essiebes Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 In mijn heg (volgens mij een buxus) is 1 stuk helemaal kaal. Aan die plant zitten vrijwel geen blaadjes. Alleen aan de punten van de takken zit nog wel wat. Wat kan ik het beste doen om de heg weer mooi te krijgen? Helemaal kort snoeien? Of uitgraven en een nieuw plantje erneer zetten? Quote
Frank Houweling Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Bekalkt? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
essiebes Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Geplaatst: 24 februari 2011 Bekalkt? Uhm ik woon hier net en aan de staat van de rest van de tuin te zien is er nooit iets mee gedaan. Dus ook geen kalk neem ik aan. Zou dat ervoor zorgen dat aan de kale takjes weer blaadjes gaan groeien of moet ik dan wel de kale takken wegsnoeien? Quote
Frank Houweling Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Ik denk dat hij er dan een stuk frisser uit gaat zien Buxus is 1 van de weinige planten die echt kieskeurig is voor voeding. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
dennislp Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Is die zo kieskeurig? Onze buxus heeft ook nog NOOOOIT voeding gehad!! (Ookal staat hij er al wel jaarrrennnnn mooi bij!) Zag laatst in het tuincentrum iets van buxus voeding, dat is denk het handigste om te geven?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Frank Houweling Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Wel lekker makkelijk!http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=3182 Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Helly Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Ik heb hier achter in de tuin ook 2 flinke buxusbollen staan. Er heeft een boompje half tussen gestaan en die hebben we weg gezaagd. De kluit ervan moet er nog uit. Nou hadden we die buxusbollen ook graag willen gebruiken in de voortuin, echter zitten er door dat boompje hier ook 2 flinke kale happen in. Echt zonde, want de rest is zo mooi groen en groeit als kool. Frank, bedoel je dat, als ik die boompjes kalk ofwel buxusmest ga geven, het kale helemaal weer groen kan worden? Anders moet ik ze halveren en ergens met de platte kant tegenaan zetten. Nu is het geen gezicht Quote Good things come in small packages
lon Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Hier hetzelfde. Twee kegelvormige buxus aan de poort staan. Ze waren al zielig toen ik ze plaatste. Ik hoop nog altijd ze mooier te krijgen door twee maal per jaar te snoeien en voeding te geven. Afgelopen najaar vooral het kale flink terug gesnoeid. Dus ik wacht vol goede moed het voorjaar af. Maar als er een gouden tip is lees ik hem graag. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Gouden tip: veel snoeien, maar niet te diep snoeien. Dus met een heggeschaar. Goed bemesten! Ieder jaar bekalken en bemesten, en als je niet goed weet hoe buxusmest gebruiken. Ik maak zo wel een foto van mijn buxussen, kan ik beetje opscheppen! (namelijk vrij speciaal ras ) Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
hansm Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Met geduld en mest zoals Frank zegt komt het goed, zijn toch altijd eenmaal aangeslagen in de grond vrij vlotte sterke groeiers. Helly je kan even googlen op "wolken buxus"' dan heb je nog wat bolletjes nodig maar het is een snoeistijl waarbij verschillende maten hoogtes buxus dicht bij elkaar staan, soms half in elkaar (dat kan mooi bij je kale stukken).wel voor de fanatieke snoeier, want een wolkbuxus vraagt wel 3-4x per jaar snoeien, maar goed het is wel heel mooi. Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Hans, geweldige foto's op t internet over t snoeien van buxussen. Ik zag zelfs een foto van een vrouw liggend in een badkuip. Respect voor zulke snoeiers. Ik zal eens gaan nadenken wat ik er zoal mee kan doen. In ieder geval maar eens kijken of ik een goede bemesting kan vinden. Lijkt me wel zo verstandig als ik het zo lees.Voor de mensen die de vrouw in badkuip (5e foto) ook willen aanschouwen:http://blog.seniorennet.be/buxustuin/archief.php?ID=146 Quote Good things come in small packages
Frank Houweling Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 (aangepast) Ik had hier een eekhoorn staan! Foto's komen er aan. 25 februari 2011 aangepast door Gast Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Koert Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Had? Is die een appelboom ingeklommen? Quote Even a broken clock is right twice a day
Frank Houweling Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Had? Is die een appelboom ingeklommen?Haha, nee, weggeven geloof ik. Iets te "kitch" voor de tuin die we nu hebben, zie foto's hierboven Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
aardbeijim Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Ik zie het niet en snap het niet. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
essiebes Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Geplaatst: 25 februari 2011 Ik zie het niet en snap het niet. Een buxus in de vorm van een eekhoorn Quote
aardbeijim Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Maar wrm dan die foto`s van frank? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Maar wrm dan die foto`s van frank?Zo zien gezonde buxussen er uit Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
aardbeijim Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Oh ok,ja die zien er wel heel mooi uit.Dus jij bekalkt,bemest en snoeit die dan elk jaar om die zo te krijgen? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
dennislp Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 hmm, buxus, die eerste doet me denken aan een andere struik, kan alleen even niet op de naam komen Als ik die buxus zie denk ik snel dat het een kruising tussen die struik is en een buxus Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Frank Houweling Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Oh ok,ja die zien er wel heel mooi uit.Dus jij bekalkt,bemest en snoeit die dan elk jaar om die zo te krijgen?Precies Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
hansm Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Het bijzondere aan de buxus van Frank is dat ze wit/bont zijn, en omdat ik geraden heb verdien ik wel een doos vol bontebuxus stekjes met hieltje Quote Players only love you when they're playing.
Frank Houweling Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Het bijzondere aan de buxus van Frank is dat ze wit/bont zijn, en omdat ik geraden heb verdien ik wel een doos vol bontebuxus stekjes met hieltje Kom van de zomer maar stek knippen hoor Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
hansm Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 He is nu de tijd hoor, tot eind Maart. Quote Players only love you when they're playing.
Frank Houweling Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Buxus kan je toch altijd stek van knippen? Of denk ik nu krom? Ach, nu zit er weinig houd aan om stek van te maken. Alles mooi afgesnoeid Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.