Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pepers kiemen.. het zijn boogjes?


Metje

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik ben euforisch, mijn eerste pepers zijn eindelijk (na zo'n 2 weken) aan het kiemen! Alleen... het zijn nu boogjes. Dat wil zeggen: de blaadjes zitten nog in de grond, waardoor de stammetjes een boogje vormen. Komen de blaadjes er nog uit? Hoort dit? Of zal ik ze moeten helpen?

 

Groetjes van Metje

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bovenkant van het steeltje waar de blaadjes aan zitten, ontvouwt zich vaak wat later. Wat je wel vaak tegenkomt bij binnenshuis ontkiemde plantjes, is dat het zaadomhulseltje om de blaadjes blijft zitten waardoor de blaadjes niet vrij kunnen komen. Het omhulsel van de zaden wordt (normaal in de tuin) door vocht week gemaakt waardoor het plantje het door groeikracht van zich af duwt. Daar moet je binnenshuis soms met een plantenspuit bij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het mooie van de natuur, je hoeft niet te helpen. Soms idd met het droge zaadje wat er nog aanhangt, maar met je lompe vingers maak je vaak meer stuk aan een plantje dan dat je ze helpt (ik spreek uit ervaring)

 

Je zult zien dat de boogjes met een dag al hele plantjes worden. Met maar liefst 2 groene blaadjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook altijd van het watergeven dagelijks, mijn moeder vergat dat nog al eens maar de wortels van haar stekkies waren veel beter ontwikkeld, ze moeten dan op zoek naar water. Dus alleen aan het begin vochtig houden.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...