Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Blauwe papaver --> maanzaad


Metje

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik overweeg om blauwe papaver te zaaien, omdat ik graag maanzaad door het brood wil. Nu heb ik ook gelezen dat er van alles en nog wat uitgespookt wordt met deze bloemen (ze hebben een hallucinerende werking) en dat ze behoorlijk giftig zijn om te eten (het zaad dan alleen weer niet).

Ik heb twee katten rondlopen die echt aan álles knabbelen en het lijkt me niet zo geweldig als ze die papavers daar een keer voor uitkiezen. Weet iemand of dit daadwerkelijk een gevaar vormt?

En bij wat voor temperatuur groeit zo'n bloem goed? Kan ze gewoon in de tuin, zoals een klaproos?

 

Ik hoor het graag!

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel stom, maar ik kreeg de dingen maar niet goed opgekweekt. Ik had aardig wat gezaaid afgelopen jaar, en uiteindelijk maar 1 bol kunnen oogsten. Ik wil een boel brood gaan maken het hele jaar door, dus ik wil lekker veel verschillende zaadjes en pitjes kweken om er door te kunnen doen. Zo ook maanzaad.

Volgens mij is de maanzaad papaver niet echt giftig... je hebt verschillende soorten staat me bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel stom, maar ik kreeg de dingen maar niet goed opgekweekt. Ik had aardig wat gezaaid afgelopen jaar, en uiteindelijk maar 1 bol kunnen oogsten. Ik wil een boel brood gaan maken het hele jaar door, dus ik wil lekker veel verschillende zaadjes en pitjes kweken om er door te kunnen doen. Zo ook maanzaad.

Volgens mij is de maanzaad papaver niet echt giftig... je hebt verschillende soorten staat me bij...

 

Niet giftig, maar wel traceerbaar bij urine testen...

 

Daar hebben sommige sporters zich in het verleden op beroepen: dat hun positieve doping-test te wijten was aan maanzaad-bagels...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...