Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Stuk verdorde heg


essiebes

Aanbevolen berichten

In mijn heg (volgens mij een buxus) is 1 stuk helemaal kaal. Aan die plant zitten vrijwel geen blaadjes. Alleen aan de punten van de takken zit nog wel wat.

 

Wat kan ik het beste doen om de heg weer mooi te krijgen? Helemaal kort snoeien? Of uitgraven en een nieuw plantje erneer zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier achter in de tuin ook 2 flinke buxusbollen staan. Er heeft een boompje half tussen gestaan en die hebben we weg gezaagd. De kluit ervan moet er nog uit. Nou hadden we die buxusbollen ook graag willen gebruiken in de voortuin, echter zitten er door dat boompje hier ook 2 flinke kale happen in. Echt zonde, want de rest is zo mooi groen en groeit als kool.

Frank, bedoel je dat, als ik die boompjes kalk ofwel buxusmest ga geven, het kale helemaal weer groen kan worden? Anders moet ik ze halveren en ergens met de platte kant tegenaan zetten. Nu is het geen gezicht

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde. Twee kegelvormige buxus aan de poort staan. Ze waren al zielig toen ik ze plaatste. Ik hoop nog altijd ze mooier te krijgen door twee maal per jaar te snoeien en voeding te geven. Afgelopen najaar vooral het kale flink terug gesnoeid. Dus ik wacht vol goede moed het voorjaar af. Maar als er een gouden tip is lees ik hem graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gouden tip: veel snoeien, maar niet te diep snoeien. Dus met een heggeschaar. Goed bemesten! Ieder jaar bekalken en bemesten, en als je niet goed weet hoe buxusmest gebruiken. Ik maak zo wel een foto van mijn buxussen, kan ik beetje opscheppen! (namelijk vrij speciaal ras )

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met geduld en mest zoals Frank zegt komt het goed, zijn toch altijd eenmaal aangeslagen in de grond vrij vlotte sterke groeiers.

 

Helly je kan even googlen op "wolken buxus"' dan heb je nog wat bolletjes nodig maar het is een snoeistijl waarbij verschillende maten hoogtes buxus dicht bij elkaar staan, soms half in elkaar (dat kan mooi bij je kale stukken).

wel voor de fanatieke snoeier, want een wolkbuxus vraagt wel 3-4x per jaar snoeien, maar goed het is wel heel mooi.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans, geweldige foto's op t internet over t snoeien van buxussen. Ik zag zelfs een foto van een vrouw liggend in een badkuip. Respect voor zulke snoeiers. Ik zal eens gaan nadenken wat ik er zoal mee kan doen. In ieder geval maar eens kijken of ik een goede bemesting kan vinden. Lijkt me wel zo verstandig als ik het zo lees.

Voor de mensen die de vrouw in badkuip (5e foto) ook willen aanschouwen:

http://blog.seniorennet.be/buxustuin/archief.php?ID=146

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...