Geplaatst: 6 februari 201313 j Sinds een paar dagen kriebelt het weer. De sneeuwklokjes bloeien, het zonnetje schijnt en toen het laatst zo lekker boven de 12 graden was, rook ik de lente in de lucht.Gisteren was een mooie dag om lekker te neuzen in de moestuinboeken. Het was waterkoud en af en toe viel er een sneeuwbui.Dus in de luie stoel met een kopje thee, stapel boeken erbij, aantekenboek en brainstormen maar..... Eerste peperzaadjes zitten in een potje, de tuinbonen liggen in een bak met vochtig keukenpapier om te kiemen.Wat kan ik nog meer doen??? Groetjes vanuit een wit Drenthe, Monique
Geplaatst: 6 februari 201313 j Auteur Ja heerlijk! Ik vind de herfst en de winter de twee minst mooie seizoenen. Natuurlijk heb je ook prachtige dagen, zoals vandaag. Het zonnetje schijnt, buiten is alles wit. Maar toch gaat het met mij beter als de dagen langer zijn, temperatuurtje zo dat je zonder jas buiten kunt zijn en de hele dag in de aarde kunt wroeten Nu heb ik ook weer zin om te neuzen op het moestuinforum, om nieuwe ideetjes op te doen. Ik raak weer helemaal enthousiast, mijn man gaat binnenkort in etappes de moestuin omspitten (nu ligt er al een paar maanden een dikke laag stalmest op).Het gaat de goede kant weer op!Groetjes,Monique
Geplaatst: 10 februari 201313 j Haha, ik ben ook ontwaakt. Ben hier in geen maanden geweest en toen begon het weer enorm te kriebelen. Mijn eettafel is bezaaid met boeken, tijdschriften en schriftjes met planningen (waar ik me niet aan ga houden). Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 10 februari 201313 j Auteur Ja, ik vind het heerlijk. Heb nog niet zoveel gedaan, net nog even wat potjes met grond gevuld voor puntpaprika's, tomaatjes, pepers en aubergine. Gaan met een glasplaatje erover op de vensterbank. Ben al wel aan het opschonen in de 'sier'tuin. Rode kornoelje van de week gesnoeid en de rand van het gazon voor een klein deel afgestoken, het gras groeit in de border en planten uit de border groeien het gras in. Met een randje klinkertjes hou ik de grens een beetje in de gaten. @ Bubbels, waar in Drenthe woon je? Wij vlakbij Hoogeveen
Geplaatst: 11 februari 201313 j Wij ook! Tussen Hoogeveen en Coevorden. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 11 februari 201313 j Auteur Haha, wij ook. Maar ik weet zeker dat we geen buren zijn Wij wonen in Nieuweroord.
Geplaatst: 11 februari 201313 j Nieuwlande hier. Maar oorspronkelijk uit Utrecht. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 11 februari 201313 j Hier nog een ontwaker... Wat een beetje mooi weer al niet kan doen! Gelukkig ben ik wat vroeger wakker dan vorig jaar zodat ik dit jaar met een aantal dingen gewoon netjes op tijd kan zijn . Laat het voorjaar nu maar komen! Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!
Geplaatst: 12 februari 201313 j Ook weer wakker geworden!! Erwten en tuinbonen in de vensterbank, peperzaadjes in een vochtig plastiekje, nachtenlang weer gesurfd op internet bij de zaadhuizen.... schema voor tuintje in elkaar gezet.... en ... ook bij mij nog steeds alles wit en koud... minstens nog 5cm sneeuw in de tuin, als het niet meer is... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 12 februari 201313 j Auteur Hoi Jasmin, gezellig dat je er ook weer bent De tuinbonen en erwten, heb je die onder glas, of gewoon in potjes?Groetjes, Monique
Geplaatst: 12 februari 201313 j Eerst voorgeweekt, en inmiddels in halve wc-rolletjes (erwten) of vleesbakje (duivenbonen) in de vensterbank, zonder afdekking. Vensterbank is ondanks de cv niet superwarm. Ik heb een vleesthermometer permanent in een potje staan. Vandaar dat ze van de vensterbank in de slaapkamer (5 gr.) naar de woonkamer gingen. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 12 februari 201313 j Auteur Oh ja, wc rolletjes, goed dat je me daar aan herinnert Ik heb vorige week tuinbonen geweekt, maar blijkbaar iets te lang en iets te vochtig, want ze zijn beschimmeld.Vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Geplaatst: 13 februari 201313 j Ben al een tijdje ontwaakt hoor, veel plantgoed staat al uit, tomaten, paprika, sla meikoningin en milan, bloemkool, prei en ui.Verder al gezaaid, bloemkool, aubergine, erwten, spitskool, grote ui (exhibition) en rode pepers.De erwten had ik in de serre gezet in p9 potjes en er niet bij stilgestaan dat het er ging vriezen, hopelijk zijn ze niet kapot. Nu staan ze in het verwarmde tuinhuis, daar is het 12 à 14° ongeveer.Hier een zicht op de minikwekerij. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 13 februari 201313 j Ben daarnet eens gaan kijken naar de temperatuur, er hangt een thermometer boven de plantjes en die wees al 20° aan, uiteraard in de zon en achter dubbel glas.Het tuinhuis verwarm ik een beetje, er staat een elektrisch vuurtje op de werkbank, vlakbij de plantjes maar daarvan gescheiden door die lichtbak. De bedoeling is om hier tijdens de nachtelijke uren rond de 12° te blijven houden.Sorry voor de reflectie op de ruit. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 13 februari 201313 j Auteur Vandaag is het hier naargeestig, vorige week toen het zonnetje scheen, was het 25C in onze koude kas. Heerlijk, maar de nachten zijn nog zo koud dat het temperatuurverschil volgens mij te groot is. Ik heb er nu wel sla en spinazie gezaaid en hoop dat het wat wordt.De rest van de zaaisels staat binnen op de vensterbank aan de zuidkant> P.S. Geeft toch niks, die reflectie op de ruit, leuk om te zien hoe een ander lekker aan fröbelt
Geplaatst: 13 februari 201313 j ik ben ook al een tijd ontwaakt maar kan me energie nog niet kwijt. Erg lastigMaar volgens mij slaap ik ook toch nog stiekem een beetje want me cherry tomaatjes hebben het helaas niet gered...Misschien in maart nog maar eens proberen... De Roma tomaat ziet er opzich nog wel goed uit... hopelijk blijft dat zo
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.