Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ik ben er weer

Meike

Recommended Posts

Naar lang te zijn weggeweest ben ik er weer! Helaas wel met een ander profiel, want kan op het oude niet meer inloggen.

Ik ben Meike 22 jaar, trotse bezitter van een eigen moestuin van ruim 100 vierkante meter met een mooie kas er op. Ik heb de tuin nu zo een anderhalf jaar. Kreeg hem zwaar verwaarloost. Vorig jaar een mooi jaar gehad, met heeeel veel oogst.

Lang getwijfeld of ik dit jaar mijn tuin wel zou aanhouden omdat het toch erg veel werk is voor mij alleen, maarja na een dagje op de tuin vertoeven jeuken mijn handen weer veels te erg om ook maar over stoppen na te denken. Toch denk ik dat ik helaas na dit seizoen moet stoppen, omdat ik een duale opleiding begin (leren en werken tegelijkertijd) en dit erg veel tijd gaat kosten. Maar eerst nog genieten van dit seizoen.

De knoflookjes die voor de winter zijn geplant, steken al mooi de lucht in, kan niet wachten totdat ze klaar zijn. Zo kan ik ook niet wachten tot het weer mooi weer is

Welkom terug dan, maar geef het nou niet te snel op, je kunt je tuin zo gaan inrichten dat je er minder werk van hebt. 1oo M² valt mee. Maak de paden wat breder, zorg voor wat vaste planten en bodembedekkers, en je hebt zo de helft minder onderhoud. Vergeet niet dat het ontspanning geeft en dat je daardoor beter leert en werkt!

Veel plezier op t forum en op je tuin en vooral ook in de kas.

En ja, mooi weer, graag in gelijke porties verdeeld over het hele land!