OTV Secretariaat Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 (edited) Ben je lid van OTV en wil je met andere OTV-tuinders berichten uitwisselen, meld je dan aan bij MoestuinForum. Dit OTV-MoestuinForumgedeelte is voor de onderlinge informatie-uitwisseling tussen OTV-leden (en forum-bezoekers).(Je kan ook alleen de berichten volgen) Over de Onderlinge Tuinvereniging (OTV)OTV is opgericht op 2 januari 1942. Tot halverwege 2012 was OTV met 80 tuinen het kleinste tuinencomplex van Leiden. Inmiddels is het aantal tuinen gegroeid tot ruim 125, met een totale oppervlakte van 51.523 m2. De grootte van een gemiddelde tuin is circa 300 m2, maar er zijn ook tuinen van 150 m2. Het motto van OTV luidt: 'vrijheid, blijheid', met respect voor elkaar en voor de natuur. LiggingTegenwoordig ligt tuinvereniging OTV aan de Vlietweg te Leiden, naast en achter tuinvereniging Roomburg. Het complex is schitterend gelegen midden in de Oostvlietpolder, waar naast het grazende vee, weidevogels als grutto's, kievieten en scholeksters aanwezig zijn FaciliteitenHet complex is voorzien van waterleiding en riolering waarop de tuinhuisjes kunnen worden aangesloten. Verder kent het complex verharde paden, een verenigingsgebouw, parkeergelegenheid en een winkel waar tuinleden gereedschap, zaden, planten, gasflessen enz. kunnen kopen. De vereniging geeft een periodiek blad uit: de OTVaria. Heeft u groene vingers en wilt u graag van het buitenleven genieten, dan is een tuin bij tuinvereniging OTV misschien wel iets voor u. Meer OTV informatie op: http://www.tuinverenigingotv.nl/ Vragen over OTV worden niet op dit forum beantwoord Edited April 29, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OTV Secretariaat Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 (edited) Dit deel van het MOESTUIN-Forum is alleen bedoelt voor OTV onderwerpen.Algemene moestuin-onderwerpen moet je via de standaard-forums van MOESTUIN-Forum volgen. Reageer je op een bericht binnen een onderwerp, dan kan dit via de "Antwoord" of "Quote" knop. Voor een nieuw onderwerp klik je op "Nieuw bericht" in het beginscherm van het OTV-forum. Geef een een duidelijke omschrijving van het onderwerp, zodat iedereen direkt weet waar het over gaat. Edited May 11, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OTV Secretariaat Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 (edited) Onder dit onderwerp kan je je jezelf voorstellen.... Tuinnummer is al genoeg, kunnen we zwaaien op de tuin en/of een praatje maken over de heg of in de kantine Edited May 11, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OTV Secretariaat Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 (edited) Door de veranderingen in het forum is dit eenOverbodig bericht geworden... Zie vanaf nu: https://www.moestuinforum.nl/vette-klei-t9123.html Groeten,OTV secr. Edited May 11, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OTV Secretariaat Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 W36 meldt zichHier W57 Nu nog meer OTV-forumleden werven...(het "OTV-leden" onderwerp is er nu in ieder geval) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexW7 Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Kijk, das leuk gedaan. Eindelijk een forum voor OTV. Hoef ik niet meer zo ver te lopen om te klagen Krijgen we misschien wat meer contact tussen de tuinders die elkaar niet zo vaak zien vanwege de afstanden. Toppie!! Alex - W7 Quote Een leven zonder dromen is als een tuin zonder bloemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gauke Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Help,Hoe kom ik door die vette klei??Ik heb eerst gefreesd, daarna kleigrond verbeteraar er doorheen, veel compost er over heen, spitten voor de vorst en daarna viel alles uit elkaar en heb ik nu redelijk bewerkbare grond (klei), maar het zal een aantal jaren duren voordat het helemaal goed is, dus geduld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OTV Secretariaat Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Da's de bedoeling W7...Kijk, das leuk gedaan. Eindelijk een forum voor OTV. Hoef ik niet meer zo ver te lopen om te klagen Krijgen we misschien wat meer contact tussen de tuinders die elkaar niet zo vaak zien vanwege de afstanden. Toppie!Maar een beetje wandelen en over de heggen praten is ook geinig. Vier tuinen op dit forum... Kom op, dat kunnen er meer worden. W-57 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericf Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Hallo hier tuin W79 met eric f. Zijn er nog m/vr (25-99 jr) tuinliefhebbers met enige tuin en handvaardigheden om samen op vrijwillige met mij en de mijnen deze permacultuurtuin verder tot ontwikkeling te brengen. Nu is er veel werk met de heugels (graafwerk)en de waterhuishouding en niet te vergeten het niet gewenste kruid bestrijding. Er is in het Leidsche een andere voorbeeld tuin om e.a. te verduidelijken verder is er +/- 55 jaar land en tuin en bosbouw ervaring en praktijk. Ik wacht af Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts