Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hanengevecht

Yola

Recommended Posts

Heb hier een lastig probleem, heb een haan die een tijdje met een paar hennen binnen gezeten heeft( hier wil momenteel geen beest buiten blijven, zelfs mijn zeugen springen over hun hek en breken in de stal in.)

Gisteren heb ik de haan met kippen naar buiten gedaan en daarna was het hommeles, vechten met de andere haan zodat we ze uit elkaar moesten halen, beiden volledig onder het bloed, heel naar allemaal.

Er zit nu 1 haan binnen terwijl de ander victorie kraaiend buiten rondparadeerd, waarop de binnenzitter furieus zijn zegje doet.

Bij 2 rammen zou ik ze een week in een klein hokje stoppen maar bij deze bloeddorstige hanen weet ik niet wat zou kunnen helpen.

Wil ze beiden graag behouden maar kan nu deze binnenhaan niet meer naar buiten doen, dan begint de ellende van voor af aan ( tssss testoreron is een naar goedje )

Ik heb het zelf nog nooit doorgezet, dus ik weet niet of het goed kan komen. Als hanen met elkaar op zijn gegroeid, dan gaat het wel goed onderling. Vooral omdat de ondergeschikte hanen minder grote kammen krijgen, niet tot nauwelijks kukelen, etc.

We hebben er eens 3 gehad die elkaar te lijf gingen, tot bloedens toe. Die hebben we daarna maar weer uit elkaar gehaald, en na het paarseizoen (ze zaten bij elk hun eigen hennen, in aparte hokjes) zijn er 2 de pan in gegaan.

Het zijn hanen van afgelopen jaar, die tot voor 2 weken altijd samen zijn geweest, ze lopen los en hadden zich elk een groepje van zo'n 7 kippen om zich heen.

Nadat ik anderhalf jaar geleden mijn haan verloren ben aan een roofdier heb ik besloten 2 hanen te houden, vrees dat de binnenhaan met een paar kippies in een (nog te bouwen) ren moet.

Heb ze net beiden bekeken en ze zien er vreselijk uit, met opgedroogd bloed en blauwe kammen, dacht dat er 1 zijn oog was kwijtgeraakt maar dat is gelukkig niet het geval.