geedee Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 yep dat is m .........een prei/knoflookvlieg dus Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Mijn knoflook (Germidour) heeft borsten..of èh... Ik was net bij mijn Franse buurvrouw, zij heeft haar knoflook wel geknoopt..volgens haar komen er dan geen bloemen in. Ik twijfel of ik het met de helft ga proberen.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Missmass Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Hmm, na 9 maanden vol spanning wachten valt het resultaat me toch een beetje tegen... het zijn maar kleine bolletjes Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Sovreze Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 ik denk een preivlieg die even de weg kwijt wasBij mij zitten ze in de sjalotten, niet in de knoflook Quote
rinus55 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Hier hangen ze, ik had in Oktober 2012 gewoon wat teentjes van de AH in de grond gezet om te proberen en ben blij dat ik dat gedaan heb, is zo te zien goed gelukt... niet zo groot helaas maar voor mijn eerste probeer sessie heel tevreden Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
aalterse-willy Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Zo staat de look er nu bij, heeft de laatste dagen last van roest gekregen en eentje is ook 'zwanger'.Ben zeker geen 'lookkenner' dus weet ik niet zo best wat ik er moet mee aanvangen, rooien of niet?Die heb ik in september geplant. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Nog héél ff wachten ( totdat éénderde van de plant geel is) Zo zagen de mijne er vorige week uit..morgen ga ik rooien Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Borsalino Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 De mijne zijn er ook al uit van gisteren, het loof was bijna geheel geel. Tis dat ik door de opzeg van de tuin geen zin meer had, anders had ik ze er nog niet uitgesleurd.De mooiste bollen gehouden de andere weggeven. Enkele hadden ook al tietjes zoals Appelvrouw, maar dan ondergronds Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 De mijne gaan er dit weekend uit.De grond vind ik nu te nat. Hopelijk dit weekend wat beter na een paar dagen mooi weer. Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Nynkef Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 ik heb, ondanks dat het blad nog 95% groen is, gisteren toch 2 knofloken geoogst, ze zijn nog piepklein nog maar een paar weekjes wachten dus. Zou het helpen als ik ze nu nog extra mest geef voor die paar weekjes? Quote
bio-fee Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Volgens mij is het niet goed om knoflook gedurende het groeiseizoen nog bij te mesten. Quote
Nynkef Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Bedankt !! Dan doen we dat maar niet, dan moet het gebeuren met zon en water Quote
RobO Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 nou, daar zijn de meningen over verdeeld , wij mesten in 3 keer, telkens een klein handje koemestkorrels na de basisbemesting en geven extra water tijdens de knolvorming indien nodig Quote
geedee Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Ik heb wat houtas extra gestrooid (Kalium) halverwege april Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Ik heb ook niet gemest. Afhankelijk van de soorten ( ik heb er 9) zijn de bollen van klein tot flink formaat.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nynkef Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Ik heb gisteravond mijn knofloken geoogst en ben best tevreden !! De olifantenknoflook zijn vuistgroot en de anderen zijn 3 kleintjes en 10 mooie bollen. Wel zijn er een stuk of 8 die "bijballetjes" geproduceerd hebben. Betekent dat dat ik te laat ben geweest met oogsten of wat anders?? Quote
geedee Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Vuistgroot!!? Gaaf! fotooooooooo Die bijballetjes gaan niet ten koste van de groei van die grote dus niet te laat, nee. Quote
Nynkef Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Vuistgroot!!? Gaaf! fotooooooooo Die bijballetjes gaan niet ten koste van de groei van die grote dus niet te laat, nee. Ik kan geen foto's plaatsen maar als je mij je mobiel nummer geeft kan ik er wel 1 via Whatsapp naar je sturen En wat kan ik met die bijballetjes? Of alleen maar weggooien of mee laten pruttelen met de pastasaus? Quote
Erny Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 De bijballetjes kan je ook gewoon je tanden in zetten, net als de normale tenen. Quote
karins70 Geplaatst: 1 augustus 2013 Geplaatst: 1 augustus 2013 Ik moet mijn knoflook nog oogsten, er beginnen al bloemen in te komen, ben ik dan te laat? De bollen zijn nog niet erg groot, wel voor de winter gepoot. Quote
Erny Geplaatst: 1 augustus 2013 Geplaatst: 1 augustus 2013 Bloemstengels eruit halen (lekker grillen oid en opeten). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.