Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

inpakken en meenemen

appelvrouw

Recommended Posts

Over inpakken en meenemen gesproken...voor hen die veel geruild hebben: misschien handig om een ladinkje plastic zakken mee te nemen. Vorig jaar heb ik een deel van de plantjes uit de potjes gehaald en voorzichtig in krant en plastic geplant. Dat neemt heel wat minder ruimte in. De potjes kan je dan in elkaar schuiven. Voor wie met mij geruild heeft: ik heb het het liefs zo economisch mogelijk ingepakt:

zaailingen natuurlijk wel in hun potjes ( plastic bekers nemen minder ruimte in) sterke planten zoals aardbei en planten met grotere wortels in vochtige kranten eventueel dan nog in een plastic zak/tas...

De plantjes uit de tuin heb ík wel in potjes zitten, zo ook de yakons en zo.

Een lijst heb ik uitgedraaid waarop staat wat ik geruild heb, die neem ik mee.

Succes met inpakken!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ik heb niets nodig, eigenlijk weet ik nu al niet waar ik alles wat ik wil planten moet laten

Maar als er nu meloenpeer zaad in zit ??? Maar die kans is denk ik zeer klein.

Maar ik ben wel nieuwschierig hoe dat ding eruit ziet en wat er zoal inzit.

Jet. Die 3 aardbeiplanten -soortjes. die je krijgt van me. Dit zijn ze. per stuk toch bijna 2kg schat ik Wil je dat liever anders ? ( de potten zijn geheel doorwortelt en grote kluiten dus )

dscn502859231363722683.JPG

Het is hier koud zeg!!

We laten de planten toch maar niet buiten in de auto staan zoals de bedoeling was, maar slepen de hele boel naar binnen de kelder in.

Zondag maar wat kranten mee om de tere uitlopers, zoals bv bij de chayotes en de yakon te beschermen...

• 5 months later...

Nog even een Up..

Handig om er nog even aan te denken de planten/zaad/pootgoed goed te labelen..vertellen op de MTFD..dat blijft niet hangen verzeker ik je uit eigen ervaring.

Een lijst meenemen met wat je aan wie geeft vind ik zelf ook handig..wat ik krijg van jullie..tja, ik ga ervan uit dat jullie dat wel bijhouden

• Create New...