moon Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Goedeavond ik heb een weddenschap afgesloten met me vriend ... hij wil graag de echt peppadew (peper) zaadjes hebben , en ik heb geroepen daar ken je heel makkelijk aan komen maar dat heb ik toch ff mis , ken iemand mijn vertellen waar ik die vandaan kan halen anders heb ik de weddeschap verloren alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Om echte peppadew te vinden is lastig tot onmogelijk, omdat peppadew eigenlijk een merknaam is. Ik heb even rond gekeken op Internet (Engels en Nederlands) maar kom echt niet verder dan cherry pepers wat vergelijkbaar moet zijn. Misschien heb je hier wat aan en anders stevig doorzoeken;) http://www.enzazaden.nl/Products/fruitvegets/sweetpepper/specialityitems/cherrypepper/calimero.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 je kunt ook even kijken op www.mooiemoestuin.nl. Diana heeft heel veel soorten pepers, zij weet mss ook welke je moet hebben. Ik kon op haar lijst wel het model peppedew vinden, maar die is niet scherp, dus niet de goede.Ook een goede site: www.chillipeper.nl Succes!Monique Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 misschien is het een idee om deze vraag op het chillipeperforum te vragen?daar heb ik wel eens peppadew zaden voorbij zien komen...maar er zijn mensen die beweren dat het nooit de échte peppadewzaden kunnen zijn omdat het een merknaam is.toch maar even hier vragen?http://www.chillipeper.nl/forum/index.phpeven een tip: stel je eerst even voor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1974 Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Hoi, Ik heb wel wat peppadewzaadjes voor je. Stuur maar een PB. Heb je nog ietsvte ruilen voor mijn nieuwe moestuintje? Groeten uit Eindhoven, Dennis Enne hoi Eva, leuk je hier weer tegen te komen Quote Eindhoven de gekste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 heey Dennis, leuk je te zien!(lezen )heb je een leuke ruillijst?ik heb wel wat leuke dingetjes voor je moestuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Hoi Dennis,Als je veel peppedewzaadjes over hebt, heb ik ook zeker belangstelling. Worden de pepertjes ingemaakt om daarna te vullen met bijv roomkaas?Ik heb evt voor jou fenegriekzaad, koriander en/of kervel.Groet,Monique Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1974 Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Ik heb wel het eea liggen, vooral veel pepersoorten. Ook nog wel andere dingen maar daarvan heb ik niet zoveel zaden. Ik heb hier ook nog geen lijst van, die ben ik wel aan het maken. Áls ik deze binnenkort klaar heb zal ik hem wel via PB naar je sturen. Quote Eindhoven de gekste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1974 Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Hoi Monique, Stuur maar een PB met je adres, dan stuur ik je er wat op. Ik ben niet op zoek naar kruiden, maar dat geeft niets. Ik zoek nog aardbeien, meloen,pompoen en bijzondere groentesoorten. groetjes, Dennis Quote Eindhoven de gekste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 nee, ik was juist nieuwsgierig naar je peperzaden! als je een beginner bent met een moestuin heb je mij bijna zeker niets te bieden op dat gebied omdat ik een échte liefhebber ben van vreemde groenten etc. kan ik je daar vast wel leuke dingen in aanbieden. crosne lijkt me bijvoorbeeld wel wat voor jou! ik heb waarschijnlijk ook nog wel wat meloen voor je. sugar baby en oranje ananas geloof ik. maar dat weet ik niet 100% zeker! qua aardbeien; ik heb er nog een stel liggen...maar dat zijn twee soorten die door elkaar zijn geraakt. namelijk de frambozen en ananas aardbei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1974 Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Hoi Eva, Ik zal mijn zadenlijst straks even via PB naar je toesturen. De soorten die je noemt klinken leuk, ik zal ze zo eens googlen. Groetjes, Dennis Quote Eindhoven de gekste Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 Oud topic… ik heb met een ruil peppadew zaadjes verkregen! Gezaaid , mooi opgekomen, en nu prachtige planten. Maar echt nul, niks, nada aan knoppen. En het ziet er niet naar uit dat dat gaat gebeuren. Iemand een idee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swa Posted July 13, 2021 Share Posted July 13, 2021 Misschien gewoon de weersomstandigheden. Zeer slecht weer dit jaar hé. Ik wacht ook nog steeds naar de eerste bloem op de pepers, en ze staan in een kas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shirin Posted May 11, 2022 Share Posted May 11, 2022 Op 14-2-2013 om 11:16, Dennis1974 zei: Hoi, Ik heb wel wat peppadewzaadjes voor je. Stuur maar een PB. Heb je nog ietsvte ruilen voor mijn nieuwe moestuintje? Groeten uit Eindhoven, Dennis Enne hoi Eva, leuk je hier weer tegen te komen Hallo mag ik ook wat peppadew van u kopen? Ik woon ook in eindhoven groetjes shirin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anja van Lieshout Posted September 13, 2022 Share Posted September 13, 2022 Heeft iemand wat peppadew zaden voor mij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts