Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi,

Ik ben op zoek naar zaden voor mijn moestuin, oa aardbei.

Wie heeft er interesse om te ruilen? Als ruilmiddel heb ik vooral pepersoorten zo'n 300 verschillende.

Stuur me een pm.

Groeten uit Eindhoven,

Dennis

Eindhoven de gekste

Geplaatst:

bij de lidl hebben ze nu zaden te koop 19 cent per zakje.

Misschien is dat een idee?

Geplaatst:

Hoi Dennis,

Aardbei heb ik niet voor je, maar wel een boel ander zaad.

Verschillende soorten tomaat, veel slasoorten, duivenboon, de standaard moestuingroenten (bloemkool, chinese kool, spitskool, wortel, koolrabi etc. etc. etc.), verschillende soorten paksoi, ananaskers, verschillende soorten courgette en pompoen...

Zelf werd ik getriggered door je peppadewzaden. Is dat F1 zaad? Of eigen oogst? Ik hoop dat laatste. Ook heb ik wel interesse in een productieve rawit-soort. Ik ben nu bezig met Hanoi, maar ik weet echt niet wat ik moet verwachten. Ik vermoed dat het een grover pepertje wordt dan de ranke rawit.

Geplaatst:

Wil je aardbeien per se opkweken uit zaad? Ik heb wel een paar aardbeiplantjes voor je. Die maken steeds uitlopers.

Ik zou ze graag ruilen tegen 1 of 2 peperplantjes (niet te heet...)

Ik ben in de buurt van Eindhoven dus we kunnen ze straks misschien ergens overhandigen.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur
Hoi Dennis,

Aardbei heb ik niet voor je, maar wel een boel ander zaad.

Verschillende soorten tomaat, veel slasoorten, duivenboon, de standaard moestuingroenten (bloemkool, chinese kool, spitskool, wortel, koolrabi etc. etc. etc.), verschillende soorten paksoi, ananaskers, verschillende soorten courgette en pompoen...

Zelf werd ik getriggered door je peppadewzaden. Is dat F1 zaad? Of eigen oogst? Ik hoop dat laatste. Ook heb ik wel interesse in een productieve rawit-soort. Ik ben nu bezig met Hanoi, maar ik weet echt niet wat ik moet verwachten. Ik vermoed dat het een grover pepertje wordt dan de ranke rawit.

Stuur me een PB met je gegevens, dan kan ik je wat soorten toesturen. Peppadew heb ik afgelopen jaar zelf gekweekt, dit jaar heb ik ze weer staan, gekiemd (dus de zaden zijn goed) en ik heb de plant overwinterd. Rawit soorten moet ook wel lukken, maar er zijn in mijn beleving vele leukere en lekkerdere soorten.

Heb je een ruillijst waar ik in kan kijken, zet hem even in je PB.

Groetjes,

Dennis

Eindhoven de gekste

Geplaatst:
  • Auteur
Wil je aardbeien per se opkweken uit zaad? Ik heb wel een paar aardbeiplantjes voor je. Die maken steeds uitlopers.

Ik zou ze graag ruilen tegen 1 of 2 peperplantjes (niet te heet...)

Ik ben in de buurt van Eindhoven dus we kunnen ze straks misschien ergens overhandigen.

Hoi,

Ik heb momenteel nog niet veel plantjes, wel veel zaden van pepers die ik wil ruilen. Ik kan thuis niet weg, (4 kinderen met carnaval vakantie thuis) je kunt ze wel hier ophalen. Dan zorg ik dat ik zakjes met 10 soorten voor je klaar heb liggen. Als dit je uitkomt dan laat even weten, dan stuur ik een PB met mijn adres.

groeten,

Dennis

Eindhoven de gekste

Geplaatst:
  • Auteur

Hoi,

Ik zoek bijzondere groente soorten en fruit. Geen bloemen en kruiden. Kun je daar wat mee?

groetjes,

Dennis

Eindhoven de gekste

Geplaatst:

Ik zoek nog fruitsoorten

Geplaatst:

zeg Dennis...is het misschien een optie om ook naar de moestuindag te komen? lijkt me hardstikke leuk!

daar kun je ook eventueel plantjes of struikjes etc ruilen.

kijk hier maar eens...

moestuinforum-dag-f58.html

Geplaatst:

Met de vorst krijg ik de aardbeien nu toch niet uit de grond. Ze zullen dus nog heel even moeten wachten. Zag net dat ik verkeerd had geschreven en bedoelde te zeggen binnenkort eens. Zo'n keuze pepers lijkt me wel erg leuk. Ik neem wel contact op als ik ze heb opgepot.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Hey Dennis,

Ik heb wel een paar verschillende aarbei zaden voor van diverse soorten.

Ik PB je vanavond ff.

Groetjes Gemma

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:
  • Auteur

Hoi Gemma,

Dat zou heel fijn zijn , zet in je PB ook even wat jij zoekt en je adresgegevens dan ga ik meteen kijken wat ik voor je kan opsturen. Als je pepersoorten wil en je kent geen soortnaam dan geef even door wat je zoekt qua hitte, kleur of vorm, dan zoek ik daar wat voor je bij.

Groetjes en alvast bedankt,

Dennis

Eindhoven de gekste

Geplaatst:

Pepers zijn altijd welkom.

Zoek je ook nog wat anders dan aardbeien?

Groetjes Gemma

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

• 4 weken later...
Geplaatst:

Heb je een pm gestuurd!

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.