Carla Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Ik wilde eigenlijk graag de uien de grond in krijgen vandaag maar zag dat vannacht (de laatste?) stevige nachtvorst is. Kunnen pootuitjes dat hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Je mag ze poten maar op het moment van poten moet de grond vorstvrij zijn. Als er daarna nog (nacht)vorst overheen komt is dat voor pootuitjes geen probleem. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carla Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 Dank je Frans! Dan gaan ze straks de grond in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Super dan ga ik dit zo meteen ook. doen. Hier vriest wel maar 2 graden s'nachts maar vertrouwde het eerst niet. Heb net vogelnet gehaald want de duiven konden er vorig jaar niet vanaf blijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Ik heb mijn plantuitjes gepoot op die ene mooie dag die we een paar weken geleden hadden . De eerste groene puntjes zijn er al maar door het huidige weer schiet het met het groeien niet op. Ook ik moet ze beschermen tegen de vogels . In mijn geval zijn het vooral kauwtjes die de uitjes uit nieuwsgierigheid uit de grond trekken want verder doen ze er niets mee. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Toen heb ik ze ook gepoot Frans Ik heb nog niet gekeken of er groene puntjes te zien zijn, er ligt een laagje stro bovenop (waar wel wat licht doorheen valt), en dat laat ik mooi nog even liggen. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Hier hetzelfde. Toen ook nog wat restjes knoflooktenen erbij gezet. Alles doet het. Uitjes staan al vastgegroeid, en de knoflook heeft 3 cm groen inmiddels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Hier komen alle uitjes nu mooi op. Ik heb vorige week het stro verwijderd, en nu piept er al van allerlei groens omhoog. Vooral de witte (gele?) uien, en de sjalotjes doen het goed. De rode uien wat minder... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
snoezel Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Mijn pootuitjes gaan morgen de grond in! Vandaag een flinke zak rode en gewone uitjes van een vrijwilliger op mijn werk gehad, zin in! Heerlijk dit weer, krijg meteen zin flink aan de gang te gaan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts