Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Dit jaar aardbeienplantjes kopen, wanneer kunnen ze de grond in?

jeroenm

Recommended Posts

mwa. Dat zou wachten zijn tot na april ? Mag best wat vorst hebben hoor. De elfstedenkoorts is voorbij ? Dan kan het vanaf nu wel.

ps: koop je echter bij bv de Intratuin, bakken vol met planten die al bijna bloeien, dan zou ik daar wel even mee wachten ja.

Zaterdag haal ik mijn frigoplanten op bij Erwin.

Een gedeelte van de Bato bakken blijft evenwel in de koude serre dit om de oogst wat te spreiden tot ze een maand of zoiets naar buiten mogen.

De plantjes voor andere tuinders voor de volle grond gaan uiteraard ook zaterdag de grond in.

Eventueel een vliesdoekske erover of ze een warme trui & wanten aandoen

Plaats en soort grond kan uiteraard een rol spelen bv noordelijker en kletsnatte kleiachtige grond kan ik me wel iets bij voorstellen.

Hier in regio Anvers (klinkt schoonder dan gooien met een lichaamsdeel!) ist eerder droge zandgrond!

Hey allemaal,

Ik heb 10 van die bato bakken en die ga ik vullen met me eigen gestekte aardbeienplantjes vandaag, een aantal heb ik gister al gedaan.

Ik heb er 10 cm erboven vliesdoek overheen gespannen met volgens mij 4 van die dunne laagjes op elkaar. is dat teveel?

Ik wil zo proberen om deze plantjes wat eerder vrucht te laten geven en met behulp van het vliesdoek dus warm te houden.. is dat mogelijk? (het is mijn eerste jaar)

owja mijn grond in de bakken bestaat uit 7 delen potgrond en 3 delen action blokken is dat voldoende?

mvg,

Snowie

haha . ja héérlijk. "wat zijn Bato-bakken" ?

Een argeloze bezoeker van dit forum, moet wel denken, dat er hier geheimtaal gesproken wordt haha

Je kunt googlen. Het zijn bakken waar je (bv ) aardbeien in kunt kweken, verhoogd, met ronde randen ( voor het afhangen van de oogst ) enz enz. Er zijn topics over, er zijn topics over de kweek van aardbeien in die bakken, er zijn topics over de bakken zelf om ze te bestellen gezamenlijk. Neus maar es rond.

Hallo allemaal,

bij deze sorry voor de verwarring van de naam bato- bak, Ik dacht dat men wel wist wat het was haha

En zie Bit's reactie voor wat het is

mijn vorige bericht:

Ik heb 10 van die bato bakken (moestuinforum bak) en die ga ik vullen met me eigen gestekte aardbeienplantjes vandaag, een aantal heb ik gister al gedaan.

Ik heb er 10 cm erboven vliesdoek overheen gespannen met volgens mij 4 van die dunne laagjes op elkaar. is dat teveel?

Ik wil zo proberen om deze plantjes wat eerder vrucht te laten geven en met behulp van het vliesdoek dus warm te houden.. is dat mogelijk? (het is mijn eerste jaar)

owja mijn grond in de bakken bestaat uit 7 delen potgrond en 3 delen action blokken is dat voldoende?

Iemand zin om mijn vragen te beantwoorden ..

Dankjewel alvast

Ik zal dit topic maar even gebruiken voor een persoonlijk advies.

Vorig jaar heb ik stekjes gemaakt en gekregen van de framboos aardbei en van doordragende aardbeien (ras onbekend)

Deze staan nu in P9 potjes (en kleinere varianten) in mijn koude kasje.

Ik wil deze buiten uitplanten in bakken, kan ik dat nu al doen of wacht ik beter tot eind maart of of of?

Kortom advies gevraagd

Zie voorgaande posts in dit topic he ? We zijn het niet helemaal met mekaar eens, de één zegt: beter nog even wachten , de ánder is er vandaag al mee begonnen. Dus ik zou zeggen: doe lekker wat je uitkomt. De elfstedenkoorts is voorbij, maar ga je helemaal op safe, kan je even wachten.

Overigens, Is het in je kouwe kas vrijwel net zo koud geweest als erbuiten he ? dus die kleine potjes met stekjes, als ze nog leven, dan kunnen ze kennelijk wel wat hebben he ? ( de bloemaanleg zal wel bevroren zijn, en dus het hoekje om ( maar daar zijn andere topics over )