Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Een groet van een nieuweling

Lexiej_88

Recommended Posts

Beste allemaal,

Dit jaar ga ik voor het eerst aan een volkstuin beginnen, samen met mijn moeder een stuk volkstuin gehuurd van 150 m² .

Deze lag al een tijdje stil en moet van vooraf aan opgebouwd worden, op het moment hebben we de drainage al aangepakt en de indeling gemaakt. Ook zijn we druk aan het inslaan. En ben ik in de kou bezig om de bedden in orde te maken. Speur regelmatig marktplaats af op zoek naar tegels (hint) en verder wachten we tot de lente eindelijk gaat beginnen.

Onze planning is om ongeveer de helft van de tuin te gebruiken voor Aardbeien,bessen , snijbloemen en ander fruit . En de andere helft in 6 vakken te verdelen voor groente teelt.

Verder hebben we geen grote haast om alles klaar te maken omdat wij geloven dat een tuin moet groeien over een aantal jaren.

Eerste grote klus na de bedden is een nieuw hekwerk te maken aangezien het oude uit elkaar aan het vallen is.

Als we vragen hebben , of jullie wat te vragen hebben , gaan we het zien!

Hoop veel te leren!

Groeten!

Edited by Guest

Welkom. Schroom niet alles te vragen wat je wilt. Er zijn reeds honderden topics over van alles waar je in aan kunt sluiten.

En .... helemaal terecht. Je nú haasten heeft helemaal geen zin. Volgend jaar doe jet het weer anders. De rijping komt met de jaren. Have fun .

Bedankt allemaal

Morgen weer een paar uur de kou in , hoop dan weer wat stappen te maken.

Voornamelijk het stuk voor de aardbeien waar ik van betonnen bandjes een verhoging wil maken,

Ook mijn stuk waar de bessen en het fruit in komt is bijna zover dat ik het kan gaan beplanten,

Nu moet ook het weer eens gaan mee werken.