje eten en daarvoor moet het zaad onbewerkt (biologisch) zijn. Vandaar mijn vraag

Ook kan ik natuurlijk één jaar wachten en dan gebruik maken van zaad van eigen teelt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...