JohnnyQ1 Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Ik heb nu een bak met zaailingen in de keuken staan, allemaal uit vers zaad dat ik onlangs heb gekocht. Nu hebben de zaailingen die opkomen uit het (cayenne)peperzaad van die mooie witte pluisjes schimmel... kan dat kwaad? Tast het ook mijn andere zaailingen aan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 beetje te nat? kiemschimmels zijn wel besmettelijk, je krijgt het door onschone bakjes, onschone zaaigrond, te vochtige ruimte/grond als je zaailingen insnoeren vlak boven de grond en omvallen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyQ1 Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 Dan ga ik ze er dus maar beter even uithalen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Wel even goed kijken of het niet de haarworteltjes van de kiem zijn!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyQ1 Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 (edited) Ik laat ze nog even staan voor ze er gelijk rucksichtloos uit te halen Zal dit weekend nog even een foto posten. Edited March 8, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Misschien dat een foto duidelijkheid biedt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyQ1 Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Ze lijken dapper weerstand te hebben geboden en groeien nu vrolijk door. Heb alleen wat schimmel van de grond geschraapt dank voor het meedenken. Zie foto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blok74 Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Heb hetzelfde probleem. Waarschijnlijk te nat dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyQ1 Posted April 12, 2013 Author Share Posted April 12, 2013 Wellicht iets te nat ja. Gebruik zaai en stekgrond, die droogt gelukkig goed op als je het een paar dagen met rust laat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Heb ik ook, in sommige bekertjes in zo'n klein zaaikasje. Dus ik maak die kasjes nu elke dag open om te luchten en wat door te drogen. De schimmels hebben tot nu toe geen gevolgen gehad... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts