Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Suikermais in een Makkelijke moestuin?

Recommended Posts

De hoogte van het gewas hangt af van het ras (en bemesting e.d. natuurlijk). Het varieert - ruwweg - van krap 1 meter tot heel ruim 2 meter.

De kleine rassen passen - gok ik - goed in een MM. Ik denk dat je wel even moet opletten dat er geen andere kleine plantjes in de schaduw van de mais staan.

En bedenk dat mais een kruisbestuiver is; dus dat je verschillende planten naast elkaar nodig hebt. Eén enkel vakje van 33*33cm kon dan wel eens te klein zijn en dan moet je meerdere vakjes naast elkaar voor de mais reserveren. Maar hoeveel precies, dat ligt dan weer aan de aanbevolen zaaiafstand en die vind je dan weer op de verpakking en/of op de site van de zaadhandel.

In mijn "gewone" moestuin werkte 5 planten naast elkaar goed genoeg. Ik heb geen ervaring met minder planten.

Ik hoop dat je nu weer een stapje verder bent. RvO

Edited by Guest

Nog even een kleine aanvulling. De bak moet wel beschut staan of de plant moer ondersteuning hebben. In volle grond niet, maar in de mm heb je te maken met losse grond. Een beetje storm vernield dat je hele mm omdat de maïs dan omvalt en behoorlijk wat mee neemt.