Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw groentje

GrayAm

Recommended Posts

Hallo!

Na al geruime tijd mee te hebben gelezen op dit forum, heb ik mezelf toch maar overgehaald om te registreren. Er staat zoveel geweldige informatie hier!

Ik ben Graham, 23 jaar en woon sinds een paar maanden samen met mijn partner in Baarn. Voor het eerst in m'n leven heb ik een eigen tuin (op het zuidoosten) en hoewel ik altijd wel wat plantjes in m'n studentenkamer heb gehad, wil ik nu een moestuin voor het 'echie' proberen.

Er moet nog wel een hoop gebeuren, maar met deze temperaturen is het maar goed dat m'n zaaisels nog niet zo hard gaan denk ik. Buiten wel een hoop te hebben gelezen over het telen van groente, fruit en kruiden, ben ik nog echt een beginneling. Ik heb ondertussen wel een heel mooi moestuinboek gekregen waar heel veel handige dingen in staan.

Er staat al een prachtige witte druif in de tuin, daarnaast wil een een verhoogd bed maken voor verschillende soorten groente. Op het dakterras en voor het keukenraam komen bakken met kruiden. Ook willen we nog een vogelbadje maken met daaromheen een aantal stokappels en -peren. Genoeg in de planning dus!

In het dagelijks leven ben ik een ambachtelijk meubelmaker in opleiding. In combinatie met het wroeten in de aarde is er dus maar één conclusie te trekken: ik hou ervan om met m'n handen te werken. Ik speel graag gitaar, teken en schilder regelmatig en ben daarnaast ook gek op lezen en schrijven. Ik heb een schat van een poes, genaamd Muis (:think:) en ook nog een familie zebravinken. Dingen die mijn aandacht trekken zijn oude natuurreligies, kelten/vikingen/germanen, koken en vogels.

Nou, dat ben ik wel in een notendop eigenlijk!

Groetjes Graham

En nu, omdat ik vernam dat jullie dat vermakelijk vinden, wat foto's van mijn achtertuin (ik zal jullie mijn hoofd besparen!)

20130222_101640.jpg

Dit is onze achtetuin in een notendop. Achterin komt mijn moestuintje te liggen, halverwege het verhoginkje het vogelbadje met het stokfruit. Direct links (de witte schrootjes is deel van onze 'uitgebouwde' keuken.

20130222_101507.jpg

Hier komt mijn moestuintje. Door het putje kan ik geen grote diepte pakken, maar ik denk dat de totale afmetingen 1,70 x 0,6 is. Door de conifeer aan de linkerkant kan ik niet de grond in, dus met een verhoogde bak en wortedoek hoop ik genoeg diepte te kunnen creeeren. Ook wil ik tegen de schutting aan nog een stellage maken waar ik eventueel peulen/bonen en pompoenen overheen kan leiden. De conifeer zal t.z.t. nog wel worden gekapt.

20130222_101527.jpg

De witte druif. Ik heb er niet veel verstand van, maar op de zomerige foto's van de makelaar wordt het een flinke rank. Ik ben benieuwd!

20130222_101543.jpg

Rechts de keuken, rechtdoor achterkant huis. Voor het keukenraam willen we een aantal bakken met keukenkruiden hangen, zoals basilicum, rozemarijn, zuring en tijm. Op het dak van de keuken gaan we nog meer bakken neerzetten.

Ik denk dat ik wel een beetje het MM idee moet gaan aanhouden, door de beperkte ruimte. Ik denk dat het anders voor een hoop ruimteverlies gaat zorgen. Qua mix weet ik het nog niet helemaal. Aan de ene kant wil ik het wel met de 'officiele' mix proberen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel interessant om zelf aan het experimenteren te slaan!