Nepomuk1983 Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Nu wonen wij in the middle of nowhere en buiten zijn we regelmatig muizen tegen gekomen. Paar weken terug een rat aangetroffen in het kippen hok (is inmiddels dood, uit zichzelf niet door mij). We hebben ook wel muizen in huis gehad, maar sinds we katten hebben is dat probleem opgelost. Dachten we.... Want nu zit er toch echt iets in de muren en het plafond. De afgelopen dagen horen we het echt duidelijk lopen en het maakt veel te veel geluid voor een stel muizen. Ze komen volgens mij niet uit de muren in het huis want er word niets van eten aangeknaagd en ik heb geen keutels gevonden. Maar aangzien ze in de muur zitten achter het hoofdeinde van mijn bed, slaap ik nu niet meer zo lekker. Zouden dit ratten kunnen zijn? En wat kan er aan doen zonder ook mijn katten te vergiftigen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 ik heb ze ook gehad,tussen de plafonds, ik heb niet zulke smakelijke buren,dus t viel niet mee om er vanaf te komen. na ongeveer 6 maanden en 5 kilo vergif komen ze nu niet meervallen trapten ze niet in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nepomuk1983 Posted February 15, 2013 Author Share Posted February 15, 2013 Gif neerzetten is helaas geen optie ivm onze katten, ga morgen eerst maar eens wat gaten dichten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Deze(zie hieronder) heb ik staan waar het rattengif in kan en de katten niet bij kunnen en zeker als je er nog een dakpan of steen op leg.Deze heb ik ook bij me konijnen bv staan werkt goed ,wat pindakaas en rattegifkorrels door elkaar mengen en erin doen.Bij een dierenarts nagevraagt en het moet geen probleem zijn als een dier een rat opeet die rattengif heeft gegeten. mits ze natuurlijk een groot aantal eten .Anders een hokje bouwen die je open kan maken met een gat waar alleen een muis of rat in kan en daar een muizenval in zetten met pindakaas.Het is koud dus muizen en ratten zoeken nu de warmte op en komen binnenshuis. Bron:http://www.kleinveeservice.nl/products/Kunststof%252dMuizen-Lokdoos-Muis%7B47%7DRat.html Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nepomuk1983 Posted February 15, 2013 Author Share Posted February 15, 2013 Ik werk zelf bij een dierenartsenpraktijk en weet uit ervaring dat het dus wel kwaad kan als je kat een rat eet die rattengif op heeft. Dodelijk zelfs! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Oké,Dan zo'n bak maken waar je een muize/ratteval in kan zetten waar wel een rat in past maar geen kat. Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Ik snap het niet. Die muizen zitten toch in de spouwmuren? Zodra een kat een vergiftigde muis of rat kan eten (waar jij bang voor bent), kan die kat dat beest ook au naturel te grazen nemen. Vinden die katten sport!! Â Ik heb ooit een muizenplaag beleefd. Sinds we katten hebben geen centje last. Volgens mij blijven de muizen op de geur van kat al weg. Je zou misschien wat vieze kattenbakkorrels in een gat in de muur kunnen doen, en daarna afdichten... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nepomuk1983 Posted February 16, 2013 Author Share Posted February 16, 2013 Ze komen ook niet in het huis die muizen/ratten. Want dan worden ze direc gegrepen door een van onze katten. Ze blijven dus heel slim in de muren en plafond zitten. Denk dat ze buiten huis eten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Mijn vader had vorig jaar zomer een heuse ratten-plaag... Echt heel vervelend. Hij heeft het lang geprobeerd zelf onder controle te houden, maar er uiteindelijk toch een professional bijgehaald. De enige echt goede tip die ik je kan geven als t om vallen gaat zonder vergif... Raak ze NOOIT aan. Draag altijd een goed dik pak handschoenen, als je zo'n val koopt het beste eerst een nacht in water laten staan. Als ratten "mens" ruiken aan zo'n val komen ze er niet in de buurt. Ratten zijn hele slimme dieren, dus iets wat de eerste twee opruimt, werkt soms niet meer voor de rest... Je kunt zo'n val kopen van draad, en t daarmee proberen (zonder m aan te raken dan), en anders zou ik toch een prof erbij halen! Ratten vermenigvuldigen zich snel en kunnen rabies of andere enge dingen met zich mee dragen (ook gevaar voor de kat die er een wil vangen). Heel veel succes! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Deze(zie hieronder) heb ik staan waar het rattengif in kan en de katten niet bij kunnen en zeker als je er nog een dakpan of steen op leg.Deze heb ik ook bij me konijnen bv staan werkt goed ,wat pindakaas en rattegifkorrels door elkaar mengen en erin doen.Bij een dierenarts nagevraagt en het moet geen probleem zijn als een dier een rat opeet die rattengif heeft gegeten. mits ze natuurlijk een groot aantal eten .Anders een hokje bouwen die je open kan maken met een gat waar alleen een muis of rat in kan en daar een muizenval in zetten met pindakaas.Het is koud dus muizen en ratten zoeken nu de warmte op en komen binnenshuis. Bron:http://www.kleinveeservice.nl/products/Kunststof%252dMuizen-Lokdoos-Muis%7B47%7DRat.htmlProbleem is dat de katten wel nog steeds een vergiftigde rat kunnen vangen en zo alsnog vergif kunnen binnenkrijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Bij onze muizenplaag waren wij ook wanhopig. Elk truukje lukt maar 1 a 2 keer. Wat wel redelijk goed werkte, was een wat gruwelijke methode: lijm. Volgens mij verboden, maar er is best aan te komen. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Bij mij werken vangkooien erg goed.Op onze tuin was vorig jaar een plaag en met meerdere mensen vangkooien gezet en dat werkte goed.De gevangen rat mocht bij de buren vaak met kooi en al leren zwemmen.Ik laat het graag over aan de Russels., hebben zij ook weer speelgoed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts