Ga naar inhoud

Hoe staat de knoflook er bij na de vorst/sneeuw?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn knoflook (Germidour) heeft borsten..of èh...

Ik was net bij mijn Franse buurvrouw, zij heeft haar knoflook wel geknoopt..volgens haar komen er dan geen bloemen in. Ik twijfel of ik het met de helft ga proberen..

knofl12561372675834.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hmm, na 9 maanden vol spanning wachten valt het resultaat me toch een beetje tegen... het zijn maar kleine bolletjes

10605135522209548202161655749868n94651372772169.jpg

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Hier hangen ze, ik had in Oktober 2012 gewoon wat teentjes van de AH in de grond gezet om te proberen en ben blij dat ik dat gedaan heb, is zo te zien goed gelukt... niet zo groot helaas maar voor mijn eerste probeer sessie heel tevreden

2013070211303418191372830830.jpg2013070212235233471372830834.jpg

Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl

Geplaatst:

Zo staat de look er nu bij, heeft de laatste dagen last van roest gekregen en eentje is ook 'zwanger'.

Ben zeker geen 'lookkenner' dus weet ik niet zo best wat ik er moet mee aanvangen, rooien of niet?

Die heb ik in september geplant.

img679191181372837216.JPG

img679286741372837230.JPG

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

De mijne zijn er ook al uit van gisteren, het loof was bijna geheel geel.

Tis dat ik door de opzeg van de tuin geen zin meer had, anders had ik ze er nog niet uitgesleurd.

De mooiste bollen gehouden de andere weggeven.

Enkele hadden ook al tietjes zoals Appelvrouw, maar dan ondergronds

Geplaatst:

ik heb, ondanks dat het blad nog 95% groen is, gisteren toch 2 knofloken geoogst, ze zijn nog piepklein nog maar een paar weekjes wachten dus.

Zou het helpen als ik ze nu nog extra mest geef voor die paar weekjes?

Geplaatst:

nou, daar zijn de meningen over verdeeld ,

wij mesten in 3 keer, telkens een klein handje koemestkorrels na de basisbemesting en geven extra water tijdens de knolvorming indien nodig

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb gisteravond mijn knofloken geoogst en ben best tevreden !! De olifantenknoflook zijn vuistgroot en de anderen zijn 3 kleintjes en 10 mooie bollen.

Wel zijn er een stuk of 8 die "bijballetjes" geproduceerd hebben. Betekent dat dat ik te laat ben geweest met oogsten of wat anders??

Geplaatst:
Vuistgroot!!? Gaaf! fotooooooooo

Die bijballetjes gaan niet ten koste van de groei van die grote dus niet te laat, nee.

Ik kan geen foto's plaatsen maar als je mij je mobiel nummer geeft kan ik er wel 1 via Whatsapp naar je sturen

En wat kan ik met die bijballetjes? Of alleen maar weggooien of mee laten pruttelen met de pastasaus?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...