Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kweekkas voor weinig ruimte

Kokkie Ellen

Recommended Posts

Wij hebben niet zoveel ruimte in de tuin Heb al een vierkante meter bak maar nu willen wij toch een kasje gaan kopen voor tomaten paprika Op een site (zie link - weet niet of ik linken mag plaatsen )

http://www.keterimbv.nl/index.php/keter-accessoires-diversen/keter-fresh-fun.html

Weten jullie of dit misschien iets is of hebben jullie andere tips

Wij zijn niet zo handig om zelf iets te maken

Graag hoor ik ervaringen en of tips of gewoon jullie mening

Hoi Kokkie,

Ik heb afgelopen weekend een muurkasje geplaatst! klein genoeg voor mijn tuin, maar groot genoeg voor een komkommer en tomatenplant.

IMG_4164.jpg

Ik heb er zelf een achterwand en bodem ingeknutseld, omdat ik geen goede muur had om hem tegen te plaatsen. Maar wellicht heb jij die wel!

link van webshop:

http://www.agronova.nl/webshop/acd-muurkassen/muurkas-colonial-098-m2.html

Groetjes,

To plant a garden is to believe in tomorrow.

• 4 weeks later...

Ik zal hier even inbreken...

Is dit redelijk qua kwaliteit om tomaten te kweken? Of zal ik er spijt van krijgen?

Let wel: serres van 200 koop ik niet, hoe mooi is ze ook vind

b_4565172_1.jpg

http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p524210/tomatenserre-premiere-oppervlakte-154m2.do

Mijn andere groene hobby

http://www.aquapraat.nl/index.php?topic=4564

het gezelligste aquariumforum van Nederland en België

Voor je tomaten is die prima,mn aubergine had het ook naar zn zin daarin. Wel goed verankeren,of zetten op een plek waar de wind niet vrij spel heeft. En na de oogst weer oprollen en opbergen totvolgend jaar. Nadeel:de ritsen.die zijn snel kapot.

Mijn ervaring is dat dat plastic spul kapot waait. Bij mij waren alle stokken verbogen, geknakt, en het zeil lag drie meter verderop. Dat na een dagje windkracht 8. Nu stond het ook niet beschut tegen de zijgevel waar de wind op staat. Maar stevig zijn ze dus niet.

Voor mij dus een echte miskoop. Ik heb diep adem gehaald en toch maar een dure muurkas met aluminium frame en glas besteld..

Zelfde verhaal met m'n koude bak bovenop m'n MM-bak. Dit was ook zo'n goedkoop dingetje met polycarbonaat. Erg licht, en dus volkomen stuk gewaaid. Gelukkig weer kunnen herstellen en nu flink verstevigd met ladingen Gaffa-tape, en vastgezet met ijzerdraad aan de bak, met schroeven. Hopelijk houdt dat....

Mijn conclusie tot nu toe: goedkoop = duurkoop. En er zijn fabrikanten die de goede producten van Walls namaken, maar de kwaliteit is veel minder, maar de prijs hetzelfde. Dit geldt in ieder geval voor die koude bak. Die van Walls is steviger en met boutjes en moertjes in elkaar te zetten. De goedkope chinese variant is slap, gammel en moet je in elkaar zetten met schroefjes die niet passen, met schroefgaatjes die slordig zijn etc. Drama dus. Let dus op wat je koopt! Ik had de mijne via internet gekocht en dacht een koopje te hebben...

Ik heb geen kleine tuin dus voor mij is die uitkomst van de rekensom dan anders natuurlijk.

Daarom ligt er nu in de garage een glazen kas van 3,5 bij 3,0 te wachten om opgebouwd te worden.

Tweedehands, voor 250 euro. Dus echt niet dat ik dan een muurkasje zou aanschaffen voor 200 euro.

Ik zou zeggen: kijk op marktplaats en wees snel, want de kassen zijn allemaal zo weg