kenbeimer Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Courgettes gezaaid, maar een zaailing groeit op de kop. Ik ben zuinig op iedere zaailing en wil ook proberen om deze zaailing te redden. De wortelharen zijn naar boven gegroeid en de wortelharen dus duidelijk zichtbaar. Wat kan ik nog doen? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Kan je niet gewoon een laagje aarde op de kiem doen?Het lijkt er nu op dat het zaadje erg ondiep lag.Met wat aarde er bovenop krijgt de kiem meer grip en zou zichzelf wel in de juiste positie wurmen.Je zou het er ook uit kunnen halen en omgedraaid iets dieper herplanten, maar daar krijgt het wel wat mee te verduren.Dit is allemaal theorie, ik heb het nog nooit meegemaakt.Later als al je courgettes het doen en je heel veel courgettes hebt, zul je misschien met een glimlach terugdenken aan deze zaailing.Ik hou het altijd maar op twee a drie planten per seizoen, meer dan genoeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenbeimer Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 Ik zaai ze voor de sier, ik hou niet van van courgette maar vind het mooie planten. Ik wacht nog heel even een paar reacties af en als meer jouw methode aanraden ga ik er vanmiddag inderdaad een laagje grond overheen doen, thanks! Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts