jeroenm Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Als je dit jaar plantjes koopt, wanneer kunnen ze dan buiten de grond in? Of maakt dat niet veel uit? Quote http://www.kinderfilmpjes.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
divicento Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 zodra het niet meer vriest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 mwa. Dat zou wachten zijn tot na april ? Mag best wat vorst hebben hoor. De elfstedenkoorts is voorbij ? Dan kan het vanaf nu wel. ps: koop je echter bij bv de Intratuin, bakken vol met planten die al bijna bloeien, dan zou ik daar wel even mee wachten ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Ik zou nog even wachten. Ik heb de eerste planten van het jaar weer binnen, maar over een maandje is beter. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Ben het met frank eens, maar moet wel zeggen in Zeeland hebben we veel kinder last van nachtvorst dus dicht bij de kust kan het gelukkig vroeger als in het oosten van het land. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Zaterdag haal ik mijn frigoplanten op bij Erwin.Een gedeelte van de Bato bakken blijft evenwel in de koude serre dit om de oogst wat te spreiden tot ze een maand of zoiets naar buiten mogen. De plantjes voor andere tuinders voor de volle grond gaan uiteraard ook zaterdag de grond in.Eventueel een vliesdoekske erover of ze een warme trui & wanten aandoen Plaats en soort grond kan uiteraard een rol spelen bv noordelijker en kletsnatte kleiachtige grond kan ik me wel iets bij voorstellen. Hier in regio Anvers (klinkt schoonder dan gooien met een lichaamsdeel!) ist eerder droge zandgrond! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowie Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Hey allemaal, Ik heb 10 van die bato bakken en die ga ik vullen met me eigen gestekte aardbeienplantjes vandaag, een aantal heb ik gister al gedaan.Ik heb er 10 cm erboven vliesdoek overheen gespannen met volgens mij 4 van die dunne laagjes op elkaar. is dat teveel?Ik wil zo proberen om deze plantjes wat eerder vrucht te laten geven en met behulp van het vliesdoek dus warm te houden.. is dat mogelijk? (het is mijn eerste jaar)owja mijn grond in de bakken bestaat uit 7 delen potgrond en 3 delen action blokken is dat voldoende? mvg, Snowie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theepot Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Wat zijn bato bakken? Quote http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 haha . ja héérlijk. "wat zijn Bato-bakken" ? Een argeloze bezoeker van dit forum, moet wel denken, dat er hier geheimtaal gesproken wordt haha Je kunt googlen. Het zijn bakken waar je (bv ) aardbeien in kunt kweken, verhoogd, met ronde randen ( voor het afhangen van de oogst ) enz enz. Er zijn topics over, er zijn topics over de kweek van aardbeien in die bakken, er zijn topics over de bakken zelf om ze te bestellen gezamenlijk. Neus maar es rond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Bij deze een voorstel om de naam 'Bato bak' te vervangen met 'Moestuinforum-bak®™" Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Ik heb mijn aardbeiplantjes die ik vorig jaar bij Van Duivenvoorde bestelde gewoon in maart al de grond in gedaan en dat ging perfect. En toen heeft het ook nog gevroren daarna. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowie Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Hallo allemaal, bij deze sorry voor de verwarring van de naam bato- bak, Ik dacht dat men wel wist wat het was haha En zie Bit's reactie voor wat het is mijn vorige bericht: Ik heb 10 van die bato bakken (moestuinforum bak) en die ga ik vullen met me eigen gestekte aardbeienplantjes vandaag, een aantal heb ik gister al gedaan.Ik heb er 10 cm erboven vliesdoek overheen gespannen met volgens mij 4 van die dunne laagjes op elkaar. is dat teveel?Ik wil zo proberen om deze plantjes wat eerder vrucht te laten geven en met behulp van het vliesdoek dus warm te houden.. is dat mogelijk? (het is mijn eerste jaar)owja mijn grond in de bakken bestaat uit 7 delen potgrond en 3 delen action blokken is dat voldoende? Iemand zin om mijn vragen te beantwoorden .. Dankjewel alvast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Ik zal dit topic maar even gebruiken voor een persoonlijk advies.Vorig jaar heb ik stekjes gemaakt en gekregen van de framboos aardbei en van doordragende aardbeien (ras onbekend)Deze staan nu in P9 potjes (en kleinere varianten) in mijn koude kasje.Ik wil deze buiten uitplanten in bakken, kan ik dat nu al doen of wacht ik beter tot eind maart of of of?Kortom advies gevraagd Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Zie voorgaande posts in dit topic he ? We zijn het niet helemaal met mekaar eens, de één zegt: beter nog even wachten , de ánder is er vandaag al mee begonnen. Dus ik zou zeggen: doe lekker wat je uitkomt. De elfstedenkoorts is voorbij, maar ga je helemaal op safe, kan je even wachten. Overigens, Is het in je kouwe kas vrijwel net zo koud geweest als erbuiten he ? dus die kleine potjes met stekjes, als ze nog leven, dan kunnen ze kennelijk wel wat hebben he ? ( de bloemaanleg zal wel bevroren zijn, en dus het hoekje om ( maar daar zijn andere topics over ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts