appelvrouw Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Over inpakken en meenemen gesproken...voor hen die veel geruild hebben: misschien handig om een ladinkje plastic zakken mee te nemen. Vorig jaar heb ik een deel van de plantjes uit de potjes gehaald en voorzichtig in krant en plastic geplant. Dat neemt heel wat minder ruimte in. De potjes kan je dan in elkaar schuiven. Voor wie met mij geruild heeft: ik heb het het liefs zo economisch mogelijk ingepakt: zaailingen natuurlijk wel in hun potjes ( plastic bekers nemen minder ruimte in) sterke planten zoals aardbei en planten met grotere wortels in vochtige kranten eventueel dan nog in een plastic zak/tas... De plantjes uit de tuin heb ík wel in potjes zitten, zo ook de yakons en zo.Een lijst heb ik uitgedraaid waarop staat wat ik geruild heb, die neem ik mee. Succes met inpakken! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Hallo Jet,Wat leuk die tips voor de mensen die gaan ruilen.Ik neem een klapkrat mee.Op de heenweg doe ik er het ruilmateriaal in.En op de terug weg gaat er het geruilde materiaal in.Ik heb alleen nu een extraatje om mee te nemen, namelijk de Zadencarrousel. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 Fijn dat de blijde doos ook mee komt!Wie wil kan daar mooi even in snuffelen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Ik heb hem nog nooit gezien dus ik wil wel even snuffelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 Jij mag erin kijken!Maar er iets uithalen mag alleen maar als je er ook iets instopt.Je kunt je natuurlijk inschrijven nadat je al dat moois hebt gezien We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Ik heb niets nodig, eigenlijk weet ik nu al niet waar ik alles wat ik wil planten moet laten Maar als er nu meloenpeer zaad in zit ??? Maar die kans is denk ik zeer klein.Maar ik ben wel nieuwschierig hoe dat ding eruit ziet en wat er zoal inzit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Jet. Die 3 aardbeiplanten -soortjes. die je krijgt van me. Dit zijn ze. per stuk toch bijna 2kg schat ik Wil je dat liever anders ? ( de potten zijn geheel doorwortelt en grote kluiten dus ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 Ha Bit, als de potten geheel doorworteld zijn laat ze er lekker inzitten, dank je wel. Lie is de verhuizer, die kan bij Jorieke altijd nog anders beslissen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Het is hier koud zeg!!We laten de planten toch maar niet buiten in de auto staan zoals de bedoeling was, maar slepen de hele boel naar binnen de kelder in.Zondag maar wat kranten mee om de tere uitlopers, zoals bv bij de chayotes en de yakon te beschermen... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 20, 2013 Author Share Posted September 20, 2013 Nog even een Up.. Handig om er nog even aan te denken de planten/zaad/pootgoed goed te labelen..vertellen op de MTFD..dat blijft niet hangen verzeker ik je uit eigen ervaring. Een lijst meenemen met wat je aan wie geeft vind ik zelf ook handig..wat ik krijg van jullie..tja, ik ga ervan uit dat jullie dat wel bijhouden We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts