Geplaatst: 24 februari 201312 j kan ik een frambozenstruik op een bepaalde hoogte houden in mijn geval op plus min 1,50 m ?
Geplaatst: 24 februari 201312 j Als je hem gaat leiden als een soort klimplant tegen draden/een hek/een schutting is dit met snoeien heel goed te doen. Als 'struik' (dus gewoon zonder aanbinden laten groeien) gaat het wat moeilijker. Maar het kan zeker. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 24 februari 201312 j Auteur als je de wortelgroei in toom wil houden , hoe diep moet er dan een anti wortelbescherming aangebracht worden,en kan dat ook met anti worteldoek
Geplaatst: 24 februari 201312 j Ik schoffel het zelf altijd weg, maar er zijn hier op het forum wel mensen die zulke bescherming aanleggen, dus ik denk dat iemand dat wel hieronder gaat posten Ik gok dat het zo'n 30/40cm. diep moet, en anti-worteldoek moet prima werken. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 24 februari 201312 j Ja , ik stek die ook gewoon een paar keer per seizoen weg. Gaat vrij vlot , en voor mij hoeft dat gedoe met worteldoek of rubber boorden enzo ook niet.Maar ieder zijn zin natuurlijk
Geplaatst: 24 februari 201312 j Auteur ok,ik zou het maar doen omdat de wortels niet in andere aanplantingen ondergronds de kop gaan opsteken of overwoekeren ,dan zijn ze moeilijk weg te halen
Geplaatst: 24 februari 201312 j Gaat dit topic nou over snoeien op hoogte, of wortelbeperking? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 24 februari 201312 j Auteur ik ben leek met frambozen , beide heren hebben ervaring met frambozen vandaar mijn 2de vraag over de wortelbeperking .aan wie had ik het beter kunnen vragen .
Geplaatst: 25 februari 201312 j 2 aparte topics was dan beter geweest Dan kunnen anderen het antwoord ook terugvinden. Hier nog een topic over het inperken van wortels van frambozen: https://www.moestuinforum.nl/topic/4973-frambozen-ingraven-in-pot/? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 25 februari 201312 j ach jorieke , alles is al tig keer besproken , met de search waren beide antwoorden al te vinden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.