Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Low budget koude kas die iedereen kan maken

BonTon

Recommended Posts

Idee om een koude bak te maken: gebruik maken van palletopzetranden

rand19811363553591.JPG

Een tweede opzetrand erop monteren door de scharnieren af te zagen tot aan het hout, twee scharnieren bevestigen tussen de twee opzetranden aan de achterzijde, een stuk plastic over de bak leggen, vastnieten aan de buitenzijden en borgen met vier latjes.

Aan de voorzijde lestens een constructie maken dat de bak open kan blijven staan.

Dat de bak recht is maakt volgens mij niet veel uit, als het plastic strak gespannen is loopt het regenwater toch wel weg. Eventueel de bak een paar centimer scheef zetten kan altijd nog.

Voila: een koude bak die een ieder simpel kan maken.

Bon Ton

Daar hadden we het hier: waar-maken-jullie-je-bakken-van-t7777.html?hilit=opzetranden ook al over gehad...

En hier: verhoogde-bedden-maken-t6894-10.html heeft "Mijn Speeltuin" er net mooie bakken van gebouwd... goed voorbeeld van de mogelijkheden.

Mooie makkelijke handige optie... in gedachten staat mijn grasveldje er al vol mee... de praktijk wordt dat hier wat moeilijker uit te voeren...

Klopt.......... was ook mijn idee om de opzetranden te gebruiken als verhoogde bak.......

Ik heb er op voortgeborduurd en kwam op het idee om met een simpele aanpassing een koude bak te maken..............

Bij mij staat die al.......... Tijd: 30 min om het te maken en mijn kleindochter heeft het meeste gedaan........

• 4 weeks later...

Goed idee BonTon ik ga er nog een paar bestellen. Maar ik laat ze denk ik gewoon intact. Plastic erover en hup bovenop m'n bestaande bakken zetten. Als de plantjes wat groter zijn kan ik ze er zo weer aftillen.

Wellicht kan ik een mooi plaatje plexiglas in de bak passen dan is het geheel super demontabel en makkelijk weer op te ruimen.

En zo bouwden zij een "schuurtje" dat steeds mooier werd door aanvulling van anderen

In de kern van alle problemen schuilt een kans