Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Leiden - Onderlinge TuinVereniging OTV

Recommended Posts

Ben je lid van OTV en wil je met andere OTV-tuinders berichten uitwisselen, meld je dan aan bij MoestuinForum.

Dit OTV-MoestuinForumgedeelte is voor de onderlinge informatie-uitwisseling tussen OTV-leden (en forum-bezoekers).

(Je kan ook alleen de berichten volgen)

Over de Onderlinge Tuinvereniging (OTV)

OTV is opgericht op 2 januari 1942. Tot halverwege 2012 was OTV met 80 tuinen het kleinste tuinencomplex van Leiden. Inmiddels is het aantal tuinen gegroeid tot ruim 125, met een totale oppervlakte van 51.523 m2. De grootte van een gemiddelde tuin is circa 300 m2, maar er zijn ook tuinen van 150 m2. Het motto van OTV luidt: 'vrijheid, blijheid', met respect voor elkaar en voor de natuur.

Ligging

dsc0255web20161363103811.jpg

Tegenwoordig ligt tuinvereniging OTV aan de Vlietweg te Leiden, naast en achter tuinvereniging Roomburg. Het complex is schitterend gelegen midden in de Oostvlietpolder, waar naast het grazende vee, weidevogels als grutto's, kievieten en scholeksters aanwezig zijn

Faciliteiten

Het complex is voorzien van waterleiding en riolering waarop de tuinhuisjes kunnen worden aangesloten. Verder kent het complex verharde paden, een verenigingsgebouw, parkeergelegenheid en een winkel waar tuinleden gereedschap, zaden, planten, gasflessen enz. kunnen kopen. De vereniging geeft een periodiek blad uit: de OTVaria. Heeft u groene vingers en wilt u graag van het buitenleven genieten, dan is een tuin bij tuinvereniging OTV misschien wel iets voor u.

Meer OTV informatie op: http://www.tuinverenigingotv.nl/

Vragen over OTV worden niet op dit forum beantwoord

Edited by Guest

Dit deel van het MOESTUIN-Forum is alleen bedoelt voor OTV onderwerpen.

Algemene moestuin-onderwerpen moet je via de standaard-forums van MOESTUIN-Forum volgen.

Reageer je op een bericht binnen een onderwerp, dan kan dit via de "Antwoord" of "Quote" knop.

Voor een nieuw onderwerp klik je op "Nieuw bericht" in het beginscherm van het OTV-forum. Geef een een duidelijke omschrijving van het onderwerp, zodat iedereen direkt weet waar het over gaat.

Edited by Guest

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Kijk, das leuk gedaan. Eindelijk een forum voor OTV. Hoef ik niet meer zo ver te lopen om te klagen

Krijgen we misschien wat meer contact tussen de tuinders die elkaar niet zo vaak zien vanwege de afstanden.

Toppie!!

Alex - W7

Een leven zonder dromen is als een tuin zonder bloemen.

Help,

Hoe kom ik door die vette klei??

Ik heb eerst gefreesd, daarna kleigrond verbeteraar er doorheen, veel compost er over heen, spitten voor de vorst en daarna viel alles uit elkaar en heb ik nu redelijk bewerkbare grond (klei), maar het zal een aantal jaren duren voordat het helemaal goed is, dus geduld.

Da's de bedoeling W7...

Kijk, das leuk gedaan. Eindelijk een forum voor OTV. Hoef ik niet meer zo ver te lopen om te klagen

Krijgen we misschien wat meer contact tussen de tuinders die elkaar niet zo vaak zien vanwege de afstanden.

Toppie!

Maar een beetje wandelen en over de heggen praten is ook geinig.

Vier tuinen op dit forum... Kom op, dat kunnen er meer worden.

W-57

• 2 months later...

Hallo hier tuin W79 met eric f.

Zijn er nog m/vr (25-99 jr) tuinliefhebbers met enige tuin en handvaardigheden om samen op vrijwillige met mij en de mijnen deze permacultuurtuin verder tot ontwikkeling te brengen. Nu is er veel werk met de heugels (graafwerk)en de waterhuishouding en niet te vergeten het niet gewenste kruid bestrijding. Er is in het Leidsche een andere voorbeeld tuin om e.a. te verduidelijken verder is er +/- 55 jaar land en tuin en bosbouw ervaring en praktijk.

Ik wacht af