Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Wilgentenen worden wel speciaal gekweekt, en hebben geen zijtakjes, bovendien moet je voor manden liefst jaar gedroogde wilgentenen hebben die je in water weekt voor je begint, met vers kan je niet goed vlechten omdat deze dan later krimpen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

- De meeste oude offtopic berichten die niks met wilgentenen vlechten te maken hebben opgeschoond . -

Geplaatst:

die wilgen staan wel aan een sloot maar of t de juiste soort zijn?

Geplaatst:

Willen jullie mooie lange takken hebben? Dan als volg te werk gaan.

Dikke takken van doorsnee 3/4 cm in de grond stoppen .

Met een grondboor gaten boren van 75 cm diep .

En nu de cloe.boven de grond moeten ze maar 20 cm boven staan.Nu geven ze lange rechte takken en elk jaar snoeien of om de twee jaar even aanzien.

aangepast door Gast

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Grondwater stand bekijken dan zo diep de stek zetten de wortels groeien er wel naar toe.

De cloe is 20 cm boven de grond dan krijg je rechte takken.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Vogens mij wordt ik de zomer ook alle zijknoppen eraf gerits, zodat geen zijtakken ontstaan.

Geplaatst:

nou vanmorgen even opgelet maar alle wilgen zijn hier al weer keurig geknot goed natuurlijk maar ja te laat om te vragen.

Geplaatst:

Zo gaaaaf! Wilikook...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Netjes en leuk

Geplaatst:

Waar heb je die gekocht???? (zullen er vast wel zeggen als ie straks ergens een plantje staat te steunen

Geplaatst:

Gaaf, wanneer kunnen we bij jouw op cursus?

Wil ik ook wel...

• 2 weeks later...
Geplaatst:

kan ik wilgentenen die ik dit jaar heb gesnoeid misschien nu al koken en daarna gebruiken?

of moeten ze echt een jaar wachten?

Geplaatst:

Denk dat ze echt de tijd nodig hebben, het stuk dat ik met verse wilgentenen heb gemaakt, is helemaal los geworden....dus dat ga ik niet meer doen....

Geplaatst:

Ja best gek dat ze cursus met verse wilg doen, terwijl ze heel goed weten dat vrij vlug de boel krimpt en het ding er niet meer uitziet, ik vindt het niet zo netjes, maar geloof dat ze dat doen omdat beginners makkelijker vlechten met verse takken.

Jaar gedroogd en dan 2 weken geweekt in water (niet korter of langer), zo hoort het denk ik.

Geplaatst:

Op mijn cursus gebruiken we geen verse wilgentenen, die daar gebruikt worden zijn speciaal ingekocht, en werken erg gemakkelijk! Alleen thuis heb ik verse liggen, maar deze laat ik nu dus eerst 9maanden drogen....

Geplaatst:

Oke dat is beter, mischien kun je daar bij je cursus ook wel een partij gedroogde kopen, dan kun je thuis op je gemak aan de gang.

Geplaatst:

ik laat mijn tenen wel 9 maanden drogen

eigenlijk wil ik ze koken zodat ze mooi bruin worden...

maar ik kan nergens vinden hoe dat moet!

Geplaatst:

Heb je wel een flinke pan voor nodig

Good things come in small packages

Geplaatst:

heb ik!

dus als iemand een handige link weet...kan ik aan de slag

Geplaatst:

Een link waarvan ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic